annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen teletekst op 46W905a

OPGELOST
profile.country.NL.title
hansm2013
Lid

Geen teletekst op 46W905a

Hoi,

Ik heb me rot gezocht op het internet maar kan nergens iets vinden over teletekst op deze TV.

Ik heb sinds een paar weken deze tv gekocht en heb er een CI+ 1.3 module ingestopt met een Ziggo smartcard.

Als ik op de groene teletekst knop druk gebeurt er niks, ik zie de indicator onder de TV wel oplichten dat ie het signaal ontvangt maar er gebeurt niets.

Fabrieks instellingen ingesteld en helaas geen resultaat.

Wat doe ik verkeerd ?

Het is toch de groene knop op de ab om teletekst op te roepen ?

Iemand ditzelfde meegemaakt op deze tv met cam module ?

Alvast bedankt,

Hans.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
hansm2013
Lid

Op het ziggo gebruikers forum gevonden wat het is, had ik dus eerder moeten doen, maar dacht dat het een SONY probleem was, dom, dom :wink:

Als je het probleem met teletekst heb in deze configuartie druk je de blauwe knop op de ab in en dan werkt teleekst weer, maar daarmee schakel je i-tv van Ziggo uit.

Tijd voor een update van de s/w.

 

Is er iemand die mij kan vertellen waarom de blauwe knop dit probleem oplost ?

Hans.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
hansm2013
Lid

Op het ziggo gebruikers forum gevonden wat het is, had ik dus eerder moeten doen, maar dacht dat het een SONY probleem was, dom, dom :wink:

Als je het probleem met teletekst heb in deze configuartie druk je de blauwe knop op de ab in en dan werkt teleekst weer, maar daarmee schakel je i-tv van Ziggo uit.

Tijd voor een update van de s/w.

 

Is er iemand die mij kan vertellen waarom de blauwe knop dit probleem oplost ?

Hans.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Bedankt voor je feedback.

 

Toevallig heb ik het vanmorgen ook gelezen dat de blauwe knop het teletekst probleem oplost i.c.m. de CI+ module en I-TV.

Dit probleem wordt veroorzaakt doordat Ziggo I-TV nog in de test fase heeft in het digitale netwerk en de puntjes op de I nog niet heeft staan.

In de verre toekomst wordt dit hopelijk opgelost, we kunnen volgens mij niet van Sony verwachten als een of andere kabelboer ergens in Europa aan het experimenteren is met het digitale netwerk dat Sony zijn firmware/software direct gaat aanpassen.

 

73's

 

ps. is het niet W905a i.p.v. W950

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
hansm2013
Lid

Haha, ja, precies de 905.

Het is wel te begrijpen dat Sony niet iedere kabelboer gaat helpen, maar een beetje tegemoet komen kan toch wel, zo erg zal de aanpassing toch niet zijn?

Bijvoorbeeld, ik kan geen functie voor de blauwe knop vinden en toch lost ie het TT probleem op....

Zou een aanwijzing kunnen zijn, toch?

Stel.... BSkyB heeft een probleem op dit vlak, zouden jullie dan ook niet helpen?

Ik zeg dit omdat die een beetje groter zijn dan Ziggo...


Trouwens de Ziggo experiementen zijn afgelopen en het is nu een officeel product van Ziggo ook op CI+ (1.3).

Uitsluitend gesupport op door Ziggo goedgekeurde TV's, en ik verwachtte met het laatste model van Sony toch een iets betere houding dan "een of andere kabelboer", want in NL is Ziggo heel groot.

Uiteraard geen afmetingen zoals BSkyB of ComCast of zo, maar toch.

Ik begreep dat Ziggo wel geprobeert heeft met Sony te praten over iTV maar dat het niet echt wilde lukken.

Waarschijnlijk door de lage opbrengst, die markleiders als Samsung en LG niet hinderde om met Ziggo mee te werken.

Maar goed, de "blauwe knop" truc werkt dus heb ik niets te klagen, het is alleen kwalitatief een minpuntje, vind ik.

Hans.

profile.country.NL.title
heusden99
Ontdekker

In 2013 kan ik mij voorstellen dat Sony en Ziggo niet op één lijn zitten. Het is nu 2021 en het teletekst probleem is nog steeds niet opgelost. Sony weet dat, want bij haar update 6.4960 geeft Sony aan dat o.a. het verdwijnen of niet zichtbaar worden van teletekst is opgelost.

Mijn TV is Ziggo CI+ gecertificeerd en heeft Teletekst.

Ik zal niet ingaan op alle onzin die mij door Sony support wordt toegezonden. Vandaag kwam de groene en blauwe knop naar voren.

De oplossing is nog immer blauwe knop en teletekst en het verlies van Ziggo Interactieve TV.

Maar het is of of en het zijn en en.

profile.country.NL.title
heusden99
Ontdekker

Na de blauwe knop heb je teletekst. Om Interactieve TV terug te krijgen moet je een restart doen, of is er een andere knop die mij helpt?

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Wat werkt er dan precies niet als je teletekst gebruikt?


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het probleem ligt aan de opbouw van het digitale netwerk in het voormalige Ziggo gebied.

In het voormalige UPC gebied hebben we geen enkele last van het teletekst probleem i.c.m. het interactieve gedeelte, dit omdat de opbouw van het interactieve digitale signaal hier bestaat uit HBB toepassing.

 

Als Ziggo nu eens over geheel Nederland op het digitale netwerk het juiste digitale signaal aanbied, is het probleem opgelost. De fusie tussen UPC en Ziggo is ondertussen ook al enkele jaren oud tenslotte.

 


73's

 

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
heusden99
Ontdekker

Dit lijkt mij achterhaald, althans niet overal van toepassing. Want als dat de oorzaak zou zijn, kunt u mij dan uitleggen waarom ik wel teletekst had met mijn vorige Sony Bravia (tot een week geleden) met dezelfde Ziggo CI+ module? Ik zit in het oude Casema gebied en heb de laatste 17 jaar op het zelfde adres nooit problemen gehad met Casema of Ziggo. Altijd digitaal gekeken MET werkende teletekst en Interactieve TV.

profile.country.NL.title
heusden99
Ontdekker

Ziggo biedt Interactieve TV aan. Daarmee kun je o.a. uitzendingen gemist bekijken.