annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

DSC-HX50: kan instellingen panorama niet opslaan

OPGELOST
margadeboer
Ontdekker

DSC-HX50: kan instellingen panorama niet opslaan

Ik heb van iemand tips gekregen hoe ik in het menu instellingen kan wijzigen. Die wijzigingen blijven echter niet bewaard. Ik had begrepen dat ik bij iedere wijziging op dat SET-knopje middenin het bedieningswiel moet drukken maar als ik dat doe gaat hij uit het menu terug naar de opnamestand. Ik moet dan weer op menu klikken om verder nog wijzigingen aan te brengen, maar die blijven dus niet bewaard als ik daarna bv wat gewone foto's neem en later weer terug ga naar panorama.

Opnieuw vraag ik jullie hulp. 

(zie mijn eerdere vraag. Ik ben een beginner)

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik heb net de handleiding bekeken en zie in een overzicht staan dat hetgeen ik bedoelde (kleurmodus) enkel beschikbaar is in P/A/S/M. Dus voor auto en panorama kan het niet. 

Wat je zelf inderdaad al gevonden had is kleurverzadiging, contrast en scherpte die je kan aanpassen voor de panorama, maar als je op de "set" knop hebt gedrukt en toch onthoudt de camera deze instelling niet, dan denk ik dat het niet kan.

 

Ik zie nog 1 mogelijkheid dat nu in mij opkomt maar geen grote kans dat het werkt:

De "MR" stand op je keuzevoorwieltje (P/A/S/M/MR etc.) staat voor Memory recall. Dat wil zeggen dat je je favoriete instellingen kan "opslaan" in het geheugen. Als je dan naar MR draait, kan je je zelf gekozen instelling heroproepen. Maar ik ben niet zeker of het ook op je camera kan voor een panorama. Je moet eens kijken op je bij "menu" ergens "geheugen" ziet staan. Zo kan je je favoriete instelling (proberen) op te slaan!

(Wat ik bijvoorbeeld doe is ik sla mijn instellingen voor sport op onder MR1, mijn favoriete zwart wit modus onder MR2 etc.)