annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Digitiale TV met ci+ module op sony bravia kdl-37ex402 installeren??

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Kbruggeman
Bezoeker

Digitiale TV met ci+ module op sony bravia kdl-37ex402 installeren??

Sinds kort ben ik verhuisd en heb ik digitale tv aangevraagd van zeelandnet.

Dit is met een ci+ module. De televisie staat tussen de lijst van gecertificeerde tv's die door zeelandnet ondersteunt worden.

Volgens de installatiehandleiding moet ik de tv eerst naar zenders laten zoeken zonder de module te plaatsen. Dit heb ik gedaan (ook de juiste frequentie en netwerk id ingevoerd) nu vind de tv geen digitale zenders maar wel (een deel van) de analoge.

Als dit proces voltooid is zou ik de module (zonder smartcard) in de tv moeten stoppen voor het authentificatie proces. Dit proces word weergegeven en voltooid.

Vervolgens zou ik (volgens de handleiding) de smartcard moeten plaatsen en dan zou digitale tv moeten werken. Echter... dit doet het dus niet...

Ik heb de tv geupdate naar de laatste firmware. Contact gehad met zeelandnet (die zeggen dat het analoge en digitale signaal in orde is en dat de kaart is geactiveerd) en die weten het verder ook niet...

Heb het al meerdere keren geprobeerd. Met module, zonder module, met smartcard, zonder smartcard.. maar tot op heden geen resultaat.

Het is mij wel opgevallen dat als ik de frequentie en het netwerk id invoer. De tv gaat zoeken maar stopt en de melding geeft controleer uw netwerk - id. Als ik dan terug ga staat de frequente niet meer op hetgene waar ik hem op heb ingesteld (402.00) maar terug op de standaard ( ik geloof 369.00) en is het netwerk id weer terug gezet naar 00000

Ik hoop dat iemand een oplossing kan aandragen.

Mvg.

K Bruggeman

Message was edited by: Kbruggeman

Message was edited by: Kbruggeman

20 ANTWOORDEN 20
profile.country.NL.title
erdewae
Lid

Hoe is het nu afgelopen of opgelost wel zo fijn voor de mensen die mee denken

moderator:

removed full name from message

Message was edited by: -Tycho-

Golf950
Bezoeker

Ik heb ook ongeveer het zelfde probleem. Ik heb een nieuwe 32 EX 720 en woon in Leiden en hebben een Ziggo abonnement. Echter vind mijn TV alleen kanalen als ik een Antenna scan doen, maar dan kan ik alleen Ned 1,2 en 3 en wat radiostations kijken. Als ik kabel kiest en dan Ziggo kiest met freq: 372Mhz en ID 05555 word er helemaal geen kanalen gevonden. Als ik een antenna scan gedaan heb en dan bij manual tuning ga kijken naar het signaal kwaliteit van 'Channel 64', ligt het tussen 80 en 100%. Enige tips zijn welkom.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

Zo te zien aan de digitale keuze ontvang je het signaal van Digitenne, daar zijn Ned1,2 en 3 Free to air.

De ontvangst van de Digitenne signalen is niet mogelijk als het toestel aan het Ziggo netwerk verbonden is.

Kan je wel de analoge kanalen van Ziggo ontvangen?

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Golf950
Bezoeker

Sorry voor de late reactie, ik had het beetje druk en was toen helemaal hier van vergeten. Ik ontvang bijna geen analoge kanalen, de beeld is zo slecht dat ik eigenlijk niet eens kan zien wat voor kanalen het zijn. Ik denk ik heb al 3 of 4 verschillende opgemerkt. Kan het zijn dat er helemaal geen Ziggo signaal binnen komt?

Mickeyvdb
Bezoeker

Het lijkt er inderdaad op dat je geen signaal binnen krijgt.

De analoge signalen moet je namelijk zonder problemen kunnen ontvangen.

Ook Nederland 1 in digitaal wordt gewoon door Ziggo doorgegeven.

Heb je misschien de mogelijkheid om hetzelfde eens te proberen op een andere TV ?

Dit om uit te sluiten dat het probleem bij de TV ligt.

Golf950
Bezoeker

Ik zal Ziggo dan maar even bellen, mijn buurman op het zelfde adres heeft onlangs digitenne gekregen. Kan het zijn dat KPN zijn signaal over die van Ziggo verstuurt? Ik kan niemand anders vinden met een ziggo decoder of een ziggo gecertificeerde TV. Ik was ook al benieuwd of het aan de TV lag, maar hij is helemaal nieuw. Dus ik hoop het niet.

Message was edited by: Golf950

Message was edited by: Golf950

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De ontvangst bij de buurman van Digitenne heeft helemaal niks te maken met de ontvangst bij jouw van het Ziggo signaal.

Is het toestel wel verbonden met de Ziggo aansluiting?

Is er wel een Ziggo abonnement voor analoge TV aanwezig?

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Golf950
Bezoeker

Mijn huisbaas zegt dat hij wel vanaf mijn apartement goed gekoppeld is aan Ziggo. Ik heb gister aan Ziggo gevraagd of er wel een abonnement is op mijn adres, ik wag nog op een antwoord. Is er een manier dat ik op mijn TV of ergens anders kan zien wat voor signaal ik ontvang. Of het wel Ziggo is en of het niet misschien iets anders is. Ik heb ook nog geen smartcard gekocht voor Ziggo, want ik heb gehoort dat je TV eerst alle kanalen moeten vinden voordat je een smartcard moet gebruiken. Klopt dit of moet ik wel eerst een smartcard in mijn TV doen?

profile.country.NL.title
roben008
Lid

Als je TV op de kabel is aangesloten en er is een Ziggo abonnement op jouw adres, dan moet je in ieder geval de analoge TV zenders kunnen ontvangen. Ook moet nederland 1 zonder smartcard oid te zien zijn.

breedBenR
Lid

waar de kabel je huis / het pand van je huisbaas binnenkomt, moet je een ziggo kastje oid zien staan.