annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony KD-49X8307C HDMI haperend geluid/verstoring bij standby

Sony KD-49X8307C HDMI haperend geluid/verstoring bij standby

Wanneer wij de Sony KD-49X8307C via de hdmi aansluiten op onze Harman Kadon 330, dan geeft dit regelmatig verstoringen in de radio ontvangst.

 

Het probleem doet zich alleen voor wanneer de Sony KD-49X8307C op uit/standby staat.

 

Hoe aangesloten:

KPN ontvanger via hdmi aangesloten op Harman Kardon;

Harman Kardon via HDMI output op de arc van de Sony KD-49X8307C.

 

Alles is al geprobeerd op het gebied van aansluiten met bijvoorbeeld een optische kabel en de laatste software is geïnstalleerd.

Vandaag de hdmi kabel uit de Sony KD-49X8307C gehaald en geen problemen meer.

 

Het lijkt erop dat de Sony KD-49X8307C een puls afgeeft wat een vestoring geeft.

 

Op dit moment kan Sony ondersteuning geen oplossing aangeven!

 

63 ANTWOORDEN 63
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Als je alles loskoppelt en de KPN box alleen aan je HK set aansluit, heb je dan wel zuiver geluid? 

 

Het kan zijn dat je voor alle toestellen met een antenne connectie, een DC filter nodig hebt. Die filtert de lage frequentie eruit en dat is nu precies waar je last van hebt. 
Je kunt ook contact opnemen met de kabeldistribiteur om het signaal aan de straat te aarden. 

Beste Vince_E,

 

Als ik alleen de KPN box aansluit op de HK dan werkt alles.

 

Ook als de Sony Televisie aanstaat werk alles.

 

Op het moment dat de Sony op Standby gaat en alleen naar de radio wordt geluisterd onstaat het probleem.

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Oké, probeer de bovenstaande adviezen dan. Laat weten of dat helpt :slight_smile:

Dag Vince_E,

 

Ik kan op internet geen hdmi kabel met DC filter vinden.

Het probleem zit volgens mij echt in de software van de TV.

 

Het maakt niet uit welke hdmi poort ik van de TV gebruik, alle poorten geven dezelfde beschreven storing.

 

Willen jullie met de techneuten van Sony eens onderzoeken wat de TV nog doet als deze in stand-by wordt gezet?

Hiermee kunnen we verder onderzoeken wat de oorzaak kan zijn van de haperingen.

 

Ik ben benieuwd naar de uitslag van onderzoek!

 

Mvg.

Erik

Beste Vince_E,

 

Ook onderstaand probleem doet zich voor.

 

https://community.sony.nl/t5/televisies/tv-speaker-actief-door-communicatiefout-audiosysteem/td-p/29...

TV-speaker actief door communicatiefout audiosysteem

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Het ging niet om een HDMI kabel met DC connectie, maar om een DC filter voor alle toestellen met een antenne connectie.

Kan je mij een voorbeeld sturen?

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Bedankt voor je link.

 

Maar, zo te zien is dit voor coax en daar maak ik geen gebruik van.

Ik gebruik KPN glasvezel en bovendien als ik de KPN er tussen uit haal, dan blijft het probleem bestaan.

 

Wanneer de HDMI op de Sony blijft aangesloten, dan krijg ik dezelfde storing bij het gebruik van de standaard tuner/radio.

 

Ter info bericht HK:

 

Geachte heer,

 

Uw ticket is gesloten omdat wij momenteel niks meer voor u kunnen betekenen. HDMI kabel uithalen is helaas de enige oplossing aangezien dat deze 2 apparaten niet compatibel zijn. Mocht het zijn dat u een oplossing krijgt van Sony of dat u een andere vraag heeft, kunt u gerust een e-mail naar ons mailen (zo als hieronder) en uw ticket wordt heropen.

 

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Customer Support

Harman Consumer Division

 

To: customer.support@harman.com

Subject: RE: Harman International Case # 00577268: