annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Loslaten van LCD schermlaag? A7ii

OPGELOST
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Loslaten van LCD schermlaag? A7ii

Het lijkt erop dat een (de buitenste?) laag van het LCD scherm aan het loslaten is. (zie foto)

 

zie de randen onder en Li-Rezie de randen onder en Li-Re

 

Heeft iemand hier ervaring mee? 

 

Ik heb het probleem ook aangemeld bij Sony Service (camera zit nog net een paar dagen in garantie), maar ben erg benieuwd naar de ervaring van andere A7xx model eigenaren?

 

Alvast dank voor de reacties;

 

groet, Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en
28 ANTWOORDEN 28
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Even een update; (o.a.aan @Onno_l@cvdkaay@simbenne)

 

gisteren en vandaag met Sony Support gebeld over voortgang garantie/geen garantie besluit.

 

Het goede nieuws zojuist (via TechRepair) vernomen via de mail; camera wordt onder garantie gerepareerd! :thumbsup:

Dus ben weer een happy camper! (al hangt dat natuurlijk niet alleen van m'n camera af :wink:)

 

En goed nieuws moeten we hier ook zeker delen! Ik wil @RoosSBNL nogmaals danken voor haar ondersteuning in deze :thumbsup::clap:

 

Dus deze case wordt gesloten,  zodra ik de camera terug heb en de bescherming erop zet zal ik jullie daarover ook nog informeren zodat anderen er eventueel hun voordeel mee kunnen doen.

 

Last but not least en gratis tip; Sony heeft gewoon een geweldig fotografisch produkt met hun A7xxx en A9 serie camera's en bijhorende lenzen. Dat geeft vriend en vijand toe. De deugdelijkheid (Quality Control) kan echter nog wel een boost hebben. Een collega van me (nikonian) liet me een YT filmpje zien waarin een Canon, Nikon D850 en Sony A7 R3 aan een waterdichtheid test onderworpen werden...oef...uitkomst voor de R3 was niet best. Kan natuurlijk exemplarisch zijn, en juist dan is het zorgdragen dat alle productie aan alle Q eisen voldoet! Pas dan krijg je de volledige credits die de fotografische kwaliteit van de series verdienen!

 

groet, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
cvdkaay
Lid

Mooi dat Sony iets wat onder de garantie hoort te vallen ook als zodanig afhandelt. Is logisch, toch? Zelf heb ik met een NEX5N meido 2014 hetzelfde meegemaakt. De camera is opgestuurd naar Sony en zonder slag of stoot vervangen door een NEX6L, dat leek erg genereus. Maar 3 jaar later ook op dit scherm luchtbelletjes. Als ik terug kom van vakantie ga ik hiermee door want er is ook nog de wettelijke garantie zie deze link: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-buiten-g...

Als Sony hier niet in mee gaat is er nog het Klachtenkompas en de rechtsbijstand. Wordt vervolgd.

Een hele fijne vakantie met ongetwijfeld mooi foto's, Kees

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@cvdkaay

 

Snap ik helemaal. Ik ben dan ook benieuwd wat de extra bescherming mij gaat bieden (het 0.3 mm glasplaatje)

Jij ook alvast een goede vakantie!

 

groet, Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Camera vandaag weer terug ontvangen van Techrepair. Alles keurig verpakt en in goede staat, de update naar versie 4 is ook uitgevoerd. 

 

Scherm is als nieuw (en is dat misschien ook wel?)

 

zoals "af fabriek" 

af fabriekmet larmor 0.3 beschermplaatje

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
cvdkaay
Lid

Goedemorgen,

Fijn dat het geregeld is. In feite stelt het niet zoveel voor. Op YouTube is te zien hoe je met een mesje een hoekje van de folie losmaakt en daarna de hele folie eraf trekt.
In het Larmor doosje, voor veel camera’s verkrijgbaar voor ca € 20 - € 25, zit een doekje om de screen indien nodig schoon te maken. Het 0,3 mm glas is zelfklevend, recht erop
‘plakken’ en klaar. En dat alleemaal in minder dan een kwartier. Dat Sony daar zo moeilijk over doet. Na de vakantie gaat mijn NEX6L naar de leverancier, op basis van de wettelijke garantie
hoort dit ook bij mijn screen te gebeuren. Wordt vervolgd.
profile.country.NL.title
7895763782
Ontdekker

Ik had het ook met mijn Sony A7II.

Ben zeer zuinig met mijn camera maar deze kreeg na zo'n 8 maanden van die "krasjes" aan de randen van het scherm.

Het is volgens mij een soort coating die op het scherm op een gegeven moment bij gebruik los gaat laten.

Slechte zaak. Zeker omdat je het www volstaat met dit fenomeen.

https://www.google.nl/search?q=Sony+Alpha+lcd+coating&client=firefox-b&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa...

Mijn camera is via de dealer onder garantie van een nieuw scherm voorzien. Toen deze redelijk snel was hersteld werd door de winkel geadviseerd om een glaasje erop te plakken. Op aandringen van mij is deze kosteloos erbij geleverd en heb ik deze zelf bevestigd. Nu geen last meer.

profile.country.NL.title
7895763782
Ontdekker

Nog even ter info:

 

mij is verteld dat Sony het probleem erkent.

eerlijk is eerlijk, keurig snel (via Camerland) doormiddel van een nieuw scherm vervangen.

 

op mijn vraag of dit nieuwe scherm anders is dan de beschadigde, kon de verkoper dit niet bevestigen.

hij gaf me aan dat dit goed was op te lossen met een los Larmor glaasje voor de toekomst.

ik gaf aan dat dit Larmor glaasje dan bij reparatie hoort anders ben ik er over 8 maanden weer met hetzelfde probleem.

ik kreeg het kostenloos mee. Tot nu toe geen problemen en lijkt een topproduct.

het is maar een tip.

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@7895763782

 

Ha, je google link laat nog niet mijn afbeeldingen zien, goed afgeschermd hier :smile::wink:

 

Mooie service van je dealer! :ok_hand: 

Ik heb het Larmor glaasje er ook op hoor, moest het alleen zelf bestellen/betalen :wink:

 

 

groet, Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Tip voor de volgende keer als je lamor glas etc zoekt. kijk eens op DX.com. Scheelt veel geld en kwalitiet is ook erg goed. Zo koop ik voor alle camera's daar de bescherming. Alleen voor a7r3 niet, aangezien dan toch screen niet te bedienen is. Gelukkig kreeg ik de Sony protector gratis bij de camera. 

 

Techrepair doet voor veel merken reparaties. Zo geregeld mijn Canon spullen heen gestuurd toen ik daar nog mee fotografeerde en CPS lid was. Volgens mij is Fujifilm één van de weinige merken die eigen repar center hebben. (in Kleve) En de Pro service van bijvoorbeeld Canon is niet heilig. Daar ook uitdagingen mee gehad 😉

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web