annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

TV-speaker actief door communicatiefout audiosysteem

profile.country.NL.title
GerritJan44
Nieuw

TV-speaker actief door communicatiefout audiosysteem

Ik heb een Sony Bravia KDL-46HX820 met daarop via een HDMI kabel aangesloten een Sony BDVIZ1000 Homecinemasysteem.

Werkte een paar dagen goed maar nu krijg ik steeds de melding "TV-speaker actief door communicatefout audiosysteem".

Heb alle instellingen herhaaldelijk gecontroleerd en ook een andere HDMIkabel geprobeerd maar het probleem blijft bij het opstarten van de TV.

Ik moet dan steeds via sync de speaker overschakelen van TV-speakers naar audiosystemm.

Waar kan het aan liggen?

14 ANTWOORDEN 14
profile.country.NL.title
Kimmaaike
Ontdekker

Hoi 

ik haal de hdmi arc uit de tv wacht even en zet hem dan weer terug .

het gaat om de sony kd-55xe9005 en de soundbar bose soundtouch 300.

hoop dat u mij kunt helpen .

mvg m

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

ARC werkt niet altijd even lekker bij alle apparaten. Als het third-party is, kan het soms slimmer zijn om CEC/bravia Sync uit te schakelen. Lijkt erop dat de set een handshake error heeft om de zoveel tijd. 

profile.country.NL.title
Kimmaaike
Ontdekker

Dank u wel voor uw antwoord .

maar alleen is de vraag hoe ik dat uitschakel 😊😊.

mvg 

GJK969
Nieuw

Dankjewel voor de oplossing, recent een nieuwe Denon aangeschaft met hetzelfde probleem op een oude Bravia kdl 42w656a en hiermee opgelost.

  • Nadeel is dat ik niet alles meer uit kan zetten met een knop en dat de tv volume uitgeschakeld wordt. Maar dat is nog altijd beter als kabel eruit of telkens de audio set bij te moeten zetten in het menu van de Bravia.
  • Uiteindelijk mijn eigen schuld, misschien hoogste tijd voor een meer moderne TV.
profile.country.NL.title
ramahoel
Ontdekker

Wat was dan de oplossing? Mijn probleem is het geluid van de apps krijg ik enkel via de TV-speaker en het geluid van de KPN settop box enkel via de A/V geluidsinstallatie, maar ik wil ze dus allebei via de geluidsinstallatie zonder dat ik zelf nog iets om moet schakelen.