annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Digitiale TV met ci+ module op sony bravia kdl-37ex402 installeren??

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Kbruggeman
Bezoeker

Digitiale TV met ci+ module op sony bravia kdl-37ex402 installeren??

Sinds kort ben ik verhuisd en heb ik digitale tv aangevraagd van zeelandnet.

Dit is met een ci+ module. De televisie staat tussen de lijst van gecertificeerde tv's die door zeelandnet ondersteunt worden.

Volgens de installatiehandleiding moet ik de tv eerst naar zenders laten zoeken zonder de module te plaatsen. Dit heb ik gedaan (ook de juiste frequentie en netwerk id ingevoerd) nu vind de tv geen digitale zenders maar wel (een deel van) de analoge.

Als dit proces voltooid is zou ik de module (zonder smartcard) in de tv moeten stoppen voor het authentificatie proces. Dit proces word weergegeven en voltooid.

Vervolgens zou ik (volgens de handleiding) de smartcard moeten plaatsen en dan zou digitale tv moeten werken. Echter... dit doet het dus niet...

Ik heb de tv geupdate naar de laatste firmware. Contact gehad met zeelandnet (die zeggen dat het analoge en digitale signaal in orde is en dat de kaart is geactiveerd) en die weten het verder ook niet...

Heb het al meerdere keren geprobeerd. Met module, zonder module, met smartcard, zonder smartcard.. maar tot op heden geen resultaat.

Het is mij wel opgevallen dat als ik de frequentie en het netwerk id invoer. De tv gaat zoeken maar stopt en de melding geeft controleer uw netwerk - id. Als ik dan terug ga staat de frequente niet meer op hetgene waar ik hem op heb ingesteld (402.00) maar terug op de standaard ( ik geloof 369.00) en is het netwerk id weer terug gezet naar 00000

Ik hoop dat iemand een oplossing kan aandragen.

Mvg.

K Bruggeman

Message was edited by: Kbruggeman

Message was edited by: Kbruggeman

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

Zo te zien aan de digitale keuze ontvang je het signaal van Digitenne, daar zijn Ned1,2 en 3 Free to air.

De ontvangst van de Digitenne signalen is niet mogelijk als het toestel aan het Ziggo netwerk verbonden is.

Kan je wel de analoge kanalen van Ziggo ontvangen?

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

20 ANTWOORDEN 20
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Hoogstwaarschijnlij gaat het fout bij het invullen van de netwerkID.

Als je netwerkID 4 cijfers is en er zijn 5 velden begin eens met een 0 en daarna de netwerkID.

suc6

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
Kbruggeman
Bezoeker

Daar zit de fout niet. Het netwerk id voor mijn regio (zeeuws vlaanderen) is 3000 en ik heb 03000 ingevuld.

Toch bedankt,

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Weet helemaal niks van het "digitale Zeelandnet" af om eerlijk te zijn.

Verder dan "UPC" en in mindere maten "Ziggo" is m'n kennnis helaas niet.

Er worden dus helemaal geen zenders gevonden in de digitale modes?

Bij de bovengenoemde providers zijn er kanalen vrij te ontvangen (zonder CI+ kaart).

Dacht dat het zelfs wettelijk verplicht was om NED1 ongecodeerd door te geven.

Volgens dit document zijn de ingevoerde cijfers goed.

http://www.zeelandnet.nl/abonnementen/deltadigitaletv/assets/pdf/instellen-tv-ontvanger.pdf

Er is een mogelijkheid dat het aangevoerde antennesignaal te zwak is om de digitale kanalen te ontvangen.

Hoe ziet het interne CAI netwerk (binnenshuis) eruit (splitters/bekabeling)?

Heb ook al gezocht naar een forum voor Zeelandnet, maar helaas niks meer kunnen vinden.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
Kbruggeman
Bezoeker

er word inderdaad helemaal niets gevonden.

De kabelaansluiting komt binnen in de woonkamer. Er zit een splitter op. De kabel tussen de aansluiting en de splitter is ongeveer 20 centimeter. Na de splitter gaat er een kabel naar de tv. Deze is ongeveer 1 meter lang.

Ondertussen heb ik het ook geprobeerd zonder de splitter ertussen. Maar ook dan vind de tv geen digitale zenders.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het enigste wat ik dan nog kan verzinnen is dat de mogelijkheid bestaat dat de CAI-WCD (aansluiting) niet geschikt is voor digitale-TV.

Bij UPC/Ziggo is de mogelijkheid om een monteur langs te laten komen, als het niet aan de interne installatie ligt is de monteur zelfs gratis (aardig doen/koffie doet wonderen).

Krijg nog een ingeving:

Je kies toch wel in "digitale automatische afstemming" wel voor "kabel (Ziggo en Overige)".

Probeer ook eens het toestel te laten zoeken eventueel op "kabel ((UPC digitaal)".

De keuze "Aards" is voor KPN-digitenne en dus nu niet van toepassing.

suc6

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
Kbruggeman
Bezoeker

Vanaf het begin (en op een enkele uitzondering na alle pogingen daarna) heb ik ziggo en overige gedaan.

Aantal keren upc geprobeerd en een keer aards maar tot nu toe nog niets.

Vandaag nog maar eens naar zeelandnet bellen. En mss gelijk maar vragen voor een monteur inderdaad..

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het is jammer dat we het probleem niet hebben kunnen oplossen via deze weg.

Wat je ook nog kan doen is even langs de winkel gaan waar de 37ex402 vandaan komt.

suc6/73's

ps. ben benieuwd wat de oplossing is geweest, kunnen eventueel delen met andere.

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
Roel_C
Bezoeker

Beste,

U dient uw toestel opnieuw te programmeren met als land "Zweden"; dit werkt wel. Heeft te maken met Delta netwerk.

Gr

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Dacht dat deze oplossing alleen voor de niet gecertificeerde toestellen was, maar het is natuurlijk te proberen.
suc6
73's
I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!