annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

WH-1000XM3 probleem na update firmware 4.1.1

profile.country.NL.title
Gijsph
Lid

WH-1000XM3 probleem na update firmware 4.1.1

Sinds de update naar firmware 4.1.1 is de kwaliteit van de noise cancelling flink achteruit gegaan.

NC staat in de app op maximaal. Geluiden die voor de update niet te horen waren, komen nu wel binnen.

Op de Duitse site staan hierover al meerdere berichten.

Zie als voor beeld: https://community.sony.de/t5/portable-audio/wh-1000xm3-issues-after-update-to-4-1-1/m-p/2563348#M585...

Wie heeft hier nog meer last van?

 

SONY: is er een mogelijkheid om terug te gaan naar versie 2.0.1 ?

70 ANTWOORDEN 70
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Hi Irene,

 

Heb je geprobeerd de instellingen in de Headphones Connect App aan te passen? De Noise cancelling past zich namelijk aan je activiteit aan en zal daarom niet altijd op 100% staan. Dit kan je echter aanpassen in de app, zodat je op elk gewenst moment zoveel mogelijk Noise cancelling hebt.

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
MilkProdigy
Ontdekker

Dag Bibi,

Ik ben erg benieuwd of er inmiddels al iets gedaan is om het probleem dat kennelijk veel mensen hebben na de update is opgelost.

 

Ik heb sinds de update hetzelfde probleem. Ik ben naar een hifi winkel gegaan en heb daar mijn koptelefoon vergeleken met de koptelefoon die ik voor mijn aankoop ook heb beluisterd toen ik in mijn oriënterende fase zat. Ik heb het de medewerker ook laten luisteren en beide kwamen we tot de conclusie dat de noise cancelling van mijn koptelefoon dramatisch slecht was.

 

Omdat ik alles wat hier beschreven was heb geprobeerd liet ik de medewerker ook nog even kijken, maar helaas. Niets leek te werken.

Ik vind dat er een lange tijd verstreken is zonder dat er concreet iets gedaan is om de software update aan te passen dan wel terug te kunnen zetten. Ik heb nu echter sinds 3 maanden een product die absoluut niet meer aan mijn verwachtingen voldoet en had dit niet kunnen voorzien. Is er een mogelijkheid dat Sony mijn apparaat terug neemt en mij het aankoopbedrag terug geeft? Want echt eerlijk......... deze koptelefoon was echt beter dan het andere dat ik voor ogen had, maar dat redt hij nu bij lange na niet meer.

 

Het is alsof je een telefoon koopt vanwege het feit dat je er twee simkaarten in kan doen, maar dan na de eerste update na drie maanden, zetten ze die functie opeens uit. Onbegrijpelijk toch?

 

Hoor het graag. Eventueel via een pb.

Mvg,

Benjamin

profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Hi Benjamin,

 

Ik heb je een PM gestuurd!

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
Gebruiker2019
Ontdekker

Hallo,

Jij, en alle andere mensen hier ervaren een placebo effect. Omdat jullie elkaar wijsmaken dat de ANC-kwaliteit omlaag is gegaan geloven, en horen jullie dit zelfs.

 

In februari dit jaar, bijna 8 maanden geleden dus, is dit reeds fatsoenlijk door iemand getest. Er is geen enkel verschil in ANC.

 

 

profile.country.NL.title
Gebruiker2019
Ontdekker

Het enige probleem met de ANC zit 'tussen jouw oren', dat wil zeggen: in jouw hersenen. Kijk dit maar eens:
https://www.youtube.com/watch?v=xFQ3RaljplA

profile.country.NL.title
SimonHermans
Ontdekker

Lachwekkende reactie! Sony laat het na om te reageren op mijn bericht, maar dan gaat er een zelfverklaarde psycholoog mij mededelen dat ik ze zie, lees hoor, vliegen. Het moet niet gekker worden. 

Als u mijn bericht goed gelezen had, had u gelezen dat ik na de update naar 4.1.1. zelf constateerde dat de ANC beduidend minder effectief is. Dit was direct merkbaar nadat ik de taalinstelling in de bijbehorende IOS app veranderde. Omdat het terugzetten naar Engels niet het gewenste effect had ben ik op fora gaan zoeken of het mogelijk is om de software versie te downgraden en warempel, hier lees ik dat naast mij, vele anderen hetzelfde probleem ervaren. Een "placebo" effect word geïnitieerd door er eerst aan blootgesteld te worden en niet andersom. Het placebo effect dat ik voorzie, is dat velen met mij bij een volgende aanschaf, een Bose ANC koptelefoon velen malen comfortabeler vinden aanvoelen en dat het geluid veel en veel beter aanhoort! 

profile.country.NL.title
Gebruiker2019
Ontdekker

Grappig dat je Bose noemt, die is daadwerkelijk meetbaar verslechterd na een update.

 

er heeft nog nooit iemand van jullie bewijs kunnen leveren dat 4.x slechter is. Er bestaat geen enkele test die overeenkomt met jullie waanbeelden

profile.country.NL.title
Gebruiker2019
Ontdekker

Je hebt trouwens helemaal niets geconstateerd; je praat enkel anderen na die denken dat ze een verschil horen.

profile.country.NL.title
Gebruiker2019
Ontdekker

Er is een professionele review-website RTINGS.com

Die testen alles. Volledig. Ze zijn heel kritisch, de Sony krijg net een 7.7. Ze hebben ook de verschillende firmwares getest, specifiek 2.0 en 4.1.1, dit is hun conclusie:

 

Update: 03/11/2019: Some users have been experiencing a reduction in noise canceling performance after the 4.1.1 update. We have re-tested our WH-1000XM3, but from our measurements, it doesn't seem like there is a noticeable difference in the noise canceling efficiency. You can check out the results for yourself

https://www.rtings.com/headphones/reviews/sony/wh-1000xm3-wireless

 

Jullie horen dus zaken die niet meetbaar zijn.

ik denk dat een paar van jullie noobs zelfs voor Bose werken. Of zijn jullie werkelijk zo dom dat jullie je eigen onzin geloven?

 

profile.country.NL.title
JDynos
Lid

jij hebt alleen een “professionele” review van wat al eerder is gezegd een zelfbenoemde psycholoog.  Kom eens met een inhoudelijke reactie. Je bent alleen een troll. Je bent alleen op wat provocatie uit.  Ik heb na het uitblijven van echte serieuze support van Sony  een Visé gekocht. Ook deze was na een firmware update opeens waardeloos.  Het verschil is echter dat de support van  Bose zegt stuur de koptelefoon maar op en ik heb 2 dagen later een nieuwe in huis zonder de problemen. Dit in tegenstelling tot het eeuwige gezever van Bibi en het vast klampen om het controleren van instellingen. En zoals al eerder genoemd je snapt het begrip placebo effect niet. Geef daar eens een inhoudelijke reactie niet. Support van Sony is waardeloos. Jij bent een troll.