annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Automatische selectie HDMI2 op AVR na aanzetten TV

OPGELOST
profile.country.NL.title
paversp90
Ontdekker

Automatische selectie HDMI2 op AVR na aanzetten TV

Als ik mijn Sony KD49XD8005 TV aanzet wordt automatisch mijn AVR Yamaha RX-V1065 aangezet op HDMI2.

Nu verloopt het geluid van de TV via de AVR via het optisch kanaal (AV1). Is het mogelijk om in te stellen dat de AVR automatisch naar het AV1 kanaal schakeld ipv HDMI2? Kan het nergens vinden...

Thanx!

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Paulkokkie
Lid

Je moet de hdmi op de hdmi/arc ingang van je tv aansluiten.Dat staat achterop je tv welke dat is.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

15 ANTWOORDEN 15
profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Welkom op de community.

Begrijp ik nu goed dat je de versterker via HDMI en via Optisch hebt aangesloten? Ik heb een Yamaha RX-V4067 en die zit ook via HDMI2 en het geluid loopt ook zo. De versterker wordt automatisch aangezet door de tv en ik heb op die manier direct geluid. De optische kabel is dus niet nodig...

Misschien lost dit je probleem op?

profile.country.NL.title
paversp90
Ontdekker

Beste supernovasx,

Bedankt voor de reactie. Heb nu twee HDMI kabels aangesloten (het is geen ARC AVR). Dus een voor het signaal vanuit de AVR naar de TV en een tweede HDMI vanuit de Sony TV (HDMI 3) naar de AVR (HDMI 2). Maar krijg er geen geluid uit...

Snap niet wat ik fout doe...

Groet,

Pascal

profile.country.NL.title
robwit
Ontdekker

Ik heb de XD9305 waarbij bij HDMI ACR staat. Ik heb een receiver van Denon, daar staat bij de HDMI out ook ACR. Ik heb op de TV ook een optische kabel aangesloten, die zit op een kanaal van de Denon.

Ik merk dat ik de TV kan bedienen met de afstandsbediening van de Denon, ik vermoed dat dit te maken heeft met de ACR. De TV staat hierbij op HDMI4.

Weten jullie of het volgende mogelijk is?

Bij inschakelen TV schakelt de Denon in en gaat het geluid van de TV via de Denon?

Hoe moet ik de aansluitingen doen?

profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Ik heb een X85C en een Yamaha versterker. Ik heb een kabel vanaf HDMI 4 op de tv naar de Yamaha versterker lopen. Als ik de Tv aanzet gaat de Yamaha ook aan en als ik het volume harder of zachter zet op de tv gaat het volume op de Yamaha harder en zachter. 

Let wel op dat de instellingen op de tv goed moeten staan en ook op de versterker. Dan pas werkt het goed.

profile.country.NL.title
robwit
Ontdekker

bedankt voor je bericht. Ik heb op de HDMI 2 de decoder Ziggo, daar kijk ik TV op. Op HDMI 4 gaat die naar mijn denon Receiver. Wat moet ik aanzetten in het menu van de TV zodat de denon aangaat voor geluid van de TV?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

In de TV (als die het weer doet) niks als Bravia Sync aanstaat, als het goed is wordt er een puls verstuurd via de HDMI kabel naar Denon.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Mogelijk moet je in de software instellingen van je Denon eveneens de optie CEC control activeren

profile.country.NL.title
robwit
Ontdekker

Bedankt, ga dat proberen aankomende week. Morgen wordt gelukkig de TV gemaakt.

profile.country.NL.title
robwit
Ontdekker

TV is weer gemaakt en ik ga weer proberen om ARC in te schakelen. Op mijn Denon reveiver heb ik AVR ingeschakeld. Ik lees op de sony site dat ik ARC ook op de TV moet instellen, echter de beschrijving is algemeen en je wordt door verwezen naar de gebruiksaanwijzing TV?

Ik kan nergens vinden hoe ARC in te schakelen op de TV?

Nu heb ik een HDMI op HDMI 4 op de TV aangesloten en op de HDMI AVR op de Denon. Denon in menu ARC ingeschakeld, nu alleen nog in de TV inschakelen.

Wie weet hoe?