annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Reclame balk uitzetten op Thuisscherm

profile.country.NL.title
slaan1974_1
Lid

Reclame balk uitzetten op Thuisscherm

sony TV reclame blok.jpgHoi, sinds enkele weken valt het ons op dat er teveel programma's worden gepromoot door disney+ en die Amazon bende, zelf heb ik beide app's uitgezet, dus snap ook niet waarom ze worden gepushed.

 

is er een mogelijkheid om dit uit te zetten?

 

het gaat erom als je op home drukt dat je dan op het algemene scherm komt en in het eerste gedeelte voordat de selectie van apps naar voren komt staan er nu dagelijks reclames.

 

Mvg,

Sander

80 ANTWOORDEN 80
profile.country.NL.title
mima00
Lid

Ik heb nog niets terug gehad. 

 

Punt is dat ik de "APP ONLY" mode heb geselecteerd, de reclame opties voor Prime etc uitgeschakeld.

Dit werkte altijd prima, tot recentelijk na een fijne software update kreeg ik opeens reclame op mijn "APPS ONLY" scherm. Sony respecteert daar helaas niet mijn wensen mee en dat is niet OK. 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Het is niet Sony die de reclame maakt, maar de Google TV software en die heeft in de voorwaarde voor het gebruik van die software staan dat je reclame moet accepteren.

Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben, maar dat het helaas bij alle merken voor komt.

Ik ben bang dat het alleen maar erger wordt en de enige mogelijk is als je een soort abonnement neemt voor de software, net zoiets als YouTube premium.

Ben benieuwd wat Sony gaat antwoorden.


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
mima00
Lid

Lijkt mij niet de bedoeling.

 

1) APPS-MODE staat AAN, de beschrijving is dat er niets van Google aanbevelingen etc op je homescreen wordt getoond. Dit werkte ook prima, tot een maand geleden, toen was er opeens de reclame... 

 

2) Services staan UIT

 

3) Alle reclame heb ik een OPT-OUT staan - wettelijk moet Sony zich daar dus aan houden

 

4) Thuisscherm / homescreen toont toch Disney reclame (van een provider die uit staat;) 

 

Iets gaat hier niet goed... 

 

IMG_9134.jpgJe services SONY.jpgIMG_9132.jpg

profile.country.NL.title
slaan1974_1
Lid

Ik heb precies hetzelfde, had ook die optie geprobeerd aan/uit te zetten maar er is geen verschil

profile.country.NL.title
mima00
Lid

En bij jou gebeurde dit ook recentelijk neem ik aan?

profile.country.NL.title
slaan1974_1
Lid

klopt, recentelijk, heb sony gebeld en die stelde voor om de fabrieksinstellingen terug te zetten , dat gedaan en wacht nu ff af, maar ik vermoed dat het met de laatste update weer terugkomt

profile.country.NL.title
slaan1974_1
Lid

Hoi,

 

het zijn de reclames waar ik niet om vraag, op mijn mobiel krijg ik ook niet zomaar reclames van andere partijen , alleen als ik bv in FB zit, of de browser open, op deze manier moet de TV wereld ook worden ingericht. Google heeft het recht niet om dit aan te passen ze hebben al genoeg verkeerd gedaan.

 

Mvg,

profile.country.NL.title
mima00
Lid

Is het bij jou na de reset opgelost?

 

ik heb even juridisch gekeken: Sony zit volledig fout - dit mag niet, en de Nederlandse wet is ook nog eens heel streng / duidelijk op dit punt. Ik zal ze morgen even bellen en informeren en anders verdere stappen zetten. 

profile.country.NL.title
slaan1974_1
Lid

Hoi, paar dagen later waren alle updates alweer op the TV toestel en de reclames terug, dus het heeft niet geholpen terug te gaan naar de fabrieksinstellingen.

 

Sony doet hier echt iets fout

profile.country.NL.title
slaan1974_1
Lid

Hoi,

 

Zorg dat je Sony belt omdat de GDPR en Privacy hier in gevaar worden gebracht. Elke dag dat Sony dit niet oplost kunnen ze aangeklaagd worden en krijgen ze daarvoor een boete. Dit vertaald zich natuurlijk niet in leuke gadgets naar ons maar naar de nederlandse staat want dan wel weer jammer is....

 

Ik had het TV toestel via factory reset teruggezet (nadat ik had gebeld met Sony) maar na enkele dagen en een aantal updates verder kwam het gewoon weer terug.

 

Mvg,