annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Zwarte letters op witte achtergrond blijft kort zichtbaar in nieuwe scene

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Zwarte letters op witte achtergrond blijft kort zichtbaar in nieuwe scene

Ik merk op mijn KD75XD9405 dat zwarte objecten op een witte achtergrond bij bewegingen nog kort op de oude plek zichtbaar zijn. Hebben meer mensen dit en is er een instelling waarmee ik dit kan verhelpen? Zal proberen om dit in slowmotion te filmen om het probleem zo duidelijker te maken.

 

Alvast bedankt voor jullie feedback.

 

Toevoeging:

 

Dit heb ik overigens op meerdere zenders gezien en ook met LIVE-tv alsmede externe bronnen.

 

Hier nog een voorbeeld van een scene, opgenomen vanaf met mijn telefoon terwijl de TV een YouTube filmpje afspeelde vanuit de PC. Hetzelfde effect is ook met de interne YouTube app zichtbaar.

 

62 ANTWOORDEN 62
profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

De winkel gaf in ieder geval al aan dat het zo niet werkt en dat je dus inderdaad zonder TV komt te zitten een tijd lang.

 

Van Sony zelf heb ik na afgelopen vrijdag, toen ik aangaf dat het consumentenrecht van toepassing is, niets meer gehoord.

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Inmiddels telefonisch contact gehad met Sony.

 

Sony geeft aan toch echt niet anders te kunnen dan de TV terug te nemen.

Wel mag ik hier rustig over nadenken en alvast nadenken over een nieuwe TV zodat ik zelf kan plannen dat zowel het ophalen van de oude TV door Sony, en het brengen van een nieuwe TV op elkaar aangesloten kan worden. Dit om te voorkomen dat ik zonder TV kom te zitten.

 

Sony heeft tevens aangegeven dat ALLE versies van de XD9405 in meer of mindere mate last hebben van dit fenomeen, maar dat niet iedereen even veel eisen aan het beeld stelt, en dat het sommige mensen nieteens opvalt. Omdat Sony echter geen policy heeft waarbij een ander type geruild kan worden viel dat buiten de mogelijkheden.

 

Nader overleg met mijn leverancier heeft er echter wel toe geleid dat deze nu toch bereid is om mij te helpen met het vinden van een nieuwe TV waarbij winstoogmerk voor hun totaal aan de kant geschoven wordt. Dat is dus WEL service zoals het hoort.

 

Ik hoop er op deze manier toch uit te komen met de verschillende partijen, al zal dat waarschijnlijk ook wel weer de nodige voeten in de aarde hebben.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Het is inderdaad een soort loterij hoe goed je panel is. 

Bij grote beeldmaten is het een stuk beter op te merken. Ligt niet per definitie aan dit type toestel. 

 

Je kunt (als kleiner geen issue is) een ZD9 overwegen als alternatief. Anders een volledig ander type TV wat bijvoorbeeld OLED heeft. 
OLED heeft ook zijn gebreken, maar het lijkt in elk geval niet op wat je nu ervaart.