annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

UPDATE: Probeer als één van de eersten de gloednieuwe Sony α9-camera bij deelnemende winkels!

profile.country.NL.title
ThomSBNL
Lid

UPDATE: Probeer als één van de eersten de gloednieuwe Sony α9-camera bij deelnemende winkels!

UPDATE: 11/05

 

De nieuwe Sony α9-camera is net pas aangekondigd maar jij hebt nu al de kans om hem uit te proberen! Komende weken worden er verschillende evenement georganiseerd bij deelnemende winkels. De Sony α9-camera zal hier in het echt te zien en uit te proberen zijn. Ook zal Sony ambassadeur Gustav Kiburg aanwezig zijn bij de events in Nederland om je meer tips en info te geven over de nieuwste camera van Sony. Bij de events in België zullen Sony ambassadeurs Arnout Evereart en Marc Alhadef aanwezig zijn. 

 

 Sony a9

 

Voor een lijst van alle winkels, zie hieronder.

 

 

Ook zal Sony met een stand en de α9-camera aanwezig zijn op de Foto Fair op 20 en 21 mei in safaripark Beekse Bergen, Hilvarenbeek. Dit tweedaagse evenement staat helemaal in het teken van fotografie met verschillende evenementen zoals masterclasses, workshops en lezingen.

 

Deelnemende winkels Nederland

13 mei 10:00-16:00

Camera Nu in Urk

14 mei 10:00 – 16:00

Verschoore in Den Bosch

20 mei 10:00 – 16:00

Foto Fair Dag 1, Safaripark Beekse Bergen, Hilvarenbeek

21 mei 10:00 – 16:00

Foto Fair Dag 2, Safaripark Beekse Bergen, Hilvarenbeek

2 juni 10:00-16:00

Cameratools in Apeldoorn

3 juni 10:00-16:00 Foto Booms in Amsterdam
10 juni 10:00-16:00 Foto Verschoore in Breda
17 juni 10:00-16:00 Macro Event van Foto Booms in Hortus Botanicus Amsterdam

 

 

 

Deelnemende winkels België

20 mei 10:00 - 18:00

Grobet in Antwerpen

27 mei 10:00 - 18:00

Photo Galerie in Liège

3 juni 10:00 - 18:00

Photo Galerie in Nivelles

10 juni 10:00 - 18:00

Art & Craft in Mariakerke

24 juni 10:00 - 18:00 PCH in Brussel

 

 

Voor meer informatie over de Sony α9-camera kijk op:

 http://bit.ly/2pAGbAf (NL)

 http://bit.ly/2r3grxn (BE)

 

 

 

Voor meer informatie over de Foto Fair kijk op: https://fotofair.nl/

 

Tags (4)
11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Zaterdag 20 mei ben ik ook op de Fotofair! Voor als er community leden het leuk vinden om even een handje te geven :wink:

profile.country.NL.title
ThomSBNL
Lid

De post is geupdate met nieuwe data en de Belgische events zijn toegevoegd.

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Lees vooraf de uitmuntende recentie van Ed Dorrestein of z 'n facebook-pagina.

 

Die pakt letterlijk alle ins en outs bij de kop.

 

Dan kom je zeer beslagen ten ijs.

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Het lijkt me een prachtige camera maar die is VER boven mijn budgetmogelijkheden.

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@pieterlj

 

Er zijn anderen die die grens niet hebben. Dat heeft NIETS te maken met jouw budget!

Zeker niet als je professioneel werkt! Maar dat weet je toch zelf ook!

 

Bovendien is de A9 minimaal, veel, zelfs VEEL goedkoper dan een Canon, resp. Nikon.

Dat heeft niets, (nogmaals) maar dan ook niets, te maken, met jouw budget.

 

DAT LIGT VOLSTREKT ANDERS!

Ik bedoel dat niet vervelend. Begrijp dat niet verkeerd!

 

Sony is t.o.v. Canon en Nikon, zelfs goedkoop te noemen.

Ze overbieden op vrijwel alles, wat Nikon en Canon kunnen.

Hebben vrijwel de zelfde hoeveelheid pixels. Maar doen vrijwel alles beter!

 

*

Sony is een "Systeemcamera". Nikon en Canon, vertegenwoordigen nog steeds de dslr.

Sony zal de strijd moeten aanbieden tegen een (verondersteld) enorm nadeel.

Vooroordelen heet dat ......

 

Ik denk dat anno 2017 een dslr, niets, maar dan ook niets, heeft te bieden t.o.v. een goede systeemcamera.

Zeker niets t.o.v. een Sony A9.

 

*

Ed Dorrestein, zei het naar mijn idee, uitermate correct.

Een goede foto van een Sony A9, zal gezien worden als een "mazzel".

Een slechte foto, van de Sony A9, als een falend systeem.

 

Sony, zoals hij zei, wordt niet gezien als serieus cameramerk.

Sony staat voor "Play Station".  TV 's etc. Heeft zeker geen "wortels" in de fotografie.

 

Dat hebben uitsluitend Canon en Nikon.......

 

*

Gek he., zei hij, Tesla, heeft geen enkele betekenis in de automotive.

Maken best aardige auto 's. Kon best eens de markt gaan veroveren.

 

Sony is toevallig, wel degene, die Nikon van de 2e plaats beroofde in Amerika. Toevallig?

Tijd zal 't leren. Ik denk het niet.

 

Maar ik denk dat Sony het wel red .......

En dat red je niet uitsluitend met "verhaaltjes".

Dan moet je verrekt goede camera 's komen. Zoals de A9. De 7R mk 2. De A-6500 etc.

 

Mark my words. Canon en Nikon hebben slapeloze nachten.

Hebben nog steeds geen goed antwoord in de spiegelloze sfeer.

Die naar mijn idee de toekomst heeft.

 

Ik ben er van overtuigd dat dslr echt z 'n langste tijd heeft gehad.

Canon en Nikon zullen er alles aan doen, om dat te ontzenuwen.

 

 

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Nou ja, in die niche spelen ook andere zaken: het complete systeem met alle tele lenzen. Daar kan Sony nog niet concurreren met Canikon.

Veel van die spullen worden geleased voor een bepaalde termijn en zolang die looptijd nog gaande is, zal zo'n opdrachtgever niet snel overstappen. Daarbij stappen ze alleen over als het gehele systeem klopt. Sport/actie journalistiek is een compleet andere markt dan een fotograaf met een studio.

 

Daarbij speelt service een enorm belangrijke rol. Tijdens grote evenementen er zijn met een omruilservice en snelle reparatie voor profis speelt een belangrijke rol. Sony wil dat in een aantal landen gaan opzetten. Canikon heeft daarbij wel een voorsprong van 30 jaar.

 

Bij Sony zal een compleet andere mentaliteit moeten komen inzake. De klant en wat die klant nodig heeft centraal stellen in plaats van het product. Ze luisteren wel naar hun professionele klanten dus ik denk dat het wel goed gaat komen op termijn maar ze zijn er nog lang niet.

 

Zolang het meeste nog langs callcentras loopt, hebben ze nog wel wat te leren vrees ik. Callcentras zijn de ultieme middelvinger naar klanten. Als je service serieus neemt doe je dat in eigen beheer of onder scherpe supervisie. Maar je zorgt er in ieder geval voor dat dat personeel weet waar ze het over hebben. En dat toch iets anders dan een dropveter bij een callcentrum die vermoedelijk nog nooit een Sony camera heeft vast gehouden of je service uitbesteden aan externe bedrijven. Dat is weliswaar goedkoper maar zo krijg je nooit grip op het hele proces. Tenzij je dat echt enorm subliem organiseert.

 

Ze zouden eens een kijkje moeten nemen bij Coolbleu. Dat is weliswaar geen producent maar zijn snappen als geen ander hoe je een klant blij houdt. Daar krijg je namelijk iemand die pas ophangt als jouw probleem echt opgelost is.

 

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@pieterlj

 

Sorry, halverwege m 'n schrijven, kom je met diverse verhalen/oplossingen voor e.e.a.

 

Maar dat heeft, voor zover ik kan inschatten, NIETS meer te maken met de opmerkingen omtrent de A9.

 

*

Dat Sony "eindelijk" van plan is, een goed netwerk op te zetten voor profis, werd/wordt tijd.

Daar heb je volstrekt gelijk in.

 

Canikon heeft in 't verleden geleerd, dat er DAAR ook veel mis ging.

Wie weet, doet Sony het vanaf het begin goed. Dat zou een goede zaak zijn.

De service van Sony, liet in 't verleden, meer dan te wensen over.

Maar gelet op de nieuwe ingezette lijn, vertrouw ik er best in.

 

 

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Voor alle duidelijkheid, ik denk dat de Sony prima geprijsd is voor wat de camera biedt. Ik doe geen uitspraak over de a9, het is een baanbrekende, grensverleggende camera en ik denk dat hij zijn prijs meer dan waard is. Hij is alleen veel te duur voor mij.

 

Dat gezegd hebbende, om succes te hebben in de wereld van dit soort camera's, moet je meer bieden dan alleen die camera. Je hele systeem moet kloppen waarbij razendsnelle service een sleutelfactor is.

 

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Gelet op 't feit, dat deze camera, in iedere "beetje" fatsoenlijke "fotowinkel" is te bezichtigen,

resp. is te proberen, zou ik hem van deze prominente plaats verwijderen.

 

Sorry, experts, dat moet jullie toch ook opvallen??!!