annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Loslaten van LCD schermlaag? A7ii

OPGELOST
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Loslaten van LCD schermlaag? A7ii

Het lijkt erop dat een (de buitenste?) laag van het LCD scherm aan het loslaten is. (zie foto)

 

zie de randen onder en Li-Rezie de randen onder en Li-Re

 

Heeft iemand hier ervaring mee? 

 

Ik heb het probleem ook aangemeld bij Sony Service (camera zit nog net een paar dagen in garantie), maar ben erg benieuwd naar de ervaring van andere A7xx model eigenaren?

 

Alvast dank voor de reacties;

 

groet, Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en
28 ANTWOORDEN 28
profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

wow, heel apart....

 

Dat lcd scherm wat je aangeschaft hebt, ziet er wel goed uit... ben benieuwd wat je bevindingen zijn ervan.

 

succes, groetjes Onno

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Onno_l

 

Zal jullie natuurlijk op de hoogte houden, zodat anderen er eventueel ook hun voordeel mee kunnen doen.

 

groet, Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
simbenne
Lid

Hallo Sigi,

Ik heb een zelfde probleem met het LCD scherm van mijn Sony SLT A77V. Om beschadigingen te voorkomen heb ik in 2015 via de fotovakhandel in plaats van een glasschermpje, een Camgloss LCD Protective Film set aangeschaft. In 2017 zag ik dat de hoeken van de lcd film los lieten. Volgens de omschrijving moet je de film iets warm maken door het lichtjes op te wrijven zodat deze verwijderd kan worden. Zoals je kunt zien is met het verwijderen ook de coating gedeeltelijk verdwenen. In mijn geval geen garantie. Misschien dit bericht ter informatie en voorkoming van beschadigingen door gebruik van LCD Film. Op mijn vorige Sony had ik een klikglas schermpje. Groet, Siem

Beschadiging LCD

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@simbenne, Siem

 

Ik zie het, zonde toch? Wellicht kun je er zelf iets aan doen m.b.v. de YT filmpjes op o.a. S.A.R.? (indien je het zou willen oplossen)

 

Eigenlijk gek dat ze niet meer met die klik-on schermpjes werken...misschien dat dit iets te maken zou kunnen hebben met hun claim van True-Black..

 

@RoosSBNL; Sony heeft al redelijk veel van deze gevallen gehad blijkt o.a. uit een zoektochtje op het wereldwijdeweb..is er nu geen enkele aanwijsbare reden gevonden waarom dit gebeurt? Sony kan er toch ook niet blij mee zijn?

 

grt, Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi Sigi,

 

Hier zijn wij bij Sony zeker niet blij mee. Ik heb dit probleem doorgezet naar onze technische dienst en de DI specialisten. Op dit moment heb ik helaas geen extra informatie hierover.  

 

Groeten,

 

Roos

profile.country.NL.title
cvdkaay
Lid

Begin februari, na mijn vakantie, stuur ik de NEX6L body op naar de verkoper die contact heeft gehad met Sony. Zij gaan dan kijken wat er aan gedaan kan worden. Volgens mij is het eenvoudig, vervang het complete scherm, op YT is te zien hoe je dit zelf kunt doen. Ik ben benieuwd wat Sony gaat doen. Volgens de Consumentenbond is er een wettelijke garantie voor 5 jaar op digitale camera's https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-buiten-g... Wordt vervolgd.
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@cvdkaay

 

Er is een kans dat ik gebruik moet maken van de info in de door jou meegestuurde link van de consumentenbond..

 

@RoosSBNL.Ik kreeg van Tech Repair een prijsopgave...van 220 euro....er werd gesteld dat dit niet onder de garantie voorwaarden van Sony valt! Ik moet zeggen, daar werd ik niet vrolijk van...dus Sony support gebeld en met Marlon gesproken. Het lag niet aan de persoon, maar er werd flink om de hete brij heen gesproken, kreeg sterk de indruk dat het volgens een protocol was. Er wordt door Sony gesteld dat "fysieke" beschadigingen niet onder garantie vallen..nou ja zeg! Na wat heen en weer gepraat (bijv. over het feit dat Sony verantwoordelijk is voor een deugelijk product) is een mail naar mij gestuurd en waarop ik kon reageren met bijvoegen van de Tech repair rapportage/prijsopgave. Dus dat naar Sony gemaild via reply op mail. Daarmee gaan ze kijken wat ze voor me kunnen betekenen.

 

Ben benieuwd naar het vervolg, ik wil het maandag/dinsdag 15/16-01  eigenlijk wel weten want als het langer duurt kan ik de A7ii waarschijnlijk niet meenemen naar de Carib. 

 

Ik vind dit eigenlijk niet kunnen voor zo een firma, al helemaal niet met de ambities om Pro ondersteuning te leveren! Tot op heden is het geen reclame voor Sony!

 

Tot volgende episode (lijkt wel een soap verhaal :confused:)

 

groet, Sigi

  note @simbenne misschien kun jij ook nog iets met de info van de consumentenbond?

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi Sigi, 

 

Zou jij jouw case nummer en volledige naam naar mij in een persoonlijk bericht kunnen sturen? 

 

Alvast bedankt! 

 

Groeten, 

 

Roos

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@RoosSBNL

 

Gebeurt! Dank!

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

Precies zoals de laatste geposte foto ( a77ii) heb ik hem ook, alleen vanaf de hoeken en dan naar het midden toe....

ik heb er nooit aan zitten wrijven, maar het staat zo enorm slordig voor een duur aparaat!

 

ben benieuwd naar de oplossing die er gaat komen @Sigiphoto

 

succes!