annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Waarom zijn er in het buitenland zoveel problemen met de PRS-T1 en krijg ik die ook ?

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Waarom zijn er in het buitenland zoveel problemen met de PRS-T1 en krijg ik die ook ?

Hai,

Overal op de wereld,waar het product al gelanceerd is  duiken problemen op met de nieuwe PRS-T1 e-reader van Sony waar ik er 2 van heb besteld.

Zie als voorbeeld,maar zeker niet gelimiteerd tot:

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=152853

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=153031

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=153469

Het gaat dan met name over de firmware versie 1.0.00.09010

De readers crashen iedere keer,en ik zie met angst en beven mijn nieuwe sony's tegemoed.

Ik heb nog 2 modellen van het 650 type en twijfel eigenlijk of ik mijn bestelling niet moet annuleren.

Gaat de Nederlandse Sony met dezelfde firmware van start,komt er een update,want anders vind ik het risico erg groot.

Dit is geen kwaadwillende post,wel een hele ongeruste.

Met vriendelijke groet,

Nick.

120 ANTWOORDEN 120
profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

@BorreDuas, ik ben geen moderator, maar dit is een gebruiker voor gebruiker forum,er zijn wel sony medewerkers aanwezig maar het is niet gezegd dat die toevallig jouw post lezen,je kan beter hier:

https://forum.sel.sony.com/viewtopic.php?f=98&t=11588 je statement maken, dan help je er nog iemand anders mee.

profile.country.nl_NL.title
BorreDuas
Bezoeker

Ja, ik krijg ze ook.

Tijdens lezen af en toe de boodschap "Helaas de toepssing Reader is onverwachts afgesloten". Na sluiten start de reader opnieuw op. Af en toe in plaats van één bladzijde verder te gaan snel doorbladeren, mi zonder reden.

Bij verwijderen van boeken in één uur tijd 8 keer de boodschap "De toepassing ContentManager is onverwachts afgesloten. Verder nog een keer de boodschap "De toepssing Home is onverwachts afgesloten".

Al met al maakt de software(?) een sof indruk, dus de reader maar geretourneerd. Ik wil niet afwachten tot Sony er iets aan doet, omdat ik met een ander Sony toestel al meer dan een jaar op echte reparatie wacht.

profile.country.nl_NL.title
pe1dnn
Bezoeker

@BorreDuas: Die andere crashes van Reader, ContentManager en Home is volgens mij niet normaal. Het kan natuurlijk een keer gebeuren bij een enkele applicatie maar zoals jij het schrijft zijn er al meerdere toepassingen die meerdere keren zijn vastgelopen.

Dat blader probleem gevolgd door een freeze is een structureel iets wat in 50% van de readers in min of meerdere mate voor lijkt te komen. Maar die andere problemen zijn geen problemen die in veel apparaten opduiken dus ik ben bang dat jouw apparaat echt een fout bevat en gerepareerd of vervangen moet worden.

Met al die structurele problemen zou je bijna vergeten dat een apparaat ook gewoon een verkeerd exemplaar kan zijn. Maar zoals bij alle elektronica zitten ook hier natuurlijk gewoon maandag morgen producten bij.

Message was edited by: pe1dnn

Message was edited by: pe1dnn

profile.country.nl_NL.title
Annance
Bezoeker

Jammer, ik had dit forum eerder moeten lezen. Bij mij precies dezelfde problemen, verder wel een lekker apparaat.

Bij geen bevredigende reactie toch maar retour.......

profile.country.nl_NL.title
pe1dnn
Bezoeker

Voor degene die het probleem nog nooit gezien hebben, ik heb het nu op film staan:

http://www.youtube.com/watch?v=xX60B0bjp90

profile.country.nl_NL.title
jethea
Bezoeker

http://www.youtube.com/watch?v=xX60B0bjp90

Hier is een mooi you tube filmpje met een bladerende Sony prs-t1

profile.country.NL.title
fredkok72
Ontdekker

Da's even schrikken. Ik sta op het  punt mijn eerste e-reader aan te schaffen. Op grond van promo's en beschrijvingen op internet was ik tot nu vast overtuigd de prs-t1 te kopen (of in ieder geval een ink scherm).

Na kennismaking met deze draad slaat de twijfel ernstig toe. Als Sony geruststellende berichten geeft over een daadwerkelijke oplossing koop ik alsnog. Als dat binnen een paar dagen gebeurt, zal het toch een concurrent worden.

Fred

profile.country.nl_NL.title
mopje58
Bezoeker

Hoi,

Ook ik heb deze problemen.En wat ik ook jammer vind is dat de reader alleen mp3 en aac herkent.dat vindt ik erg lastig,Ook ik gebruik nu Callibre omdat dat beter werkt dan de software van Sony.En ook ik hoop dat er gauw iets komt.En dat ze dan ook de audio verbeteern.Heb de sony gekocht vanwege de batterijduur,mijn vorige ging niet zolang mee wat dat betrefd.Voor de rest is deze reader uitstekend.

groeten

profile.country.nl_NL.title
muisenmar
Bezoeker

Heel grappig Nick; ik heb Sony net gebeld en kreeg een medewerker aan de lijn die ook beweerde van niets te weten, "het is absoluut geen bekend probleem". Ik raadde hem aan om de reviews te lezen op oa Kieskeurig.nl, wist toen nog niet dat dit forum bestaat.

De verbinding "viel"weg, of hij drukte weg en heeft niet de beleefdheid gehad om mij even terug te bellen, nummer niet afgeschermd.

Vreemde service van Sony, eigenlijk geen service dus.

Ik kan alleen zeggen dat ik de "bug"2x gehad heb deze week maar beide keren lostte de reader zelf het probleem op door na een minuut of 5 weer spontaan verder te gaan.

maar blij ben ik er niet mee, heb juist een Sony gekocht vanwege mijn vorige goede ervaring.

Nu overweeg ik toch deze terug te brengen en een ander merk te kopen tenzij Sony met een update komt.

Wat denk jij? zouden ze hun nieuw in de markt gezette produkten niet op de voet volgen? zouden ze echt van niets weten?

;>)

Message was edited by: muisenmar

Message was edited by: muisenmar

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Sony weet het wel, op de internationale site wordt er zelfs gesproken over "enige personen" maar vergeet niet, sony maakt heel veel,van mp3 spelers tot computers tot televisies,e-readers zijn niet hun prime core, had je als enige product alleen een reader en die was niet goed,ja dan ga je er sneller achteraan, maar ze zijn zo groot,de helpdesken zijn ingesteld op,steek een stekkertje daarin en dan heeft u beeld meneer.
Er zal vast een upgrade komen,maar die verwacht ik niet binnen een maand en dan kan jij je reader niet meer terug brengen,ik heb de mijne ook terug gestuurd en als er een afdoende fix komt bestel ik ze wel weer,dat is naar mijn idee beter dan blijven zitten met een niet goed werkend product.