annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Zwarte letters op witte achtergrond blijft kort zichtbaar in nieuwe scene

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Zwarte letters op witte achtergrond blijft kort zichtbaar in nieuwe scene

Ik merk op mijn KD75XD9405 dat zwarte objecten op een witte achtergrond bij bewegingen nog kort op de oude plek zichtbaar zijn. Hebben meer mensen dit en is er een instelling waarmee ik dit kan verhelpen? Zal proberen om dit in slowmotion te filmen om het probleem zo duidelijker te maken.

 

Alvast bedankt voor jullie feedback.

 

Toevoeging:

 

Dit heb ik overigens op meerdere zenders gezien en ook met LIVE-tv alsmede externe bronnen.

 

Hier nog een voorbeeld van een scene, opgenomen vanaf met mijn telefoon terwijl de TV een YouTube filmpje afspeelde vanuit de PC. Hetzelfde effect is ook met de interne YouTube app zichtbaar.

 

62 ANTWOORDEN 62
profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Ik weet ook niet waar jij woont, maar wil eerst kijken hoe ik er nu met de leverancier uit kom.

Mocht dat niet baten dan kan ik altijd nog bij hun gaan kijken of vergelijkbare Sony TVs hetzelfde probleem hebben.

 

De winkel ligt ook in Tegelen. Waarschijnlijk woon jij verder weg :slight_smile:

 

Ik ben ervan overtuigt dat ik met mijn leverancier er wel uit kom. Ik ben daar namelijk al jarenlang vaste klant. Dat moet toch ook wat waard zijn zou je zeggen.

 

Maar goed; Ik had ook verwacht dat Sony zich niet zo liet kennen en ook daar is helaas het tegendeel bewezen.

We zullen zien, zullen we maar zeggen.

profile.country.NL.title
alexgout
Lid

Ik vermoed dat Tiggelen idd dichterbij is, ik woon in het noorden. Of je moet in Groningen wonen :laughing:

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Hoe erg kun je je vergissen in een bedrijf.

 

De leverancier waar ik al jaren mijn spullen koop, wat een lokale leverancier is die ondanks de concurrentie op het web toch nog weet te overleven geeft aan mij niet verder te kunnen helpen. Hun werkwijze is exact gelijk aan hoe een consument te werk gaat.

 

Ze kloppen bij Sony aan; Sony doet een voorstel en 'That's it' .

Omdat Sony de gehele keten van voren tot achteren zelf servicet kan de leverancier hier niks in betekenen.

 

Al met al een teleurstellend antwoord, maar wel een antwoord waardoor ik nu exact weet hoe ik ervoor sta.

 

1. Sony erkent dat er een probleem is en wil de TV 'terugnemen'.

2, Sony neemt alle verantwoordelijkheid op zich en servicet van de fabriek tot aan de eindklant.

 

Dat wil zeggen dat Sony zich dus moet houden aan het consumentenrecht.

 

Na wat juridische hulp ingeslagen te hebben blijkt het volgende Artikel uit het consumentenrecht van toepassing te zijn op de huidige situatie.

 

Burgelijk wetboek Boek 7


Artikel 21
 
1 Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
 a aflevering van het ontbrekende;
 b herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
 c vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.
 
2 De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.
 
3 De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.
 
4 Bij een consumentenkoop komt de koper in afwijking van lid 1 slechts dan geen herstel of vervanging van de afgeleverde zaak toe indien herstel of vervanging onmogelijk is of van de verkoper niet gevergd kan worden.
 
5 Herstel of vervanging kan bij een consumentenkoop van de verkoper niet gevergd worden indien de kosten daarvan in geen verhouding staan tot de kosten van uitoefening van een ander recht of een andere vordering die de koper toekomt, gelet op de waarde van de zaak indien zij aan de overeenkomst zou beantwoorden, de mate van afwijking van het overeengekomene en de vraag of de uitoefening van een ander recht of een andere vordering geen ernstige overlast voor de koper veroorzaakt.
 
6 Indien bij een consumentenkoop de verkoper niet binnen een redelijke tijd nadat hij daartoe door de koper schriftelijk is aangemaand, aan zijn verplichting tot herstel van de afgeleverde zaak heeft voldaan, is de koper bevoegd het herstel door een derde te doen plaatsvinden en de kosten daarvan op de verkoper te verhalen.

 

 

Kort samengevat komt het er op neer dat Sony verplicht is om het probleem op te lossen door middel van reparatie, of om een vervangend product te plaatsen waarbij het probleem niet optreed. Doet Sony dit niet, dan is Sony in gebreken en kunnen er juridische vervolgstappen genomen worden. Ik heb dit gisterenavond ook zo aan mijn contact bij Sony gestuurd en ben benieuwd hoe Sony hier op reageert. 

 

Ik houd jullie op de hoogte.

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Hier nog een scene van Frequency via de Netflix app. Je ziet overduidelijk allerhande strepen door het beeld lopen die daar niet in thuis horen.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=_vnpQJOHL3w
profile.country.NL.title
alexgout
Lid

Dit doet die bij mij. 

 

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Ik zie hier hetzelfde probleem in. Maar ik kan natuurlijk hier niet uit opmaken of ik dat zie omdat mijn exemplaar ook hier de strepen in zet, of dat het probleem al in het filmpje zit. Zal het zo eens met de telefoon bekijken. Dat is OLED en die zou het probleem niet moeten hebben.

 

Update: Jouw filmpje bekijken op de telefoon ziet er goed uit. Het probleem wordt dus echt door de TV geintroduceerd. Wederom een bewijs dat de TV zelf niet deugd dus.

Fastpeter
Lid

@DrDamandan  het is me wat zeg zoals op het avforum en wij als eindgebruiker met het erkende probleem van sony is het niet meer dan normaal / verplicht om dit op te lossen.

 

Ik had ook maar steeds geen antwoord gehad terwijl het probleem nu erkend is en de oplossing is aankoopbedrag terug....... zo net dus ook weer gemaild voor opheldering, het mag nu wel snel opgelost worden want dit is zeer slechte reclame voor sony zeker wij als eindconsument die een top model kopen met een algemeen bekend en erkend probleem zou meer sieren voor een oplossing door omruil en een tevreden klant hebben.

 

Het heeft nu al lang genoeg geduurd en neemt de sony beleving erg weg..

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Wat is er mis met je geld terugkrijgen dan...?

Een reparatie kan dit niet echt verhelpen.

 

Ik snap het niet. Ik zou liever mijn geld terugkrijgen en hetzelfde model opnieuw kopen. Kun je direct testen of deze goed is. 
Zo niet, inruilen bij de retailer en omwisselen tot het wel goed is. 

 

 

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Het probleem hiermee is dat Sony verplicht is volgens het consumenten recht om het probleem te repareren (wat in dit geval inderdaad niet kan) danwel het probleem voor de consument te verhelpen. Met het terugnemen van de TV en het schadeloos stellen van de klant legt Sony het probleem bij de consument neer wat niet juist is. Het probleem is hiermee immers niet verholpen. De klant zit hierna namelijk zonder TV wat in deze tijd echt niet kan in een gemiddeld gezin.

 

De verantwoordelijkheid voor het oplossen van het probleem ligt bij Sony welke een nieuw exemplaar zonder het probleem moet regelen, danwel een geheel nieuw type moet regelen die dit probleem niet heeft. Zo los je een service call als professioneel bedrijf op. Afschuiven van het probleem naar de klant is bad business.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik denk dat je de optie niet helemaal goed doordacht hebt. 

 

Als je akkoord gaat, kun je op een aantal manieren te werken gaan. 

De handigste is dat je het toestel inderdaad retourneert en dat je bij de winkel direct een andere kunt uitzoeken. Sony crediteert de winkel waar je het gekocht hebt, dus dit kan direct. 

Hoef je niet zonder een toestel te zitten en heb je de vrijheid om ook een ander model te kiezen. 

 

Ja, je kunt ook het aankoopbedrag terugkrijgen en daarmee naar een andere winkel gaan. Dan zit je wat langer zonder toestel ja.