annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

DSC-HX50

OPGELOST
margadeboer
Ontdekker

DSC-HX50

Ik heb onlangs deze camera gekocht. Als ik mijn sd-card uit de camera haal en in m'n laptop stop, dan zie ik wél de foto's maar niet de video's. Als ik de inhoud van de sd-card op m'n camera bekijk zie ik wél die video staan. Ik dacht eerst dat de video's dan op een intern geheugen van de camera stonden maar dat kan niet kloppen. Iemand een idee?

 

Ik vind de gebruikershandleiding veel te summier en de camera best ingewikkeld voor een beginner. Ik gebruikte al jaren een andere camera dus dit is niet m'n eerste.

Bij voorbaat dank voor reakties

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Op het niveau van "DCIM" zie je geen andere mappen? Er zouden 3 mappen moeten zijn waaronder DCIM en PRIVATE... 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

margadeboer
Ontdekker

Ik heb hem gevonden! niet te geloven hoe ver verstopt dat zit.

In Private > AVCHD>BDMV>STREAM>MTS

Ik vond hem dankzij het grote bestand.

Is dat zoals het hoort?

Dank in ieder geval dat je me op het goede spoor hebt gezet. Ik was gewend dat alles in de DCIM-map zit

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

De video's staan in een andere map op je geheugenkaart. 

Het beste (aangeraden methode) is om playmemories home te downloaden van de sony website en deze te gebruiken om je video's te importeren op je pc.

 

http://support.d-imaging.sony.co.jp/www/disoft/int/download/playmemories-home/win/nl/

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
margadeboer
Ontdekker

Hartelijk dank voor de reaktie.

Ik had Playmemories gedownload maar ik vond het niet prettig werken. Misschien moet ik er later nog eens naar kijken; ik sta een beetje onder tijdsdruk omdat ik op vakantie ga en probeer om in ieder geval de basics onder de knie te kirjgen. Wat ik toch even niet begrijp is dat ik die andere aparte geheugenmap niet op m'n sd-kaart zie als ik die in m'n laptop doe... . Als ik de camera aansluit op m'n laptop kan ik prima de video importeren maar het

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Mogelijke oplossing om de video map wel zichtbaar te krijgen is in map opties verborgen bestanden en mappen aan te vinken.

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
margadeboer
Ontdekker

Dank voor je reaktie en vergeef me m'n onwetendheid :wink: waar moet ik de map opties zoeken? 

Ik schuif sd-card in laptop, open met verkenner DCIM > MSDCF-map.

Extra > mapopties> weergave> verborgen bestanden en mappen >  verborgen mappen weergeven is al aangevinkt

Dus daar zit het niet?

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Op het niveau van "DCIM" zie je geen andere mappen? Er zouden 3 mappen moeten zijn waaronder DCIM en PRIVATE... 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
margadeboer
Ontdekker

Ik heb hem gevonden! niet te geloven hoe ver verstopt dat zit.

In Private > AVCHD>BDMV>STREAM>MTS

Ik vond hem dankzij het grote bestand.

Is dat zoals het hoort?

Dank in ieder geval dat je me op het goede spoor hebt gezet. Ik was gewend dat alles in de DCIM-map zit

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Klopt 🙂

 

Maar zoals ik reeds zei, het is desondanks toch aangeraden om playmemories te gebruiken, want te grote videobestanden worden geknipt. Als je importeert met playmemories dan worden de afzonderlijke bestanden automatisch aan elkaar geplakt.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
margadeboer
Ontdekker

Ik zal er ook zeker naar gaan kijken als ik terug ben van vakantie. Maar dat knippen en plakken doe ik graag zelf. Ik heb nog nooit last gehad van te grote bestanden die geknipt werden :thinking:

Dank voor jullie hulp. Misschien kom ik hier nog terug met een paniekvraag. Slechte timing om een nieuwe camera te kopen vlak voor de vakantie maar de oude had ik laten vallen ....