annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Zwarte letters op witte achtergrond blijft kort zichtbaar in nieuwe scene

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Zwarte letters op witte achtergrond blijft kort zichtbaar in nieuwe scene

Ik merk op mijn KD75XD9405 dat zwarte objecten op een witte achtergrond bij bewegingen nog kort op de oude plek zichtbaar zijn. Hebben meer mensen dit en is er een instelling waarmee ik dit kan verhelpen? Zal proberen om dit in slowmotion te filmen om het probleem zo duidelijker te maken.

 

Alvast bedankt voor jullie feedback.

 

Toevoeging:

 

Dit heb ik overigens op meerdere zenders gezien en ook met LIVE-tv alsmede externe bronnen.

 

Hier nog een voorbeeld van een scene, opgenomen vanaf met mijn telefoon terwijl de TV een YouTube filmpje afspeelde vanuit de PC. Hetzelfde effect is ook met de interne YouTube app zichtbaar.

 

62 ANTWOORDEN 62
Anonymous
Niet van toepassing

@DrDamandan: Goed om te horen dat je inmiddels een reactie van Support ontvangen hebt. 

 

@Fastpeter: Ik zie dat @JBELD6 reeds gereageerd heeft, het is inderdaad het beste om zelf ook even een Support case aan te maken.

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Kan aan mij liggen, maar in de bovengenoemde filmpje op YouTube zie ik alleen het opgenomen "Blur" in het beeld.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Logisch. Het filmpje is opgenomen van mijn TV om te illustreren wat het probleem is. Het originele Youtube filmpje bevat het probleem op de telefoon en het laptops herm niet.

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid
profile.country.NL.title
alexgout
Lid

Speel het filmpje even op een kwart van de snelheid af en dan zie je dat de zwarte schijf zeer grote spongen maakt. dat geeft een zeer vertekend beeld. hij loopt helemaal niet vloeiend. Betreffend filmpje is wat mij betreft niet geschikt en laat het lijken alsof er veel motion Blur is. Die er dus niet is.

 

kan je ook een demo geven met een ander filmpje?

 

 

 

 

 

 

Fastpeter
Lid

@DrDamandan Weet net als ik waar hij het over heeft, het filmpje is puur om snel na te bootsen wat het probleem is , maar ik hoef maar tv op te zetten en in veel reclames, films of wat dan ook zitten natuurlijk lichte achtergronden hoeft niet spier wit te zijn en je kunt het dan duidelijk zien.

Al zet ik een 4k bluray op, 4k netflix van uit de tv zelf het maakt niet uit overal hebben we het strepen (ghosten) zoals ik dat 10 jaar of langer geleden op de eerste lcd al had....dat was toen het paneel met 80ms response of meer.

 

mijn samsung op de slaap kamer met het zelfde matteriaal totaal geen problemen en dat voor 1200 euro , mijn philips die plaats heeft gemaakt voor de sony ook niet.

 

zolang jullie deze tv niet thuis hebben staan wat ik betwijfel kun je dit niet weten omdat je dat moet zien.

op het avforum zie de link 1e bericht threat zijn er 10 tallen in europa die dit hebben, lees het maar.

 

kortom als dit probleem opgelost zou zijn is alles prima aan deze tv maar dit neemt totaal de topkwaliteits beleving weg en is constant te zien in lichte fragmenten.

@DrDamandan Ik had de case ook aangekaart en vermelde dat ik benieuwd was dat je voor einde deze week een oplossing zou krijgen waar we blij van zouden worden.

 

je hebt zeker nog niks gehoord maar wellicht gaan we dus toch blij het weekend in morgen?

het probleem is algemeen bekend,  geduld is er genoeg geweest en nemen we hier geen genoegen mee.

 

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

"Beste DrDamandan,

 

Zoals afgesproken informeer ik u mbt de smearing die u waarneemt.

 

Momenteel is een collega van mij in bespreking en hij zou mij verdere info verstrekken echter heb ik deze nog niet ontvangen en kan ik nog geen sluitend antwoord geven. 

 

Ik verwacht dit wel voor woensdag a.s.

 

Mvg X"

 

Nog even wachten dus.

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

@alexgout Ik ga jouw voorstel niet uitvoeren. Het filmpje kan prima als voorbeeld voor Sony dienen om het probleem duidelijk te krijgen. Sterker nog, Sony heef thet filmpje gebruikt en erkent dat er een probleem is met mijn TV. Het zou toch ook van den zotte zijn dat ik, als consument, moet aantonen dat er iets niet klopt en dat ik zelf een perfect scenario moet zoeken om de leverancier hiervan te overtuigen?

 

- Ik kan met een redelijke zekerheid aangeven dat er iets niet deugd aan deze TV.

- Ik stel zelfs al mijn instellingen middels foto's ter beschikking aan Sony

- Ik geef een YouTube URL waarop een video staat die het probleem duidelijk laat zien op mijn TV.

- Ik geef tevens de YouTube URL van de originele video, welke op een telefoon en laptop geen duidelijke smearing vertoont.

 

Al met al een scenario dat je niet vaak tegenkomt wanneer je op een serviceafdeling werkt. (Ik kan het weten daar ik vanuit mijn werk ook werkzaamheden voor de serviceafdeling afhandel. Geloof me, normaalgesproken zijn de meldingen van een veel mindere kwaliteit en wordt het moeilijk om op afstand te helpen.)

 

Het feit dat Sony aangeeft met een oplossing te komen laat al zien dat Sony erkent dat er een probleem is dat opgelost moet worden. Zoiets zullen ze niet doen als ze het probleem niet kunnen reproduceren of het vermoeden hebben dat de TV niet het probleem is.

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Vandaag dan toch de reactie gekregen die me beloofd was. Althans...men had een reactie beloofd waar ik zeker mee tevreden zou zijn, maar helaas.

 

Samenvattend kwam het gesprek dat ik had neer op het volgende:

1. De TV heeft geen defect. Dit hoort zo. Had je maar niet zo'n grote maat moeten kopen. Alle groot formaat TVs hebben dit probleem.

2. Ondanks dat wij vinden dat de TV geen defect vertoond, willen we hem toch van je terugkopen. (Raar?)

 

Al met al een teleurstellend antwoord als je het mij vraagt.

 

Ik kan mijn geld dus terugkrijgen, maar dan heb ik geen TV meer en op een nieuwe TV zal ik altijd geld toe moeten leggen. Als ik mijn geld niet terug wil krijgen, maar een oplossing blijf zoeken, dan zal dat zonder de medewerking van Sony moeten.

 

Naar mijn idee is dit een ronduit slechte service richting een eindklant die een high end product van je heeft gekocht.

 

Ik heb daarom aangegeven eerst nog naar mogelijke vervolgstappen te kijken alvorens ik een antwoord aan Sony verstrek. Ik ben daarom vandaag ik contact getreden met de winkel waar ik de TV heb gekocht. Samen met hun wil ik gaan kijken wat de mogelijkheden zijn, want het huidige voorstel is voor mij zonder een passende opvolging onaanvaardbaar.

 

Ik houd jullie op de hoogte van het vervolg.

profile.country.NL.title
alexgout
Lid

Ik weet niet waar je woont maar je mag bij mij komen kijken of je bij mijn iets kleinere 65XD9305 de zelfde problemen ziet. Dan heb je vergelijkingsmateriaal.

Met terug kopen, geven ze het volledige aankoop bedrag terug?  Anders ben ik met enige tegenzin wel berijd mijn tv te ruilen met jou :wink: