Deel jouw ervaring!
Als ik mijn Sony KD49XD8005 TV aanzet wordt automatisch mijn AVR Yamaha RX-V1065 aangezet op HDMI2.
Nu verloopt het geluid van de TV via de AVR via het optisch kanaal (AV1). Is het mogelijk om in te stellen dat de AVR automatisch naar het AV1 kanaal schakeld ipv HDMI2? Kan het nergens vinden...
Thanx!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Alles aangesloten en de Denon ingeschakelt voor ARC, begrijp ik goed dat je in de TV nietsss hoeft in te schakelen alleen de juiste uitgang kiezen?
Ik heb de juiste uitgang, kan het aan de HDMI kabel liggen? Moeet dit een speciale zijn?
Wat lukt er dan niet?
Je hoeft niet eens de juiste ingang te kiezen. Op het moment dat je de tv inschakelt moet het apperaat ook aan gaan. Of je hebt hem toch niet op de juiste HDMI poort zitten of toch nog ergens een instelling niet goed staan.
De implementatie van de ARC (Audio Return Channel) standaard wordt door elke fabrikant op haar eigen manier gedaan. Je weet dus van te voren niet precies hoe ARC (Audio Return Channel) op jouw apparaat ondersteund wordt. We kunnen in deze niet 1 fabrikant de schuld geven, maar ze hebben allemaal inbreng in het te kort schieten van ARC als standaard.
Wat meer informatie....
Persoonlijk ben ik gestopt met gebruik van ARC (CEC) etc. Het gaf te vaak uitdagingen. Ben zo dan ook jaren terug uitgekomen bij een afstandsbediening die volledig te programeren is, zodat alle apparaten op juiste kanaal en settings hebben Gebruik in de woonkamer, kantoor en slaapkamer de Logitech Harmony Elite.
Precies mijn idee, die ARC/CEC geeft te vaak problemen, en de Harmony Elite doet precies wat ik hem heb opgedragen, werkt ook op bijna alle apparaten.