annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Waarom zijn er in het buitenland zoveel problemen met de PRS-T1 en krijg ik die ook ?

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Waarom zijn er in het buitenland zoveel problemen met de PRS-T1 en krijg ik die ook ?

Hai,

Overal op de wereld,waar het product al gelanceerd is  duiken problemen op met de nieuwe PRS-T1 e-reader van Sony waar ik er 2 van heb besteld.

Zie als voorbeeld,maar zeker niet gelimiteerd tot:

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=152853

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=153031

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=153469

Het gaat dan met name over de firmware versie 1.0.00.09010

De readers crashen iedere keer,en ik zie met angst en beven mijn nieuwe sony's tegemoed.

Ik heb nog 2 modellen van het 650 type en twijfel eigenlijk of ik mijn bestelling niet moet annuleren.

Gaat de Nederlandse Sony met dezelfde firmware van start,komt er een update,want anders vind ik het risico erg groot.

Dit is geen kwaadwillende post,wel een hele ongeruste.

Met vriendelijke groet,

Nick.

120 ANTWOORDEN 120
profile.country.nl_NL.title
Roberts43
Bezoeker

Hallo allen,

Ik heb deze forumthread een tijd gevolgd en wil me tot moderator Tycho richten.

Waarom komt Sony niet met een officieel bericht wat er met de 'freezing problemen' van de Sony PRS-T1 ebook reader wordt gedaan ?

Dat lijkt me toch wel het minste dat Sony kan doen naar de klanten toe !

Verder lijkt de reader me erg mooi, handzaam en functioneel.

Maar ik wacht nadere berichten af voordat ik tot aankoop overga.

M. vr. gr.,

Robert

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Tycho is moderator,hij kan wel dingen misschien iets makkelijker doorspelen,maar zover mij bekend niet in dienst van Sony.

Dus kan hij er ook geen uitspraken over doen.

Op het internationale deel van Sony verscheen dit:

Don't Do it
Date:October 26, 2011
I loved my 505, it has traveled the world with me and I was very sad when it died. Now, I am hoping I can find someone to fix it - or I am going with a Nook.
The first T1 was returned less then 24...(read more)
I loved my 505, it has traveled the world with me and I was very sad when it died. Now, I am hoping I can find someone to fix it - or I am going with a Nook.
The first T1 was returned less then 24 hours after purchase because every time I switched it to transfer mode it crashed the Reader library on my computer. The second one seemed better, though originally all I loaded on to it were books I had purchased from the Sony store.
In preparation for a trip I loaded an additional 33 books. I used the touch screen to turn the page of one of the books and the reader flipped through all the remaining book pages and then refused to recognize any attempts to use the touch screen - which meant I couldn't even turn the T1 off! I finally had to reset the reader.
Tried to continue to read the book and every time I use the touchscreen to turn a page the dictionary kicked in. (Hey, at least I could use the touchscreen again). I had to turn off the reader and re-start it to get this to stop.
I spent 8 weeks trying to decide if I wanted to replace my 505 with the T1 or get the Nook Color, I read professional and reader reviews and am starting to think I made the wrong choice.
My other problem with the T1 is cosmetic. I do not like the shiny plastic surround. I have not yet had problems with fingerprints on the touchscreen, but that is not the case with the plastic.
I am also not a fan of the new reader library program which among other things won't let you delete any books you bought from the Sony store and wants to reload them back on to the Reader if you have deleted them previously irregardless of how you have set your sync.
Maybe in another 6 months to a year Sony will have fixed these glitches, but until then, think very carefully if you want the hassle.
Response from Sony By Reena, Social Media, November 7, 2011
Hi there. We appreciate your honesty and thank you for bringing these issues to our attention. Wanted to let you know we're working on the issues you mentioned ("freezing") right now.

We have received reports from some PRST1 owners that their Reader have been freezing or crashing and also some reports of the Reader turning pages by itself, skipping pages or turning pages rapidly.

Sony engineering is currently examining the issues and would appreciate if you or anyone else experiencing these issues with their Reader to report it to Sony product support as soon as possible. Again, we're working to get this resolved. See contact info in the link below.

Please let me know if you have any questions. Happy to help.
Er is dus wel enige beweging van Sony.

Message was edited by: Nick-1964

Message was edited by: Nick-1964

profile.country.nl_NL.title
-Tycho-
Ontdekker

Beste Roberts43,

Ik ben op de hoogte van de problemen met  de PRS-T1 en heb Sony ook op de hoogte gesteld van deze problemen. Meer kan ik op dit  moment niet voor je doen, anders dan je nogmaals richting Sony support  wijzen.

Sony  kan via de klantenservice direct hulp bieden, iets wat in zeer beperkte  mate mogelijk is via het forum. Daarom verzoekt Sony ons de gegevens  van support hier te verstrekken.

website met gevens klantenservice:

http://support.sony-europe.com/contacts/index.aspx?site=odw_nl_NL

Ondersteuning via Telefoon

020 658 1888 (8:30-17:00)

"Sony Tablet" Telefonische ondersteuning

020 346 9303

Ik hoop dat er snel een oplossing komt. Ondertussen blijf ik Sony informeren in de hoop dat dit het proces daar versnelt.

Met vriendelijke groet,

Tycho

profile.country.nl_NL.title
Roberts43
Bezoeker

Beste Tycho,

Tycho: sorry ik was in de veronderstelling dat jij bij Sony in dienst was !

En bedankt voor je reactie !

Ik hoop zelf zo snel mogelijk deze reader aanschaffen; er zal toch wel wat tijd overheen gaan (een bekende online boekwinkel heeft een levertijd van 3 weken) maar wellicht dat de nieuwste modellen al een update (hardwarematig/softwarematig) hebben gekregen en nu goed zijn.

Ik zal de berichten iig blijven volgen.

Met hartelijke groet,

Robert

profile.country.nl_NL.title
Roberts43
Bezoeker

Beste Nick,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord/citaat !

Vooral ook namens mezelf bedankt voor je inzet (ook op het Tweakers forum) om het freezing probleem aan te blijven kaarten en te wijzen op de juiste manier van 'klagen' bij Sony. Wat jij doet levert (hopelijk) wat op !

Met hartelijke groet,

Robert

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Graag gedaan, alleen denk ik zelf niet dat er al iets veranderd is aan de firmware anders zou deze al geleverd zijn, ik denk niet dat het eerlijk is dat mensen die een nieuwe kopen over 3 weken voorrang krijgen.

Die grote boekhandel heeft nog zwarte over, om de simpele reden dat daarvan er extra besteld waren en er dus ook de meeste van retour komen.

Ik ben zelf bang dat hoe langer het duurt des te langer het ook duurt voor er een upgrade komt,als dit iets simpels was, was het er al lang geweest.

profile.country.nl_BE.title
rivanho48
Bezoeker

Hallo beste forumleden en volgers van deze topic,

Ik kocht mijn e-reader PRS-T1 zo'n twee weken terug en heb gelukkig dit probleem niet. Ik ben in het algemeen erg tevreden van mijn toestel. Ik checkte eens wat mijn firmware versie is en zie dat die net zoals die van de probleemtoestellen 1.0.00.09270 is.

Weet er iemand van jullie het zo is dat een reader die in het verleden goed werkte plots het zelfde probleem krijgt? Ik vermoed dat dit niet zo is.

Ik werk zelf in een elektronicabedrijf en weet uit ervaring dat er tijdens de productie van een toestel enorm veel fout kan gaan. Het zoeken daar de fout is vaak erg complex.

Indien ik zo'n slecht toestel zou toegezonden krijgen dan stuurde ik het gewoon terug, tot er een goeie komt. Op die manier heeft Sony ook materiaal om te zoeken naar de fout.

Groeten en moed houden! En terugsturen!

Rik.

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Ik ben eigenaar van een Electronicabedrijf (geweest) en ik kan zo 30 redenen opnoemen waarom iets eerst niet,en later wel een defect vertoont, een vollopende cache bv, vergeet niet dat het onderliggend systeem android is waar je met een task killer normaal apps moet killen omdat android het niet eens normaal zelf kan afsluiten.

Ten tweede,het hoort niet,maar zeker 75% van de electronica bedrijven stopt de netjes aangeleverde defecte reader gewoon weer terug in de voorraad.

Het is ook niet zo dat een reader die retour komt, opeens voor altijd dit defect heeft,dus je pakt het uit, doet wat basis controles en dat werkt wel okay... dus denkt men al snel, operator error, oftewel,degene die het bediende maakte een fout.

Waarom denk je dat in geen enkele review deze fout naar voren kwam,?

Om de simpele reden dat niemand er lang genoeg mee gespeeld heeft om de fout te zien optreden.

Na een reset duurt het soms weer 14 dagen voordat het weer optreedt.

Het echte percentage dat Sony bereikt, wordt ook zo uitgeprobeerd, als elke Sony monteur een week met zo'n ding moest gaan spelen om de fout te zien,bleef er heel veel werk liggen.

Je theorie is dus wel leuk,maar in de praktijk werkt het niet,het is geen scheerapparaat dat het of wel,of niet doet, of een gloeilamp,waarbij je gelijk kan zien dat het defect is.

Het is een apparaat dat het 9 van de 10 keer goed doet, dan de fout in gaat,dan weer een reset,en dan gaat het weer 14 dagen goed.

Geen monteur die zich daar aan gaat wagen .

Overigens is de fout ook terug gevonden in de andere firmware dus het is niet gerelateerd of gelimiteerd aan firmware 1.0.00.09270.

Last but not least,is een firmware nummer bij Sony niet heilig.

Bij eerdere versies betekende een ander firmware nummer alleen maar een ander land waaraan het apparaat werd geleverd, oftewel,de firmwares waren gelijk,maar hadden alleen een ander nummer om te zien uit welke fabriek deze kwam.

Een ander firmware nummer zegt dus helemaal niets over de firmware zelf,die kan gewoon gelijk zijn.

Het kan gewoon gebruikt worden ter onderscheid.

Kort gezegd,het hoort niet,maar een als kapot terug komend apparaat ,wordt vaak een tweede keer verkocht,en soms nog wel eens een derde keer,bij ruiling,voordat ie echt retour fabriek gaat.

profile.country.nl_NL.title
stefanhes
Bezoeker

Deze email kreeg ik vandaag van Sony:

Allereerst  dank voor het schrijven naar het Sony Consumenten Information Centrum,  betreffende uw vraag met betrekking tot uw PRS-T1.

U geeft aan dat de reader automatisch scrolled automatisch tussen de pagina's en slaat vast.
Om die reden verzoeken wij u de verkoper te contacteren om te vragen of zij de E-reader voor u om kunnen ruilen.
Mocht dat geen mogelijkheid zijn dan verzoeken wij u contact op te nemen met FRS Europe.
FRS Europe: 036-538-88-53

Ik heb het volgende terug ge-emailed:


Geachte Sony,
 
U doet nu net of u nog nooit van deze klacht gehoord heeft.
Op internet staan de forums bol van mensen met precies dezelfde klacht.
 
Zegt u nu eigenlijk dat een firmware update er NIET komt en dat de problemen hardware-matig van aard zijn?
Zegt u nu, dat er NIEUWE PRS-T1 ereaders zijn die dit probleem niet hebben?
(want alleen DAN heeft omruilen ook echt zin)

Ik ben benieuwd hoe ze hier op reageren, want de eerste reactie lijkt me een standaard "afschuivertje".


profile.country.nl_NL.title
stefanhes
Bezoeker

Eerlijk is eerlijk: na een dag al weer antwoord. Jammer is alleen dat het antwoord gegeven wordt door iemand die de Nederlandse taal niet echt goed beheerst. Normaal kijk je daar dan wel door heen, maar nu is de logica ver te zoeken. Antwoord van Sony:

Nee wij geven niet dat dat een hardware matige kwestie betreft, wij geven aan dat sommige e-readers dit probleem vertonen en dat het op te lossen is door midddel van een update waarvan de uitgifte datum nog niet bekend is. Wij adviseren een omruil omdat wij nog geen toezegging kunnen geven met wanneer de update uitkomt.

Hier staat dus volgens mij:

-1- Sony is op de hoogte van het probleem

-2- Sony weet niet of wil niet zeggen of het een hardware probleem is.

-3- Wel weet Sony dat het software matig is op te lossen, maar dat het onbekend is hoe lang de firmware update gaat duren.


-4- Het advies om om te ruilen impliceert dat er machines zijn die het probleem niet hebben: als dat met identieke software is, is het DUS een verschil in hardware...