annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Reclame balk uitzetten op Thuisscherm

profile.country.NL.title
slaan1974_1
Lid

Reclame balk uitzetten op Thuisscherm

sony TV reclame blok.jpgHoi, sinds enkele weken valt het ons op dat er teveel programma's worden gepromoot door disney+ en die Amazon bende, zelf heb ik beide app's uitgezet, dus snap ook niet waarom ze worden gepushed.

 

is er een mogelijkheid om dit uit te zetten?

 

het gaat erom als je op home drukt dat je dan op het algemene scherm komt en in het eerste gedeelte voordat de selectie van apps naar voren komt staan er nu dagelijks reclames.

 

Mvg,

Sander

80 ANTWOORDEN 80
profile.country.NL.title
slaan1974_1
Lid

Verzonden: di, nov. 30, 2021 om 14:24

Onderwerp: Re: Support [case:23306566] [email:359219979]

Geachte heer laan,


Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Sony Support.

Graag adverseren wij u contact op te nemen met de apps eigenaars van Disney en  Amazon. en het daar vermelden. Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Indien u naar aanleiding van bovenstaande reactie nog vragen heeft, kunt u op deze e-mail reageren, of telefonisch contact opnemen met het Consumenten Informatie Centrum via 020 3469524 voor Nederland of 02 7131626 voor België. Telefonisch zijn we bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9:00 uur tot 18:00 uur.

 


Met vriendelijke groeten,

Rehab

SONY SUPPORT TEAM
SUPPORT: http://www.sony.nl/support/nl

 

Sony Benelux, a branch of Sony Europe
Taurusavenue 16 - 2131 LS Hoofddorp - The Netherlands

profile.country.NL.title
mima00
Lid

Net gesproken met Sony. Dit probleem was onbekend, ik zal worden teruggebeld. Laat het dan hier weten. 

Ik kan wel aanraden - wanneer je dit probleem ondervindt - er ook melding van te maken / te bellen: 

0203469524 / Maandag tot en met vrijdag: 09:00 - 18:00

profile.country.NL.title
mima00
Lid

Bovenstaande antwoord "contact opnemen met" kan niet door de beugel - juridisch *mag* niet wat hier nu gebeurt.

profile.country.NL.title
mima00
Lid

Goed nieuws van Sony!

 

Screen Shot 2021-12-06 at 6.31.33 PM.png

z666Oscar
Nieuw

Hey hey,

Heb het zelfde probleem bij mijn tv, KD-55XH9505.

Update gehad en reclame op mijn startscherm voor Disney+ en Prime, zeer vervelend en ronduit irritant.

Is hier al een oplossing voor? Of gooit Sony het nog steeds op dat je contact moet zoeken met een ander?

 

Groet Oscar

profile.country.NL.title
slaan1974_1
Lid

Hoi,

 

Ze zien het nog steeds niet als een probleem, terwijl het dat wel is, heb nog steeds een casus openstaan en communiceer bijna dagelijks.

 

Laterz

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Helaas sinds vandaag hebben wij hier nu ook die reclame balk op de Sony TV.

Het ergste was nog dat de TV/afstandbediening nergens op reageerde, alleen stekker eruit hielp een beetje en dan een Herstart.

Inderdaad jammer al die reclame op het startscherm.

Ga Sony toch maar een mailtje sturen dat het raar is dat Google dat zomaar op een TV kan zetten zonder toestemming! 😡


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
slaan1974_1
Lid

Hoi Tom,

 

Bedankt voor je feedback, graag ook contact opnemen met Sony , want hoe meer mensen er melding van maken hoe eerder zij er wat aan gaan doen.

 

Zelf ook nog steeds in gevecht met Sony en ik hoop deze week weer wat feedback te krijgen.

 

Mvg,

Sander

profile.country.NL.title
mima00
Lid

Inderdaad - melden, beste is ook gewoon te bellen. 

 

Wat hier gebeurt mag namelijk helemaal niet, ik wacht nog even wat Sony gaat doen anders ga ik zeker verdere stappen ondernemen. 

 
Voor mij is het grote punt dat de reclame van uitgeschakelde diensten in de “app only modus” komt. De omschrijving van deze modus is “when on, this will hide Google’s recommendations from your Home Screen along with your ability to give feedback on movies or shows, or add them to your watchlist” 
 
Ik heb:
- Apps only mode AAN
- Your services (saved in Google account) - staan allemaal UIT
- Privacy Policy en data gebruik: recommendations (alle andere mogelijkheden) UIT.
 
En nog steeds reclame waar ik GEEN toestemming voor heb gekregen ... 
 
Overigens is mijn case nog steeds in behandeling. 
profile.country.NL.title
-hans-
Lid

Ik heb de oplossing waarschijnlijk gevonden.

Het heeft te maken met de laatste update van de app android tv-home. (Startscherm)

Eerst  de automatische updates uitschakelen in de playstore van je tv.

(hierdoor bepaal zelf welke app updates je wil installeren.)

Vervolgens de geinstalleerde update van android tv-home verwijderen.

Hierna krijg je weer het originele startscherm en heb je geen reclame meer.

Ook het ik Sony select verwijderd van het startscherm.

Succes Hans