annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Melding op tv toestel

profile.country.NL.title
arendmarian
Ontdekker

Melding op tv toestel

wij hebben een sony kd 43 xd8305. Die is is aangesloten op een ziggo horizon box. 

Nu krijgen wij enkele malen per dag een zwarte balk boven in beeld met de melding hdmi1080 stereo die gaat na enkele seconde weer weg.  We hebben de verkoper hierna laten kijken en die adviseerde een nieuwe hdmi kabel te kopen. Zo gezegd zo gedaan. Echter dit heeft niks uitgehaald. ook de horizon box staat op 1080 ingesteld. Weet iemand wat hier de oorzaak van is? 

Alvast bedankt.

47 ANTWOORDEN 47
profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Ik heb al een jaar of 3 de KD-55X8509C en ik herken deze problemen niet met zowel de Horizoj box als de mediabox Next..

profile.country.NL.title
ErikS77
Ontdekker

Inmiddels weet ik meer over de Sony KD-55XE8505 en de melding die steeds verschijnt.

Via de IT afdeling op mijn werk waar ze computergames voor PlayStation ontwikkelen ben ik erachter gekomen dat de medewerkers dezelfde problemen ondervinden. En je raad het al, Sony tv's.

 

Met name de nieuwere modellen hebben hier last van. Op de oudere modellen kon je dit uitschakelen zeiden de handige Harry's van onze IT afdeling. Dit is een signaalstoring van de tv, meerdere medewerkers hadden al lopen klagen bij IT Support die de wat nieuwere modellen tv gebruiken. Valt dus niet op te lossen.

 

Het ligt dus niet aan de Ziggo mediabox, kabels etc. HDMI blokkers hoef je dus ook niet aan te schaffen. Het probleem zit dus in de tv,laat je daarom goed informeren welke Sony tv je gaat kopen.

 

Inmiddels word ik al maanden gek van die melding en wil daarom een andere tv gaan aanschaffen.

Mocht hier iemand zijn die mijn Sony KD-55XE8505 wil overkopen mag je me een pb sturen. 😉

profile.country.NL.title
Paulkokkie
Lid

Beetje raar verhaal. Mijn TV is nieuwer, 55XE9305, en ik heb nergens last van.

profile.country.NL.title
ErikS77
Ontdekker

Zoals ik al zei, niet elke Sony tv heeft hier last van

profile.country.NL.title
Paulkokkie
Lid

En hebben die techneuten ook verteld waar je dat dan zou kunnen uitzetten?

profile.country.NL.title
ErikS77
Ontdekker

Dat kon alleen bij oudere modellen (voor 2017 geloof ik). Veel mensen hier hebben last van die melding dus je hebt geluk haha. Als ik het kon uitzetten had ik dat al maanden geleden gedaan want dit wordt zo langzamerhand irritant en daar heb ik niet zo'n dure tv voor gekocht

profile.country.NL.title
Paulkokkie
Lid

Nou, mooi, heb ik ook een keer geluk.

Misschien dat Sony dat probleem kan verhelpen met een update, maar ik vrees dat je daar niet op hoeft te rekenen.

profile.country.NL.title
ErikS77
Ontdekker

Hoop het ook maar ik heb niet een gelukkig huwelijk met de Sony tv. 1 keer al dode rode pixels gehad en nu dit probleem weer. Ga er niet vanuit dat dit met een software update verholpen kan worden want zoveel mensen hebben dit probleem helaas.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dergelijke meldingen vallen uit te zitten in de instellingen. Komt het ook door een aangesloten apparaat of is het een andere melding? 

profile.country.NL.title
ErikS77
Ontdekker

Graag hoor ik dan van je hoe dit uit te zetten op mijn 55KDXE8505. Als dit kon had ik en met mij nog vele anderen dit al veel eerder uitgezet via de instellingen. Dit kon alleen uitgezet worden op oudere Sony modellen is mij verteld.

 

Beide aangesloten apparaten hebben er last van, mijn Ziggo mediabox, en mijn Sony Playstation. Het synchroniseren met apparaten staat uit