- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Hi,
Ik heb enkele weken terug een nieuwe Sony TV gekocht, KD-55XG9505 en deze aangesloten via eARC aan mijn soundbar, HT-ZF9. Alles werkt prima buiten het geluid dat steeds weg valt, maar het beeld blijft doorspelen tijdens het gebruik van de Netflix app. Dit gebeurd hoofdzakelijk met Dolby Atmos/ Dolby vision content.
Wel en niet:
- Het probleem doet zich niet voor bij het gebruik van mijn Sony X800 4K speler nog met de recente AirPlay waar Apple TV goed alle Dolby Atmos zowel als Vision on onderbroken doorgeeft.
- Het probleem doet zich makkelijker voor kort of direct na het laden van een volgende nieuwe episode of tijdens het onderbroken kijken van film of episode.
Te info:
- Alles is aangesloten via de Soundbar als centraal punt,
- Alle toestellen zijn op de laatste firmware,
- Enhanced format staat op alle porten open, (soundbar)
- eARC staat aan, (TV)
- Audio Uitgang staat op Auto 2 en op Dolby Digital Plus. (TV)
Wat heb ik al gedaan:
- Alle hoogwaardige HDMI kabels getest,
- TV helemaal stroomloos gezet voor 3 minuten,
- Updates Netflix verwijderd en opnieuw geïnstalleerd,
- Factory Reset tv,
- Firmware update (29/01/2020),
- 5Ghz WiFi check. (Uitstekende Verbinding)
Helaas heb ik nog geen oplossing gevonden!
Daarnaast heb ik op de US Sony Community ook veel problemen gelezen over deze gelijkaardige audio-issues. Meeste personen hadden dit probleem na de update naar Android Pie. Sony zou blijkbaar weten over dit probleem, maar nog geen oplossing. Beetje jammer want ik was zeer tevreden van mijn andere TV KD-49XE9005 die nu in mijn bureau staat met HT-XF9000. 😞
Kan iemand helpen of dit doorgeven aan de desbetreffend?
Thanks,
StrikerXL
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Hi Jonathan,
Helaas is er nog geen nieuws anders dan dat ze er druk mee bezig zijn. Zodra ik meer informatie ontvang, laat ik het uiteraard weten!
Met vriendelijke groet,
Bibi
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Na 5 weken zelf nog eens contact opgenomen met support. Ze gingen mij bellen 2 dagen na het laatste telefonisch contact, nooit gedaan natuurlijk.
Nu moet ik de laatste firmware installeren. In de changelogs staat niks ivm problemen met het geluid... Maar ok, ik steek er weer eens een uur van mijn tijd in.
Update gedaan. Half uur nadien valt het geluid weer uit... Terug bij af. 5 maand sinds de problematische update en nog steeds geen oplossing.
Ondertussen op veel plaatsen gelezen dat de nieuwe update ook weer een probleem met zich meebrengt, beeld dat blijft haperen. Hopelijk komt dit er nu niet ook bij of ik smijt heel deze set op het containerpark.
Blijkt nu ook dat de nieuwe tv, de xh9505 JUIST DEZELFDE tv is,problemen incl, enkel firmware die iets anders is. Makkelijk verdienen zo.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Ik heb wel een update. Ben gecontacteerd geweest door een PR manager van Sony. Hij vroeg of ze nog verder moeten zoeken naar een oplossingooplossing niet, omdat ik aangaf dat het wel lang genoeg heeft geduurd.
Uiteraard moeten ze verder zoeken. Compensatie is geen sprake van, ze willen de tv niet inruilen. Opnieuw hetzelfde antwoord, ze hebben het probleem naar het juiste team gestuurd...ondertussen weer enkele weken geleden. Geen nieuws meer.
Reken maar niet op een oplossing, die zal er nooit komen. Volgens de support ben ik nog steeds de enige klant met dit probleem...
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Hopelijk je meer success, bij mij is er gewoon niets opgelost.
Elke keer het probleem zich voor doet herstart ik de TV, het is een lapmiddel, maar beter dan niets.
Het gebeurt enkel tijdens het gebruik van de streaming apps op de TV niet in combinatie met de Sony 4K UHD speler.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Inderdaad. Nog steeds hetzelfde probleem.
Met de htzf9 ook niks anders dan problemen. Subwoofer die wegvalt samen met de rear speakers. Moet telkens RF channel aan en uit zetten om het probleem tijdelijk op te lossen. Op één avond soms meerdere keren
Ik mag hem van Sony opsturen maar als ze binnen het uur geen probleem hebben moet ik onderzoekskosten betalen...
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Ik ga waarschijnlijk naar LG of Panasonic overstappen.
Het jammere is dat ik deze TV moeilijk kan door verkopen met deze problemen, ondanks de garantie.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Net hetzelfde gedacht. De winkel wil hem niet meer terugnemen.
Tv met problemen verkopen gaat niet zonder heel veel te verliezen.
Ik heb mijn lesje wel geleerd. Er komt niks meer in huis van Sony, nooit meer.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Hi allemaal,
Afgelopen maand is er een update uitgekomen die dit probleem zou moeten oplossen. Heeft dit niet gewerkt?
Met vriendelijke groet,
Bibi