annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Zwarte letters op witte achtergrond blijft kort zichtbaar in nieuwe scene

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Zwarte letters op witte achtergrond blijft kort zichtbaar in nieuwe scene

Ik merk op mijn KD75XD9405 dat zwarte objecten op een witte achtergrond bij bewegingen nog kort op de oude plek zichtbaar zijn. Hebben meer mensen dit en is er een instelling waarmee ik dit kan verhelpen? Zal proberen om dit in slowmotion te filmen om het probleem zo duidelijker te maken.

 

Alvast bedankt voor jullie feedback.

 

Toevoeging:

 

Dit heb ik overigens op meerdere zenders gezien en ook met LIVE-tv alsmede externe bronnen.

 

Hier nog een voorbeeld van een scene, opgenomen vanaf met mijn telefoon terwijl de TV een YouTube filmpje afspeelde vanuit de PC. Hetzelfde effect is ook met de interne YouTube app zichtbaar.

 

62 ANTWOORDEN 62
profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

@Fastpeter in de gegeven link zie ik nergens staan dat de processor in de set het probleem is. Wel staat er dat iemand vermoed dat het probleem met de processor te maken kan hebben. Zelfs achter die zin staat echter een vraagteken. Dus deze conclusie trekken vind ik niet juist.

 

Deze opmerking echter even parkerend vind ik het zelf inderdaad ook tijd dat Sony een standpunt aanneemt en met een voorstel over de bühne komt hoe ze denken dit probleem te gaan verhelpen.

 

Op mijn mails van vorige week is nog helemaal niet gereageerd en de diverse vragen om informatie vanuit Sony hebben nog geen resultaat gehad. (Of de resultaten zijn niet aan ons teruggekoppeld.) Dit terwijl we toch al meer dan een maand bezig zijn met dit issue.

 

@Fastpeter heb jij ook een service call lopen bij Sony? Zo nee, dan zou ik je willen vragen om dit alsnog te doen. Hoe meer mensen het probleem kenbaar maken, hoe groter het probleem op Sony's radar wordt.

 

Het voorstel om te wisselen naar een nieuwer model met bijbetaling vanuit mijn kant vind ik principieel fout. Sony is degenen die, naar het nu schijnt, een ondeugdelijk product op de markt heeft gebracht. Het is dus ook Sony die met een oplossing moet komen die dit probleem verhelpt. Kan Sony dit niet, dan heb ik recht op terugbetaling van het volledige aankoopbedrag of een vergelijkend product dat dit probleem niet vertoond. Maar zover wil ik het voorlopig niet laten komen. Ik hoop nog altijd dat er met Sony te praten valt, en dat er een passende oplossing komt.

 

Ik zal zometeen nog eens een mail sturen en als ik daar eind van de week nog steeds niks op heb gehoord, dan ga ik bellen met Sony en mijn leverancier van de TV.

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Ik heb de volgende mail nog maar eens verstuurd. Misschien dat dit helpt.

"Beste medewerkers van Sony,

 
Tot mijn spijt hebben jullie een hele week lang helemaal niets laten weten op mijn mails.
Ik begin langzamerhand het vervelende idee te krijgen dat jullie ook niet weten wat er aan de hand is,
en dat er ook niet echt een knoop doorgehakt wordt over hoe jullie mij gaan helpen met mijn probleem. Dit probleem speelt inmiddels al meer dan een maand, met 0.0 voor mij zichtbare voortgang.
 
Graag zou ik alsnog van jullie willen weten wat de huidige stand van zaken is en hoe jullie denken dit probleem te gaan verhelpen.
Mocht iets niet duidelijk zijn, of kunnen jullie over de mail niet uitleggen wat het probleem is, bel me dan.
Dit is in het verleden ook al gebeurd en hielp destijds goed. Zo houden we de lijnen kort.
 
Mochten jullie tot de conclusie zijn gekomen dat het probleem niet verholpen kan worden, dan had ik graag vernomen hoe jullie denken mij toch te gaan helpen.
Ik zou graag zien dat dit probleem op een fatsoenlijke manier uit de wereld geholpen wordt en wil niet gedwongen overgaan tot andere vervelende stappen waar we allemaal niet op zitten te wachten.
 
Met (een iets minder) vriendelijke groet, DrDamandan"
 
Uiteraard heb ik mijn telefoonnummer en echte naam in de mail gebruikt, maar die ga ik om begrijpelijke redenen niet hier neerzetten.
profile.country.NL.title
alexgout
Lid

Ik heb het betreffende YouTube filmpje (zwart balletje op witte achtergrond )ook even bekeken. En moet concluderen dat de motion blur al in het filmpje zit. Ik heb het filmpje op drie verschillende schermen afgespeeld waarvan 1 een 144hz gaming scherm is. De opname of creatie van de maker is al zeer slecht en daarom absoluut niet te gebruiken voor een test.

 

Ik heb een 65XD9305 en heb ook even getest. Er is sprake van een lichte form van motion blur. Maar dat is niet meer als normaal. Absoluut niet storend in wat ik ook maar kijk.

Ik heb een Nvidia Shield andriod TV als media speler en er is geen verschil te zien in afpelen via YouTube op de TV zelf of via de veel krachtiger Shield.

 

Ook ik heb een opname gemaakt in slomo en dan krijg ik vergelijkbare resultaten als @DrDamandan. Maar dan heb ik het gevoel dat ik ga zoeken naar fouten die er eigenlijk niet zijn. Ieder scherm heeft Motion-blur in lichte of zwaardere vorm. In diverse reviews word wordt gezegd dat deze Sony prima om gaat met motion blur. Review test X930D (XD93)

 

 

Probeer deze video’s voor je test. Deze zijn wel goed.

 

profile.country.NL.title
alexgout
Lid

Ik zou er niet te veel achter zoeken, je tv heeft fenomenale beeld kwalitijd en is een van de beste op de markt. Ik weet zeker dat je geniet van alles wat je op het scherm afspeeld, toch!? Hoevaak komt het nou voor dat er wat zwart op een witte achtergrond wordt afgesleeld? bijna nooit toch?

 

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Beste alexgout,

 

ondanks dat ik zeker weet dat het filmpje geen problemen heeft en dat de motion blur er niet in zit (getest op de smartphone met OLED scherm), heb ik ook jouw testfilmpjes bekeken.

 

Beide maken het probleem inderdaad weer pijnlijk duidelijk.

 

Het eerste filmpje is huilen vanaf de eerste seconden en bij het tweede filmpje begon het huilen weer vanaf 45 seconden. :slight_smile:

 

De TV heeft inderdaad een fenomenale beeldkwaliteit, maar dit probleem maakt dat de hele beleving naar de klote gaat. Er zitten in elke uitzending, elke serie en elke film wel een aantal scenes waarin dit probleem duidelijk zichtbaar wordt. Telkens denk ik dan weer bij mezelf "dood zonde van deze mooie TV". Kortom, ipv een dikke 9,5 krijgt de TV door dit probleem een 5,5. Het stoort gewoon ontzettend dat zo'n grove fout de hele beleving van het TV kijken onderuit haalt. Genieten van wat je afspeeld of bekijkt is op dit moment dus ook niet van toepassing hetgeen ongeloofelijk jammer is.

Anonymous
Niet van toepassing

Hi @DrDamandan, als je mij hier via deze Community een privébericht stuurt met daarin je casenummer, dan zal ik dit intern voor je aankaarten bij Support.

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

@Anonymous momenteel word ik al door collega Allain C. geholpen. Deze heeft mij gisteren in een mail verzekerd dat ik voor het einde van de week een voorstel krijg waar ik blij van zal worden. Ik wacht vol spanning af. Mocht dat nergens op uitlopen, dan laat ik ongetwijfeld iets van me weten. Uiteraard zal ik ook bij goed nieuws mijn bevindingen hier posten.

Fastpeter
Lid

Beste @Anonymous 

 

net als @DrDamandan hebben we dit geval aangekaard en ook mijn 75xd9405 tv heeft de zelfde verschijnselen.

Mijn tv staat geregistreerd bij jullie hoe gaat dit verder het zelfde als bij @DrDamandan 

 

ik heb geen case nummer omdat we via dit forum samen met @DrDamandan de oplossing wilde afwachten en zo te lezen komt er die 1 waar we blij van zouden worden.

 

graag horen we meer hoe te handelen, mijn contact en toestel gegevens heeft u.

profile.country.NL.title
JBELD6
Lid

Hi @Fastpeter,

 

Begrijpelijk dat je via het forum op de hoogte wilt blijven van de support richting @DrDamandan, echter wil ik je vragen om je klacht toch aan te kaarten bij onze supportafdeling. Om in aanmerking te komen voor eventuele reparatie of nieuw toestel, zal support toch op de hoogte moeten zijn van je klacht.

 

Alvast bedankt!

J

Ik heb de laatste test filmpjes op mijn 9405 ook eens afgespeeld,heb in het verleden ook de nodige issues met een 75x9405c gehad dus was benieuwd of dat dit fenomeen ook op mijn tv zichtbaar was.

Met name met het motionblur filmpje met de snel bewegende blokken zie je inderdaad wat blur.

Ik heb de filmpjes afgespeeld  via de youtube app welke op de tv geinstalleerd is en via de Shield.

ik moet zeggen dat het welliswaar wat zichtbaar is wanneer ik dit rechtstreeks via de tv afspeelt,maar wanneer ik dit met de shield doe dan is het niet om aan te zien.

Het youtube filmpje 'motion blur' is op youtube in 720/60fps neergezet,dus kost het naar mijn mening ook al rekenkracht om te downscalen....

 

De 'Dot motion test ziet er op mijn tv acceptabel uit,je ziet wel enige blur maar ik denk dat dit met normaal tv kijken niet zichtbaar is.

 

Het andere motionblur test filmje is een ander verhaal...

Wbt de tv heb ik het geprobeerd met de motion aan en uit,op uit ziet het motionblur filmpje het er wel 'beste' uit,het verloopt het vloeiendst.

Wbt de Shield daar in heb je niet de mogelijkheden om voor 720/60 te kiezen,de resolutie welk het dichtste bij het 720/60 filmpje komt is om te kiezen voor 1080/60 maar goed dan kan je er uiteindelijk van uitgaan dat dit niet helemaal goed zal gaan...,en dat word duidelijk bevestigd de Shield is dit dan ook niet om aan te gluren,er is heel veel judder.

 

Ik ben dus benieuwd,met welke TV en Shield instellingen kan/moet ik deze filmpjes het beste afspelen?

 

gr,

Leo