annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Loslaten van LCD schermlaag? A7ii

OPGELOST
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Loslaten van LCD schermlaag? A7ii

Het lijkt erop dat een (de buitenste?) laag van het LCD scherm aan het loslaten is. (zie foto)

 

zie de randen onder en Li-Rezie de randen onder en Li-Re

 

Heeft iemand hier ervaring mee? 

 

Ik heb het probleem ook aangemeld bij Sony Service (camera zit nog net een paar dagen in garantie), maar ben erg benieuwd naar de ervaring van andere A7xx model eigenaren?

 

Alvast dank voor de reacties;

 

groet, Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en
2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi Sigi, 

 

Zou jij jouw case nummer en volledige naam naar mij in een persoonlijk bericht kunnen sturen? 

 

Alvast bedankt! 

 

Groeten, 

 

Roos

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert
28 ANTWOORDEN 28
profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi Sigi, 

 

Dit hoort natuulijk niet en fijn dat de camera nog in de garantie valt. Goed dat je het al hebt gemeld bij support, zij kunnen je verder helpen. Vaak worden dit soort reperaties vervolgens gedaan door TechRepair, zoals hier te lezen is.

 

Om jouw camera extra te beschermen zou je ook nog een 0.3mm glasschermpje op de lcd kunnen plakken.

 

Groeten, 

 

Roos

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@RoosSBNL

 

Omdat ik geen bevestiging kreeg van Sony na invullen van form op de website heb ik rond middaguur voor de zekerheid even gebeld met support, en wat bleek...ze hadden idd niets ervan in het systeem staan. Ook niet van mijn 1e melding rondom updates m.b.t. High Sierra (zie ander topic). Kennelijk komt het webform niet juist terecht of is de "verbinding" verbroken? Je collega @Anonymous is hier ook van op de hoogte. Wellicht even een check intern Sony en bevinding in de community melden?

 

Volgens Sony Support moet je nl via mail altijd een bevestiging met klantnummer ontvangen!

 

Per telefoon prima geholpen en zoals je al schreef werd ik verwezen naar Tech repair. De camera is nu aangetekend en verzekerd onderweg naar Tilburg.

Hoop dat het vrij snel gaat omdat 1e week februari een reisje Carib geplanned staat en dan moet de A7ii natuurlijk wel mee!

 

grt, Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@RoosSBNL

 

nog even nabrander; helpt het plakken van een 0.3 mm glasschermpje dan tegen loslaten van de toplaag???

Kan natuurlijk wel tegen krassen etc. helpen...

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi Sigi,

 

Ja dat klopt, ik heb dit doorgekregen van Arthur en we zijn aan het uitzoeken wat hier fout is gegaan. 

Het glasschermpje helpt inderdaad zeker tegen krassen, maar we kunnen niet met zekerheid zeggen of het invloed heeft op het loslaten van de toplaag. Daarvoor kunnen misschien andere gebruikers van het glasschermpje het beste advies geven. 

 

Groeten, 

 

Roos

profile.country.NL.title
cvdkaay
Lid

Behalve bij de A7 gebeurt dit bij ook bij andere types. Het is een bekende Sony-eigenschap. 4 jaar geleden kon ik mijn NEX5 met hetzelfde probleem inruilen voor een NEX6L waar op het scherm net buiten de garantie dezelfde luchtblaasjes, want dat zijn het, ontstaan. Op Youtube staan verschillende methoden om het hele scherm te vervangen of de folie met een mesje, als je het durft, te verwijderen en er nieuwe op te 'plakken'. Via Google zijn adressen te vinden die deze folie verkopen. Het is geen gezicht maar als de camera aanstaat zie je het nauwlijks.

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@cvdkaay

 

Dank voor de info. Was via het US sony forum er ook al achter gekomen dat ik niet de enige ben die hier last van heeft. Maar nog geen andere gebruikers reacties hier gezien. Toch is het eigenlijk een beetje van de gekke dat ze dit dan niet constructief kunnen oplossen. Volgens een melding op DP review had iemand te horen gekregen dat het aan zijn zweet lag...gekker moet het niet worden..

 

Ik heb nog geen gevallen gehoord bij de concullega's (maar er ook niet zo heel actief op gezocht). Zelf jarenlang met Nikon gewerkt en daar nooit problemen met het scherm gehad. Overigens zat bij de wat meer pro modellen van hun (vanaf o.a. de 7000 serie) een plastic kapje overheen (zo worden de Nikons geleverd). Het was aan de gebruiker om het te laten zitten of eraf te halen. De 5000 serie had niet zo'n kapje maar het LCD schermpje had geen last van "bubbels".

 

Juist omdat Sony nu echt het Pro gebeuren wil gaan uitnutten mogen dit soort dingen eigenlijk niet meer voor  komen, toch? Krassen (voorkomen) is de verantwoordelijkheid van gebruiker, maar een loslatende toplaag mag/kan niet als je je in dat segment wil begeven. Sony levert de sensor aan Nikon, wellicht dat Nikon de LCD's aan Sony kan leveren :grin::joy::wink:

 

Of ze zouden kunnen gaan shoppen bij Apple...truetone hard glas scherm van de iphone 8/X is smullen voor een gebruiker..maar dat is waarschijnlijk hetzelfde als vloeken in de kerk :joy::yahoo: 

Overigens heeft Sony bij hun smartphone afdeling toch ook wel de kennis in huis lijkt me. Best Practices gebruiken noemen ze dat :wink:

 

Dank voor de YT tips, camera is nu eerst bij Tech Repair en ik ga ervan uit dat zij het oplossen.

 

Groet, Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

Zonde!

 

zoals al genoemd was, ook bij andere types.....dat klopt, 

ik heb het zelf ook met mn a77ii... pas gelezen dat je met vochtige babydoekjes het eenvoudig weg kan krijgen!

toch heb ik het nog niet geprobeerd.

 

Mbt de werking maakt het niets uit, maar ik vind het heel slordig staan.

 

ben ook benieuwd naar andere oplossingen!

 

groet, Onno

profile.country.NL.title
cvdkaay
Lid

Het poetsen van de bubbles met een babydoekje werkt averechts. Ik heb een hoekje links onderaan het scherm van de NEX6L geprobeerd maar het wordt groter!! Niet doen! 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@RoosSBNL@cvdkaay@Onno_l

 

vond via google een afbeelding waarop te zien is hoe het eruit ziet met de toplaag eraf ("peeled off")

 

Sony-a7R-LCD-protector-removal-7.jpg

 

 hele bericht; https://www.sonyalpharumors.com/how-to-peel-off-sony-a7r-built-in-factory-lcd-protector-by-jose-ramo...

 

Hmm, lijkt erop dat ze een laagje over het werkelijke LCD scherm heen plakken om True Black effect te krijgen?

Beetje cheap...maar dan zou het aandrukken d.m.v. een doekje kunnen helpen om de luchtbubbels eruit te krijgen. Of dit dan blijvend goed blijft durf ik te betwijfelen.

 De reden van het loslaten is het belangrijkste om te weten! Pas dan kun je het ook voorkomen!

Anyway, ik ga het afwachten na reparatie

 

deze sowieso alvast besteld https://www.amazon.de/LARMOR-Displayschutz-A7R-vierte-LCD-Echtglas-Protektor/dp/B01N3LPG42/ref=sr_1_...

 

groet, Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en