annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony TV's met CI+ van Telenet - DLNA

OPGELOST
profile.country.BE.title
philippesmetryns
Ontdekker

Sony TV's met CI+ van Telenet - DLNA

Ik weet nog niet indien ik teleurgesteld, kwaad of ontmoedigd ben. Ik heb er jaren aan gespendeerd om een degelijk DLNA netwerk met voornamelijk Sony apparatuur op te stellen om zo veel als mogelijk multimedia te kunnen delen over de verschillende gebruikers. En het is mij vrij goed gelukt. Het was nog afwachten op de liberalisatie van de digicorders. Ik ben zowel klant bij Belgacom als bij Telenet. Ik gebruik mijn intern netwerk om opnames van de 2 Telenet digicorders te delen. Met de komst van CI+ kaart bij Telenet was ik verheugd: kwalitatief veel beter, een box minder en mogelijkheid om via usb op te nemen. Via technische dienst van Telenet vernam ik dat het digitaal signaal niet verder beveiligd was. Dus heb ik een WD externe disk gekocht en op een HX850 verbonden. Totaal ontredderd moest ik vaststellen dat niettegenstaande mijn volledig uitgerust DLNA netwerk ik noch de opnames noch de HD zelf kon delen in mijn DLNA netwerk. Met als commentaar van Sony: wij worden door de operatoren verplicht om dit te doen! Dit is werkelijk ongezien: 1) sinds meer dan 30 jaar heb ik meerdere TV's en deze hadden allemaal een VCR: opgenomen cassettes konden in elk VCR bekeken worden op elke TV 2) ik heb meer dan 1000 CD's (voor 99% aangekocht), een deel zijn nu gecopieerd op een NAS: ik kan deze beluisteren op al mijn toestellen 3) wat ik opneem op beide digicorders van Telenet kan op zijn minst op de 2 verbonden TV's bekeken worden! Analoog kan je toch nog op een VCR opnemen? Als gewone gebruiker kan ik er niet bij: Telenet (= operator) vertelt mij dat het signaal vrijgegeven wordt; Sony (= constructeur) zegt wij moeten de opnames gemaakt op onze apparatuur beveiligen! SONY! één van de voortrekkers van DLNA: eerst alles open, nu alles dicht? Ben ik nu verplicht om per TV uitgerust met een CI+ kaart een externe dedicated HD aan te schaffen die ik met niets in mijn dure DLNA netwerk kan delen? Sorry, misschien mis ik hier iets, maar mijn gezond verstand kan er niet bij! Wat anderen doen gaat mij niet aan, maar ik koop/betaal altijd wat moet. Als ex-informatici begrijp ik al te goed wat "Intellactual propriety" betekend. Verduidelijking zou welkom zijn, maar aub geen tegenstrijdige berichten of flauwe kul. Technisch is het volledig mogelijk om een goede oplossing te brengen en ik ben overtuigd dat het beter zou zijn dat Sony (oa) er mee afkomt eerder dan terug de deur op te zetten voor andere minder elegante oplossingen. Sorry voor dit lang bericht, maar bij verschillende Sony centers of bij Sony Brussels kon ik mijn verhaal niet kwijt. Jammer want ik ben nu al meer dan 20 jaar een Sony-fan! Gewoon een verhaal van een idealist? Grtz, Philippe
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Dat de WD niet op een anderTV- toestel kan worden aangesloten met opnames is vanwege dat de WD geregistreerd/opname versleuteld is op de HX850.

73's 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Een heel verhaal!!!

Als de WD niet direct aan je netwerk hangt (wat onmogelijk is) maar direct aan de HX850, is het niet mogelijk om de inhoud te delen met andere via je netwerk.

Dit is niet alleen bij Sony het geval maar ook bij alle andere merken.

73's

profile.country.BE.title
philippesmetryns
Ontdekker

Dank u voor uw boodschap en alle begrip voor de set-up van een WD op een usb-poort van de HX850. Maar daar gaat het niet om: zelfs als je de WD op een ander TV aansluit kan je niets afspelen. Aantal jaren terug heb ik een Lacy's aangelsoten op zowel netwerk (via ethernet) als via hdmi en daar kan ik wel opgenomen content delen. Dus wat ik probeer duidelijk te maken is dat er tegenstrijdige houding is van constructeurs: aan de ene kant DLNA promoten onder het motto alles open en delen, en aan de andere kant, kan je wel opnemen maar niets meer delen!

Ik heb op internet gezien dat er wel externe HDD beschikbaar zijn die zowel via usb kunnen aangesloten worden op een TV en opnemen en via ethernet in een DLNA netwerk kunnen opgenomen worden (soort NAS dus maar deze wil ik niet in mijn living). Maar zolang dat constructeurs opnames beveiligen .... Het blijft ook nog mogelijk om analoog op te nemen, niet? Hackers downloaden van alles en nog wat van internet zonder iets te betalen! Wij betalen abonnementen. Vanwaar komt ineens deze houding?

Klanten die alles keurig doen en betalen worden gepenaliseerd! Voor internettoegeng en digitale TV betaal ik +/- € 90,00 per maand en kan geen opnames meer delen in mijn eigen huis? Straf!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Dat de WD niet op een anderTV- toestel kan worden aangesloten met opnames is vanwege dat de WD geregistreerd/opname versleuteld is op de HX850.

73's