annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Netflix geluid via receiver ontvangen?

profile.country.BE.title
Geerteertmans1970
Ontdekker

Netflix geluid via receiver ontvangen?

Hallo allen,

 

Sinds afgelopen zaterdag de trotse bezitters van een Sony XG85 tv en een Sony STR-DN1080 receiver. Super tevreden over, doch 1 minpuntje. ALs ik via de afstandsbediening van de tv de netflix app open, krijg ik enkel geluid via de tv en niet via de receiver. TV is aangesloten op de arc van de receiver, de receiver op de arc van de tv.

Ik heb al de opmerking gehad, gewoon te switchen naar de TV modus op de receiver, maar ook dat werkt niet.  Ook werd er geopperd om via de instellingen van de tv het geluid te switchen van tv-speakers naar audiosysteem, maar ook dat werkt niet.

 

Iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen? Het is nu niet zo erg dat het ons echt stoort, maar als je 2000 euro uitgeeft voor tv en versterker, wil je toch hebben dat alles naar behoren werkt en we dus ook op netflix kunnen genieten van mooi surround geluid.

 

Alvast bedankt.

14 ANTWOORDEN 14
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De XG85 op audiosysteem, de DN1080 op TV.

Gebruik je wel de juist HDMI aansluiting op de DN1080 om de XG85 te koppelen?

Staat het volume van de Digitale uitgang toevallig niet op minimaal?

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
Geerteertmans1970
Ontdekker

Dat is dus ook al aangeraden geweest. Dus ik zet de instellingen op de tv op audiosysteem, en de receiver op tv, maar dan krijg ik helemaal geen geluid. En zoals gezegd geweest gebruik ik zowel op TV als receiver de ARC aansluitingen.

 

Waar kan ik het volume niveau checken?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Lees het Tweakers topic, daar lees ik dat er een Telenet settop box is aangesloten op de DN1080.

Sluit de Telenet settopbox eens aan op de XG85. Ook lees ik dat bij de DN1080 geen HDMI kabel wordt bijgeleverd, al eens een andere HDMI kabel geprobeerd tussen de XG85 en de DN1080?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
Geerteertmans1970
Ontdekker

Oké, heb een tijdje dus met 2 kabels gewerkt. Tv naar de receiver, en settopbox rechtstreeks naar de tv. Dit werkte dus naar behoren. Nu heeft gisteren mijn schoonvader de kabels weggemoffeld in een kabelgoot die van te voren voorzien was. Nu heb ik echter maar 1 kabel meer, die van de receiver naar de tv loopt ( via arc). Ergo: weer geen geluid via surround op YouTube, Netflix, etc.

 

Ook lukte het op de eerste manier gewoon om met 1 afstandsbediening beide toestellen aan en uit te zetten, dus iets met HDMI CeC te maken? Maar waarom lukt het nu niet meer, het is toch de bedoeling om dat draadkluwen te voorkomen, en dat het enkel maar 1 kabel naar tv is, en de rest wordt aangesloten op de receiver?

profile.country.BE.title
Geerteertmans1970
Ontdekker

oké, probleem lijkt van de baan voorlopig. Wat was nu de oorzaak? Doordat de receiver met de achterkant bijna de muur raakt, en je 2 dezelfde motieven hebt, voor 2 COMPLEET verschillende zaken ( namelijk zone 2 en ARC) was de HDMI kabel in zone 2 geplugd. 

 

Nieuw probleem echter : willekeurig wegvallen beeld en geluid zowel via settopbox als bij Netflix / YouTube. Kan gebeuren ieder uur of soms iedere 15 minuten. Tijdsduur van deze "bug " is wel ongeveer gelijk.

Spiksplinternieuwe HDMI kabels, maar wel heel goedkoop.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Tijdens het troubleshooten van je eerste probleem heb je hierin instellingen aangepast van TV of receiver? Bijvoorbeeld stand-by modus aangezet? 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.BE.title
Geerteertmans1970
Ontdekker

Nee, aangezien het random uitvallen is, is stand-by modus volgens mij niet aangevinkt. Trouwens, ben nu al ruim uurtje naar Netflix aan het kijken zonder problemen. Wel heb ik de indruk dat Netflix soms heel even freezed.  Wat voorheen ook niet voorkwam.

 

Dus volgende problemen doen zich nu voor. Spotify geluid via de tv-app valt om de x-aantal seconden weg. En ja, dat is echt wel storend. Dus PS4 spotify app in gebruik nu, daar valt het geluid niet weg, maar wel weer beeld en geluid om de onbepaalde tijd.

profile.country.BE.title
Geerteertmans1970
Ontdekker

Oké, Sony aan de lijn gehad, alle oplossingen die ze me aanboden, helpen niets met het spotify probleem. Ze hadden al helemaal geen idee over het wegvallen van het beeld. Begint beetje mijn keel uit te hangen. Spendeer je 2000 euro aan een tv en receiver, heb je niks al problemen. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Tweakers.net

[quote][b][message=60424674,noline]Acemath schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:49[/message]:[/b]

Ze zouden morgen terug contact met me opnemen.
[/quote]

 

Afwachten dan maar!!!

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!