annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Leeglopende batterij RX100M3

profile.country.NL.title
briljantje
Lid

Leeglopende batterij RX100M3

Sinds augustus fotografeer ik met de RX100M3. Kwalitatief perfecte foto's, echter: met een volle batterij kom ik niet verder dan gemiddeld 140 opnamen in 10 dagen tijdens vakantie. Gebruik ik de camera minder frequent dan kom ik niet verder dan 50 opnamen in 20 dagen. Dit terwijl de specificaties aangeven dat bij normaal gebruik (en dat is hier van toepassing) zo'n 320 opnamen gemaakt moeten kunnen worden. Camera is hiervoor twee keer naar de reparatiedienst geweest (konden het probleem niet traceren ???) en na de lkaatste keer heeft de winkel zelf de camera omgeruild voor een nieuw exemplaar.

Ben met een volle batterij weer vrolijk aan de slag gegaan, maar de angst slaat mij om het hart. Heb nu zo'n 30 opnamen in 10 dagen gemaakt en de camera geeft aan dat de batterij weer "op z'n eind loopt".

Lijkt me dus een specifiek probleem van de M3 te zijn of......

Iemand met vergelijkbare problemen?

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Lijkt me vreemd dat je dit probleem opnieuw hebt met een nieuw exemplaar...

 

Om bepaalde zaken uit te sluiten:

-Zet je de camera zelf uit, of laat je de camera vanzelf in slaapstand gaan?

-Ben je zeker dat je niet per ongeluk op de "playback" knop drukt? (bv door het toestel ergens los in te steken, of in een zacht tasje ipv hard tasje) 

 

Ik vond bijvoorbeeld dit (en vergelijkbare verhalen):

"Had a couple of times when I took the RX100 out of my messenger bag that I use for a briefcase, and it was dead, dead, dead. I figured it was accidentally getting turned on in my briefcase. Got a small hard case for it (an almost perfect snug fit, with a carabiner on the outside also). No problems since."

 

 

Kan je bij wijze van experiment -als het je eens past- eens de batterij volledig opladen (overnacht opladen en niet enkele uurtjes) en enkele dagen niet gebruiken (en ervoor zorgen dat hij ergens in een kast zit om uit te sluiten dat er per ongeluk op de knopjes wordt gedrukt). Dan aanzetten en kijken hoe "vol" de batterij nog is?

 

Het is niet abnormaal dat de batterij plat gaat na verloop van zijn (omdat een batterij zijn lading niet eeuwig kan vasthouden en de interne batterij gevoed wordt/stroom nodig is om de klok te doen blijven lopen) maar als hij erg veel verliest na enkele dagen...dan is het misschien een ander verhaal.

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
briljantje
Lid

Ik zet de camera altijd uit, laat hem nooit in slaapstand staan. Dat hij spontaan aan gaat in de (halfharde) tas lijkt mij uitgesloten. Hetgeen je in de laatste alinea voorstelt was ik al van plan, nadat ik eerst (met de camera) op vakantie ben geweest. In elk geval bedankt voor het meedenken.