annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Automatische selectie HDMI2 op AVR na aanzetten TV

OPGELOST
profile.country.NL.title
paversp90
Ontdekker

Automatische selectie HDMI2 op AVR na aanzetten TV

Als ik mijn Sony KD49XD8005 TV aanzet wordt automatisch mijn AVR Yamaha RX-V1065 aangezet op HDMI2.

Nu verloopt het geluid van de TV via de AVR via het optisch kanaal (AV1). Is het mogelijk om in te stellen dat de AVR automatisch naar het AV1 kanaal schakeld ipv HDMI2? Kan het nergens vinden...

Thanx!

15 ANTWOORDEN 15
profile.country.NL.title
Paulkokkie
Lid

Je moet de hdmi op de hdmi/arc ingang van je tv aansluiten.Dat staat achterop je tv welke dat is.

profile.country.NL.title
robwit
Ontdekker

Alles aangesloten en de Denon ingeschakelt voor ARC, begrijp ik goed dat je in de TV nietsss hoeft in te schakelen alleen de juiste uitgang kiezen? 

Ik heb de juiste uitgang, kan het aan de HDMI kabel liggen? Moeet dit een speciale zijn?

profile.country.NL.title
Paulkokkie
Lid

Wat lukt er dan niet?

profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Je hoeft niet eens de juiste ingang te kiezen. Op het moment dat je de tv inschakelt moet het apperaat ook aan gaan. Of je hebt hem toch niet op de juiste HDMI poort zitten of toch nog ergens een instelling niet goed staan.

Tags (1)
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

De implementatie van de ARC (Audio Return Channel) standaard wordt door elke fabrikant op haar eigen manier gedaan. Je weet dus van te voren niet precies hoe ARC (Audio Return Channel) op jouw apparaat ondersteund wordt. We kunnen in deze niet 1 fabrikant de schuld geven, maar ze hebben allemaal inbreng in het te kort schieten van ARC als standaard. 

Wat meer informatie.... 

https://www.homecinemamagazine.nl/2016/08/hdmi-arc-audio-return-channel-waarom-het-niet-altijd-werkt...

Persoonlijk ben ik gestopt met gebruik van ARC (CEC) etc. Het gaf te vaak uitdagingen.  Ben zo dan ook jaren terug uitgekomen bij een afstandsbediening die volledig te programeren is, zodat alle apparaten op juiste kanaal en settings hebben  Gebruik in de woonkamer, kantoor en slaapkamer de Logitech Harmony Elite.   

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Paulkokkie
Lid

Precies mijn idee, die ARC/CEC geeft te vaak problemen, en de Harmony Elite doet precies wat ik hem heb opgedragen, werkt ook op bijna alle apparaten.