annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

WH-1000XM3 probleem na update firmware 4.1.1

profile.country.NL.title
Gijsph
Lid

WH-1000XM3 probleem na update firmware 4.1.1

Sinds de update naar firmware 4.1.1 is de kwaliteit van de noise cancelling flink achteruit gegaan.

NC staat in de app op maximaal. Geluiden die voor de update niet te horen waren, komen nu wel binnen.

Op de Duitse site staan hierover al meerdere berichten.

Zie als voor beeld: https://community.sony.de/t5/portable-audio/wh-1000xm3-issues-after-update-to-4-1-1/m-p/2563348#M585...

Wie heeft hier nog meer last van?

 

SONY: is er een mogelijkheid om terug te gaan naar versie 2.0.1 ?

70 ANTWOORDEN 70
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Hi JDynos,

 

Het opgestuurde model van een community-lid is onderzocht. Echter bleek dat de noise cancelling niet minder is geworden sinds de 4.1.1 update. Wel kunnen de noise cancelling-instellingen verandert zijn, vandaar dat ik eerder aangaf dat deze instellingen mogelijk opnieuw moeten worden ingesteld in de app. 

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
Mr.Right
Ontdekker

Ik heb zojuist een 1000xm3 aangeschaft en heb dus geen oudere firmware er ooit op gehad. Hoe kan ik nu weten of de Noise Cancelling goed werkt bij die van mij, of niet? Is er een manier om het te testen?

 

Mvg

profile.country.NL.title
SheikZ
Ontdekker

Dat is spijtig om te horen. Ik zit alle dagen in de trein. En de Nc is echt achteruit gegaan na de update. Vindt het echt bijzonder dat hier niks gevonden is in jullie lab.

 

Heb de neiging om het bewijs aan te leveren om eentje te kopen via marktplaats die nog niet bijgewerkt is en naar jullie op te sturen. 

Tags (1)
profile.country.NL.title
elcojacobs
Nieuw

Zeer spijtig om te horen dat Sony dit probleem niet serieus neemt.

Ik heb mijn headset ook al teruggestuurd vanwege belabberde noise cancelling en verstaanbaarheid bij bellen.

Sony heeft de headset teruggestuurd met de mededeling dat hij volgens hun tests binnen spec was.

 

Ik vraag me af of ze hiervoor een speciale test firmware gebruiken in plaats van de normale firmware.

 

Ik ben amper te verstaan tijdens bellen en hoge geluiden worden amper gefilterd door ANC.

Zojuist een mail gestuurd naar de klantenservice of ik mijn volledige aankoopbedrag terug kan krijgen zodat ik over kan stappen op Bose. Jammer, want de headset kan wel uitstekend en zelfs beter dan de Bose werken, zoals firmware 2.0 heeft bewezen.

 

Dat Sony ontkent dat 4.1.1 een probleem heeft terwijl het Internet vol staat met klachten is een schande.

dutchdamn
Ontdekker

Begin Juni ook de WH-1000XM3 gekocht na lang twijfelen tussen, de bose en de sony. in het begin inderdaad de NC werkte perfect op kantoor, geluiden in huis en OV. toen inderdaad na de laatste firmware update merkte ik verwschil in de NC, dat ie veel minder goed werkt + batterij gebruik gaat ineens sneller.. 

 

Immidels is het Juli, en het probleem is al een aantal maanden bekend bij Sony, word het niet eens tijd om je klanten ergens van op de hoogte te stellen, of een optie te geven zodat de firmware kan worden teruggedraait?

 

Iki denk dat je op deze manier een hoop klanten gaat kwijtraken zo, normaal zouden je klanten dit product ook aanbevelen aan vrienden/familie etc. Maar ik denk dat de gene die dit probleem hebben dat zeker niet doen, gemiste kans.

 

Immidels spijt dat ik niet de bose hebt gekozen, was goedkoper en uiteindelijk ook beter. 

profile.country.NL.title
Emile030
Ontdekker

Toevallig kom ik net op dit forum en lees over een 'ongewenste' firmware update. De klachten van NC die verslechterd bij update heb ik nog niet ervaren omdat ik mijn versie II al een poosje niet uit de kast gehaald heb omdat ik de batterij van mijn tegelijk aangeschafte Bose nog niet leeg had... (kon niet kiezen en heb die dus allebei maar nieuw gekocht indertijd)

En nu zit ik te bedenken hoe ik vermijd dat ie automatisch update als ik m aan ga zetten... of wordt het eerst gevraagd of ik wil updaten als ie contact maakt met het internet via mijn mobieltje???

Iemand die dit weet?

Bedankt vast voor de hulp :slight_smile:

 

Probaco
Nieuw

Ook die van mij werkt niet zoals een versie met 2.0 installatie. Een collega heeft de "oude" versie nog draaien en hij attendeerde mij erop dat 4.1.1. een mindere NC heeft als versie 2.0. En inderdaad de hogere geluiden en stemmen worden veel beter eruit gefilterd. 

 

Nu heb ik al meerdere fora gelezen over hetzelfde probleem en dat bij mensen die hem terugsturen voor controle wordt hij weer even snel weer teruggestuurd werd omdat hij voldeed aan de specs van versie 4.1.1. 

 

Nu is ook mijn vraag... Hoe kan ik de software downgraden naar 2.0. Ik hoef geen fancy opties. Hij moet gewoon goed/beter werken.

profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemorgen,

 

Na de software-update van uw headset, kan Adaptive Sound Control op de Headphones Connect-app automatisch zijn ingeschakeld, waardoor de instelling Ambient Sound Control ook wordt ingeschakeld. Als de headset echter op Ambient Sound Control is ingesteld, kunnen de effecten van de Wireless Noise Cancelling zwakker lijken. U lost dit probleem op door de Noise Cancelling-instellingen in de Headphones Connect App aan te passen. In dit artikel leest u hoe u dat kunt doen:

 

https://www.sony.nl/electronics/support/wireless-headphones-bluetooth-headphones/wh-1000xm3/articles...

 

Ik hoor graag of het gelukt is.

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
BramKusters
Nieuw

Hallo, ik heb dit probleem ook en heb ook een ruis in mijn rechter oorschelp als ik de ANC aan heb staan. Na 1 uur in bezit te zijn van deze koptelefoon al besloten hem morgen terug te brengen. Erg jammer dat er zo laks met de feedback word omgegaan Sony!
Irene615
Ontdekker

Ik heb deze vandaag aangeschaft en ook ik heb hetzelfde probleem met de noicecancelling. Tv en stemmen zijn te horen in noicecancelling. Aan de instellingen heb ik niks veranderd op dat gebied. Jammer, maar ook ik breng hem morgen terug. Dan tich maar voor de Bose.