annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony KDL40W4500 kapot / Vergoeding belachelijk laag via REDCOON

profile.country.nl_NL.title
Paans.
Bezoeker

Sony KDL40W4500 kapot / Vergoeding belachelijk laag via REDCOON

Ik heb net iets meer dan 2 jaar geleden de Sony kdl40w4500 gekocht via Internet bij Redcoon. Nu is het LCD scherm kapot gegaan ( nog geen 2 maanden na het verstijken van de garantieperiode)...Heb mij Tv ingeleverd in Drachten en via hen te horen gekregen dat het toestel niet meer gemaakt kan worden en dat via Redcoon mij een bedrag zou worden aangeboden...Ruim 3 weken later krijg ik van hun te horen dat de Tv die ik 2 jaar geleden heb gekocht voor bijna 1100 euro nog maar 290 euro waard is....een belachelijk lage vergoeding.

Via de technische dienst in Drachten kom ik ook niet verder, men zegt dat Sony zelf Redcoon een hoger bedrag heeft gegeven, maar men  zegt niet hoveel, daarnaast reageert Redcoon al weken niet op mijn mails en zijn ze telefonisch niet te bereiken...Zeer verveldend allemaal, zeker omdat we niet rechtstreeks met Sony kunnen/mogen communiceren...

Ik vertrouw Redcoon niet, en verwacht dat Sony mij een fatsoenlijke vergoeding geeft voor mijn TV die nog maar NET buiten de garantie-periode zit...

Is er iemand met dezelfde ervaringen? Is er iemand van Sony die dit zeer vervelende verhaal kan oppikken??

Martin

Message was edited by: Paans.

20 ANTWOORDEN 20
profile.country.nl_NL.title
kobronsie
Bezoeker

Geachte heer Klis,

Langs deze weg wil ik me ook aanmelden als bezitter van een sony bravia kdl 40w4710 met klachten als omschreven in dit topic alsmede in een ander topic genaamd horizontale balken in sony 40w4500.

Ik heb hier al melding van gemaakt bij sony waarbij ik ook heb verwezen naar de problemen in bovengenoemd topic. De mensen die gereageert hebben in dat topic melden soortgelijke problemen (balken in beeld en dubbel beeld) Een aantal zijn in contact gekomen met een sony service centre en kregen te horen dat dit een bekend probleem was en dat sony hiervoor een coulance regeling had getroffen.

Het antwoord dat ik van sony kreeg was dat het in dit topic ging om de 5500 serie??? en dat mijn 4710 hier niet onder valt?

Ik lees toch duidelijk dat het hier om 4500 gaat en mijn 4710 is niets anders dan een 4500 met een cosmetische aanpassing, destijds voor de europese markt uitgebracht.

Wat ik begrijp is dat het hier gaat om defecte lcd panelen, die overigens niet meer leverbaar zijn. Ik heb vanmiddag ook een mail gedaan naar de online winkel waar ik tv heb gekocht. Kreeg een keurig antwoord waarbij ik verwezen werd naar hun online self service om de tv ter reparatie aan te bieden.

In mijn ogen een nutteloos traject, vervoerskosten, onderzoekskosten, terwijl je de uitslag eigenlijk al kent.

De klachten zijn een week geleden begonnen maar doen zich (nog) niet continue voor. Zal een kwestie van tijd zijn. Dit is voor een tv van 2,5 jaar oud natuurlijk niet acceptabel.

Graag verneem ik u reactie.

Met vriendelijke groet,

M. Brondsema

Message was edited by: kobronsie

Message was edited by: kobronsie

profile.country.nl_NL.title
Mirella86
Bezoeker

Hierbij zou ik graag willen reageren op jouw bericht. Ik bezit sinds 3 jaar ook een Sony Bravia KDL 40W4710 en hij is nu inmiddels voor de tweede keer kapot gegaan!

De tv vertoonde dezelfde klachten die jij ook beschrijft (dubbel beeld en horizontale strepen). De klachten begonnnen voor het eerst na 2 jaar, en het beeld herstelde zich na ong. 15 minuten te hebben aangestaan. Echter na een week niet meer, en bleef het beeld dubbel met horzontale balken. In februari van dit jaar heb ik de tv terug naar de Harense Smit gebracht en zij zouden samen met Sony een oplossing zoeken.

Ze hebben toen een scherm kunnen bestellen in Londen, en de tv is toen netjes gerepareerd (al moest ik wel 2 maanden wachten). Ik dacht dat het hierbij zou blijven, maar nu 7 maanden later begint het zelfde liedje weer..

Ik heb de tv opnieuw ter reparatie gebracht naar de Harense Smit en ben nu in afwachting. Maar nu ik deze berichten lees vraag ik me af of het uberhaupt zin heeft. Ik vind het echt onacceptabel dat een tv in zo'n korte periode 2 keer kapot gaat. Ik heb juist voor een Sony tv gekozen omdat ik er vanuit ging dat Sony voor kwaliteit staat. Ik ben zwaar teleurgesteld! Ik hoop op een goede oplossing!

Met vriendelijke groet,

Mirella

profile.country.nl_NL.title
M.Seegers
Bezoeker

Hoi,

Ook wij hebben het zelfde probleem met hetzelfde toestel een KDL40W4500. Het toestel is in januarie 2011 aangekocht voor € 2195,00 bij een electra vakspecialist. Klacht is begin december aan hun kenbaar gemaakt en hebben een reactie gekregen van technorep. Toestel is wel te repareren maar het onderdeel is sinds september niet meer leverbaar. Ons is een alternatief toestel aangeboden voor € 700,00 (dwz een afschrijving van € 1400,00 in 11 maanden). Er zijn nog op,verschillende plaatsen in NL dit toestel nieuwe uit voorraad leverbaar, hier wil men echter niet aan. Heb ook een klacht hierover aan Sony en aan de electra speciaalzaak gestuurd maar tot op heden geen reactie gehad. Wil nog wachten tot begin januari en indien dan nog geen fatsoenlijk en acceptabel voorstel op tafel ligt overweeg ik de consumenten bond en het TV programma radar in te schakelen.

is overduidelijk een bekend en veel voorkomend probleem met deze TV en wordt overal slecht afgehandeld.

Grt,

John

profile.country.nl_NL.title
matenho
Bezoeker

Ook ik heb de Sony 40W4500. Deze heb ik via Internet gekocht bij Bobshop.nl in november 2008.

Sinds een tijd krijgt de TV ook kuren bij ons.

Het zijn dezelfde problemen die hier omschreven worden.

Dubbel/wazig beeld aan de linkerkant. Donker in het midden en aan de rechterkant is een klein strookje van ongeveer 10 cm wat nog goed is, de rest is ..........

In het begin duurde het een aantal minuten dat het beeld slecht was en later werd het steeds erger.

Tot op het laatst dat de eerste 5 minuten goed waren en daarna slecht.

Nu heb ik afgelopen vrijdag contact gehad met Bobshop.nl.

Die vertelde mij dat ik contact op kon nemen met Sony, omdat het een 40 inch betreft.

Daarna contact gehad met Sony en die vertelde mij dat ik via Bobshop.nl een reparatie moest indienen.

Dat heb ik gedaan en dan zou er contact met mij opgenomen worden.

Nu werd ik gisteren gebeld door de reparatiedienst en die kwam met een voorstel.

Omdat blijkt dat het een bekend probleem is bij Sony heeft Sony uit coulance 2 opties voor mij geregeld.

Of kosteloos laten repareren of kosteloos omruilen tegen de opvolger KDL40EX500.

Het wordt dus omruilen tegen de nieuwe KDL40EX500. Daar ben ik opzich heel tevreden over.

Het is jammer dat de 40W4500 na 3 jaar al kapot is, maar dan komt Sony met deze oplossing. Super.

Groetjes Marco

profile.country.nl_NL.title
martijn020
Bezoeker

ik heb dezelfde televisie en dezelfde problemen. Ik belde naar Sony en verwees naar deze online discussie, en ik zou terug gebeld worden door "iemand hogerop" (de woorden van de, uiterst vriendelijke, medewerker). Het probleem wordt echter met de dag erger en ik heb nu twee dagen nog niets gehoord. Hoe lang duurt zoiets normaal?

profile.country.nl_NL.title
BobbieNL
Bezoeker

Ook ik heb het zelfde probleem. Nu blijft de rechter kant van de tv donker. In het begin alleen de eerste paar minuten, maar vanavond al ruim 45 minuten....

Net maar een bericht gestuurd naar Sony. Ben benieuwd wat de reactie zal worden.

Gr,bob

profile.country.nl_NL.title
karelvos
Bezoeker

goedenmiddag,

ik heb ook het probleem en heb hem maar ter reparatie aangeboden ondanks dat het toestel 5 jaar oud is

vind de levensduur van het scherm aan de korte kant voor zo een topmerk

heb je nog wat terug gehoord van sony

ik hoor het graag

mvg

abbas10091990
Ontdekker

Hallo Martin

Ik heb op 19-09-2012 de sony KDL-40EX650 gekocht bij mediamarkt online net buiten garantie periode werd de helft van mijn scherm wazig. Ik ging er mee naar de winkel en ze hebben het ingenomen voor reparatie. Nu krijg ik te horen dat ze het onderdelen voor reparatie niet leverbaar zijn en me bedrag bieden van 240 euro terwijl ik het tv voor 680 euro had gekocht. Ik vindt het heel laag en ook raar van Sony dat ze niet meer het onderdelen kun leveren. Het lijkt net of ze precies weten wanneer de tv scherm stuk gaat dat ze alleen maar 2 jaar garantie geven. De levensduur van een tv is toch niet 2 jaar het moet minste 5 jaar mee gaan. Sony doe daar wat aan aub dat is geen goed service voor jullie trouwe klanten.

Groetjes Abbas
profile.country.NL.title
boydstr
Ontdekker

Ik heb zo goed als zelfde situatie Sony Bravia 4K HDR Smart tv €1400,- was maand uit garantie en deed niets meer Sony klantenservice wist te vertellen dat het moederboard in zijn geheel moest worden vervangen na een zogenaamde “coulance” regeling moest €220,23 zelf betalen nu 7 maanden na de eerste reparatie weer is de Sony tv stuk en weer moet het moederboard worden vervangen blijkbaar zijn die moederboarden de issue want dat wordt door  de helpdesk geconcludeerd zonder dat de tv is nagekeken wie zegt mij dat als ik met de tweede reparatie zou instemmen over een paar maanden zich weer dezelfde situatie voordoet. Misschien is het slim om met meerdere mensen een advocaat in te schakelen want als eenling sta je machteloos tegen bedrijven zoals Sony.

profile.country.NL.title
boydstr
Ontdekker

Heb je er over nagedacht om dit met meerdere mensen te doen die gelijksoortige ervaring hebben dan sta je sterker en is voor een consumenten programma ook interessanter het allerergste is dat je als consument niet serieus wordt genomen en dat dit soort grootte bedrijven hiermee wegkomen dit stopt alleen als er via de media aandacht voor komt.