annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

TV-speaker actief door communicatiefout audiosysteem

profile.country.NL.title
GerritJan44
Nieuw

TV-speaker actief door communicatiefout audiosysteem

Ik heb een Sony Bravia KDL-46HX820 met daarop via een HDMI kabel aangesloten een Sony BDVIZ1000 Homecinemasysteem.

Werkte een paar dagen goed maar nu krijg ik steeds de melding "TV-speaker actief door communicatefout audiosysteem".

Heb alle instellingen herhaaldelijk gecontroleerd en ook een andere HDMIkabel geprobeerd maar het probleem blijft bij het opstarten van de TV.

Ik moet dan steeds via sync de speaker overschakelen van TV-speakers naar audiosystemm.

Waar kan het aan liggen?

14 ANTWOORDEN 14
profile.country.nl_NL.title
JohanvDam
Bezoeker

GerritJan,

Ik heb exact dezelfde fout maar dan met een Harman Kardon BDS-270 sound systeem. Let wel op je moet wel een goede HDMI kabel hebben die ARC ondersteund (effe google erbij en je weet het).

Persoonlijk denk ik dat dit een fout is in de Sony software/firmware. Ikzelf heb een KDL-55HX820 met de juiste kabel en gebruik HDMI poort 1 (ondersteund ARC , audio return control) op de sony en de HDMI-ARC output van mijn Harman Kardon.

Dus ik ben benieuwd wie ons kan helpen met dit probleem???

profile.country.nl_NL.title
koreem
Bezoeker

Bump! Zit met het zelfde probleem.

profile.country.nl_NL.title
koreem
Bezoeker

Ik heb het probleem denk ik opgelost, het is volgens mij niet de bedoeling om je hdmi van je tv aan te sluiten op de HDMI-monitoruitgang van je Harman & Kardon, maar op een van de andere 3 hdmi - ingangen. De HDMI-monitoruitgang gebruik je namelijk om het beeld van de dvd/blue ray naar de tv te sturen. Je hebt dus volgens mij 2 hdmi kabels nodig.

Correct me if i'm wrong!

profile.country.nl_NL.title
MennoHD
Ontdekker

ik ervaar dit lastige probleem ook met een steamer via hdmi, kabel er uit TV aan, speakerbar werkt, steamer dan aansluiten op hdmi werkt. TV uit/aan (met aangesloten hdmi kabel steamen) fout melding en speakerbar werkt niet, tot dat ik de hdmi kabel van de steamer los maak.

is er nog steeds geen rede maar Juist een oplossing voor de probleem!

BasHeideveld
Ontdekker

Beste Johan,

 

Ik heb hetzelfde probleem als jij. Ik heb een Sony tv in combinatie met een Harman Kardon BDS 270 geluidssysteem. Beide zijn verbonden met een HDMI kabel die geschikt is voor ARC. Op het scherm verschijnt telkens de foutmelding 'TV speaker actief door communicatiefout audiosysteem'. Weet jij nog hoe je dit hebt opgelost?

 

Alvast bedankt voor je reactie!

 

Grt,

 

Bas

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Heeft de Sony TV wel ARC???

 

HDMI communicatie probleem.

Kan het zijn dat de firmware op een van beide niet up-to-date is?

 

Als de verbinding alleen voor audio van de Sony TV naar de BDS270 wordt gebruikt, kan er ook een optisch kabel worden gebruikt.

 

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
BasHeideveld
Ontdekker

Bedankt voor je reactie!

 

Zowel de TV als het audiosysteem hebben ARC. Ook de HDMI kabel (heb er voor de zekerheid twee geprobeerd) ondersteunt ARC. 

 

Heb inderdaad gisteren de software van de TV en het audiosysteem geupdate, zodat beiden de nieuwste versie hebben.

profile.country.NL.title
Kimmaaike
Ontdekker

Hoi 

ik heb dit wel 4a5 keer per avond moet dan de hdmi kabel eruit halen en weer der in doen ,

dan doet hij het weer even heb dit nu al een paar maanden alle kabels vernieuwt maar niks opgelost .

hoop dat hier iemand een oplosseng heeft .

gr

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Nu is de vraag,

Van welke apparaat moet de HDMI kabel eruit gehaald worden.

 

Tevens is het voor een ieder onbekend over welke Sony Bravia TV het gaat.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!