Deel jouw ervaring!
Alles netjes geinstalleerd met de daarbij behorende extra aangekochte kabels. Alles werkt ook inmiddels , maar als ik via Internet kijk en luister via de boxen van mijn set, dan loopt het geluid niet synchroon.Is hier een oplossing voor?
Ik heb een soortgelijk probleem met een BDV-E880. Geluid loopt niet synchroon met het beeld als ik een DVD of BR afspeel.
Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?
Heb hetzelfde, bdv-ef200 gekocht. Kabel komt binnen in de upc box met hdmi naar de somy home cinema cener en met hdmi naar de tv. Het geluod loopt achter op het beeld, heel irritant en kan nergens vinden hoe ik dit oplos. Iemand suggesties?
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met een oudere Sony TA-VE215. bij mij is DVD via Scart aan de TV gekoppeld, en via optische kabel aan de versterker.
Het niet synchroon lopen heeft te maken met de tijd die de TV nodig heeft voor de digitale beeldverwerking. Veel versterkers hebben daarom de mogelijkheid om het geluid iets te vertragen. Zoek eens naar die 'delay functie', waarschijnlijk is die wel te vinden. Als dat niet het geval is kan het geluid ook vanaf de TV naar de versterker gehaald worden. Het signaal loopt dan ieg altijd synchroon.
Heb nog even verder gekeken: voor de BDV-E880 is het synchronizeren van beeld en geluid op pag. 44 van de gebruiksaanwijzing te vinden. Voor de andere apparaten zal een vergelijkbare optie in de handleiding vermeld staan.
Edit: Voor de bdv-ef200 staat dat op pag. 32. Boekjes lezen, dames/heren 😉
Message was edited by: roben008
Message was edited by: roben008
ik had het probleem toen ik een nieuwe televisie gekocht had. ineens loopt niets meer synchroon. ook kabels vervangen ezv......! geen resultaat. terug na fabrieksinstellingen op nieuw geïnstalleerd zal men denken dat het nu zal werken, maar oh maar niet dus.
uiteindelijk de oplossing!!!! netwerkupdate uitvoeren, en dat was het. software-updates worden wel automatisch uitgevoerd maar netwerkupdates moeten manueel gebeuren. Zorg dat wel alle apparaten aangesloten zijn via kabel of wifi-netwerk.
Welkom,
Het audiosync probleem kan ook voorkomen i.c.m. de beeldverbeteraars.
73's