Deel jouw ervaring!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat de WD niet op een anderTV- toestel kan worden aangesloten met opnames is vanwege dat de WD geregistreerd/opname versleuteld is op de HX850.
73's
Een heel verhaal!!!
Als de WD niet direct aan je netwerk hangt (wat onmogelijk is) maar direct aan de HX850, is het niet mogelijk om de inhoud te delen met andere via je netwerk.
Dit is niet alleen bij Sony het geval maar ook bij alle andere merken.
73's
Dank u voor uw boodschap en alle begrip voor de set-up van een WD op een usb-poort van de HX850. Maar daar gaat het niet om: zelfs als je de WD op een ander TV aansluit kan je niets afspelen. Aantal jaren terug heb ik een Lacy's aangelsoten op zowel netwerk (via ethernet) als via hdmi en daar kan ik wel opgenomen content delen. Dus wat ik probeer duidelijk te maken is dat er tegenstrijdige houding is van constructeurs: aan de ene kant DLNA promoten onder het motto alles open en delen, en aan de andere kant, kan je wel opnemen maar niets meer delen!
Ik heb op internet gezien dat er wel externe HDD beschikbaar zijn die zowel via usb kunnen aangesloten worden op een TV en opnemen en via ethernet in een DLNA netwerk kunnen opgenomen worden (soort NAS dus maar deze wil ik niet in mijn living). Maar zolang dat constructeurs opnames beveiligen .... Het blijft ook nog mogelijk om analoog op te nemen, niet? Hackers downloaden van alles en nog wat van internet zonder iets te betalen! Wij betalen abonnementen. Vanwaar komt ineens deze houding?
Klanten die alles keurig doen en betalen worden gepenaliseerd! Voor internettoegeng en digitale TV betaal ik +/- € 90,00 per maand en kan geen opnames meer delen in mijn eigen huis? Straf!