annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Melding op tv toestel

profile.country.NL.title
arendmarian
Ontdekker

Melding op tv toestel

wij hebben een sony kd 43 xd8305. Die is is aangesloten op een ziggo horizon box. 

Nu krijgen wij enkele malen per dag een zwarte balk boven in beeld met de melding hdmi1080 stereo die gaat na enkele seconde weer weg.  We hebben de verkoper hierna laten kijken en die adviseerde een nieuwe hdmi kabel te kopen. Zo gezegd zo gedaan. Echter dit heeft niks uitgehaald. ook de horizon box staat op 1080 ingesteld. Weet iemand wat hier de oorzaak van is? 

Alvast bedankt.

47 ANTWOORDEN 47
profile.country.NL.title
ErikS77
Ontdekker

Ligt ook aan de tv, het probleem wordt nu bij de mediabox van Ziggo gelegd.

Misschien dat een bepaalde update of software nog enigszins uitkomst kan hebben.

 

Andere HDMI poorten, andere kabels, splitters/blockers etc. hebben weinig nut.

 

@Vinc_E Het zou fijn als Sony hier echt iets mee gaat doen dmv andere software of een bepaalde update

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Uitschakelen van Infobalk.
Probeer eens het volgende:
Ga naar Instellingen, Zenderinstallatie
3e regel, Info-scherm en schuif het balkje naar links.
Werkt bij mijn KD-55XD8599 uit 2016
Gr, Arie
profile.country.NL.title
ErikS77
Ontdekker

Bedankt voor je bericht.

Mijn KD-55XE8505 (2017) heeft die optie niet. Bij de modellen voor 2017 kon je dit inderdaad uitschakelen.

Dus ik weet het verder ook niet.

 

Ruilen? 😀

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@ErikS77  schreef:

Mijn KD-55XE8505 (2017) heeft die optie niet. Bij de modellen voor 2017 kon je dit inderdaad uitschakelen.

Dus ik weet het verder ook niet.


Heb hier de XE9 (2017) staan met v6.6520, wat Arie ( @broekhua ) hierboven adviseerde is hier op de XE9 ook mogelijk.

 


suc6 ermee,
73's

 

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
ErikS77
Ontdekker

Ik heb de XE8 2017 niet de XE9 2017 😉

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

We gebruiken allebei dezelfde software als de XE8 up-to-date is.

 


suc6 ermee,
73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@pa3eia
Kan het zijn dat deze optie niet beschikbaar is als je geen digitale zenders hebt geinstalleerd.
Dus bv. als je alleen gebruik maakt van een Setup-box zoals de mediabox XL
Gr, Arie
profile.country.NL.title
ErikS77
Ontdekker

Ik heb er alleen Horizon mediabox en een PS4 op aangesloten.

Maar ik/wij bedoel(en) niet de melding dat er ''programma-informatie wordt weergeven wanneer er naar een ander kanaal wordt geschakeld''.

 

Meerdere keren op een dag verschijnt de melding boven in beeld ''HDMI 3/ARC 1080P'' op dezelfde zender waarbij het geluid paar seconden wegvalt. Melding verdwijnt ook weer en paar minuten later is het weer raak.

Dit probleem komt bij meerdere mensen voor hoor je overal.

 

De ene zegt ligt aan Ziggo, andere zeggen andere poort gebruiken (alles al geprobeerd), andere kabels (ook al gedaan), HDMI blockers, etc.

 

Daar willen wij juist vanaf, hiervoor Philips tv en dat nooit gehad toen. Hopelijk kan Sony dmv een update of iets dergelijks dit probleem verhelpen.

 

Goed weekend iedereen!

  

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@eriks577
Dat begrijp ik wel uit je berichtgeving.
Echter bij het omschakelen naar een andere HDMI poort verschijnt eenzelfde Infobalk. Ook die kan je met dezelfde optie uitschakelen. Vandaar. Ik ben met je eens dat dit verschijnsel heel erg vervelend is.
Om maar niet te spreken van onuitstaanbaar.
Gr, Arie
profile.country.NL.title
ErikS77
Ontdekker

@broekhua Dank je!

 

Probeer nog ff verder te pielen maar daarna weet ik het ook echt niet meer haha.