Deel jouw ervaring!
Hi,
Ik heb enkele weken terug een nieuwe Sony TV gekocht, KD-55XG9505 en deze aangesloten via eARC aan mijn soundbar, HT-ZF9. Alles werkt prima buiten het geluid dat steeds weg valt, maar het beeld blijft doorspelen tijdens het gebruik van de Netflix app. Dit gebeurd hoofdzakelijk met Dolby Atmos/ Dolby vision content.
Wel en niet:
Te info:
Wat heb ik al gedaan:
Helaas heb ik nog geen oplossing gevonden!
Daarnaast heb ik op de US Sony Community ook veel problemen gelezen over deze gelijkaardige audio-issues. Meeste personen hadden dit probleem na de update naar Android Pie. Sony zou blijkbaar weten over dit probleem, maar nog geen oplossing. Beetje jammer want ik was zeer tevreden van mijn andere TV KD-49XE9005 die nu in mijn bureau staat met HT-XF9000. 😞
Kan iemand helpen of dit doorgeven aan de desbetreffend?
Thanks,
StrikerXL
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi CeeBee2,
Ik heb inmiddels een PS5 en alle apps daarop gezet zoals netflix, twitch noem maar op waar de audio drop op was. Ik weet even niet de meer waarde van eArc direct van Netflix via de eArc poort en de Sony netflix app?
4k gamen in combi met de HTZ9 is prima genieten zonder audio drops, 5.1 is voor mij 5.1 en aangezien ik een kleinere woning heb hoeft het ook niet extreem hard te gaan
Ik begrijp dat er een filmware update onderweg is die het probleem zou oplossen. Ben benieuwd. Wel triest dat ik al een jaar lang kamp met dit probleem voordat dit was opgelost. En of het probleem na de update verholpen is, is natuurlijk ook nog de vraag!
Bij deze de bevestiging dat na de laatste update het probleem niet weg is. Blooming is er nog meer dan ervoor. Ondertussen heeft Sony de update alweer ingetrokken... Teveel problemen mee.
Ikzelf heb nu ook sinds de laatste update problemen bij het switchen van de input. Geluid valt volledig weg, enkel herstart van tv helpt. De sync functie om je soundbar te besturen met de tv remote failed na het inpluggen van een nieuw device. Hierna moet ik op de tv weer instellen dat er een soundbar is. Dan wil de soundbar ook niet meer opstarten samen met de tv.
Heel vervelend om telkens bezig te moeten zijn met deze rommel!