Deel jouw ervaring!
Sinds kort ben ik verhuisd en heb ik digitale tv aangevraagd van zeelandnet.
Dit is met een ci+ module. De televisie staat tussen de lijst van gecertificeerde tv's die door zeelandnet ondersteunt worden.
Volgens de installatiehandleiding moet ik de tv eerst naar zenders laten zoeken zonder de module te plaatsen. Dit heb ik gedaan (ook de juiste frequentie en netwerk id ingevoerd) nu vind de tv geen digitale zenders maar wel (een deel van) de analoge.
Als dit proces voltooid is zou ik de module (zonder smartcard) in de tv moeten stoppen voor het authentificatie proces. Dit proces word weergegeven en voltooid.
Vervolgens zou ik (volgens de handleiding) de smartcard moeten plaatsen en dan zou digitale tv moeten werken. Echter... dit doet het dus niet...
Ik heb de tv geupdate naar de laatste firmware. Contact gehad met zeelandnet (die zeggen dat het analoge en digitale signaal in orde is en dat de kaart is geactiveerd) en die weten het verder ook niet...
Heb het al meerdere keren geprobeerd. Met module, zonder module, met smartcard, zonder smartcard.. maar tot op heden geen resultaat.
Het is mij wel opgevallen dat als ik de frequentie en het netwerk id invoer. De tv gaat zoeken maar stopt en de melding geeft controleer uw netwerk - id. Als ik dan terug ga staat de frequente niet meer op hetgene waar ik hem op heb ingesteld (402.00) maar terug op de standaard ( ik geloof 369.00) en is het netwerk id weer terug gezet naar 00000
Ik hoop dat iemand een oplossing kan aandragen.
Mvg.
K Bruggeman
Message was edited by: Kbruggeman
Message was edited by: Kbruggeman
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ook ik heb me gehouden aan dat je eerst de analoge kanalen moet scannen voordat je de smartcard met CI+ module gebruikt. Waarom dat dit is weet ik eigenlijk niet.
Desondanks moet je, zoals ik reeds eerder aangaf, de analoge signalen en het digitale Nederland1 signaal zonder problemen kunnen ontvangen mits er inderdaad een correcte Ziggo aansluiting is.
Dat je geen signaal hebt zou kunnen betekenen dat je of geen Ziggo aansluiting hebt, of er is iets mis met de bekabeling.