annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

WH-1000XM3 probleem na update firmware 4.1.1

profile.country.NL.title
Gijsph
Lid

WH-1000XM3 probleem na update firmware 4.1.1

Sinds de update naar firmware 4.1.1 is de kwaliteit van de noise cancelling flink achteruit gegaan.

NC staat in de app op maximaal. Geluiden die voor de update niet te horen waren, komen nu wel binnen.

Op de Duitse site staan hierover al meerdere berichten.

Zie als voor beeld: https://community.sony.de/t5/portable-audio/wh-1000xm3-issues-after-update-to-4-1-1/m-p/2563348#M585...

Wie heeft hier nog meer last van?

 

SONY: is er een mogelijkheid om terug te gaan naar versie 2.0.1 ?

70 ANTWOORDEN 70
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Hi Boyd,

 

Ik heb je een privébericht gestuurd met alle informatie. Zou je mij hier een terugkoppeling op willen geven?

Alvast bedankt.

 

Groet,

Bibi

profile.country.NL.title
Pepijn888
Ontdekker

Ook ik ervaar het hierboven beschreven probleem. Na contact op te nemen met de klantenservice werd mij verteld dat het probleem bekend is en dat er naar gekeken werd. Voor verdere updates moest ik de website van Sony in de gaten houden. Is er misschien al meer informatie wanneer een update verwacht kan worden of dat er een andere oplossing voor dit probleem is?

profile.country.NL.title
JDynos
Lid

Als je meer informatie wilt hebben adviseer ik je dat idee los te laten of je geduld op de proef te laten stellen. Veel klanten zijn inmiddels 3 weken verder zonder ook maart enige reactie te mogen ontvangen van sony support, ronduit bedroevend zoals er met klanten omgegaan wordt. Nogmaals zonde van een enorm goed product. Op youtube is de eerste review van een bekende youtuber ook online gekomen van het 4.1.1 debacle en gebrek aan support. Lijkt mij niet wenselijk dergelijke negatieve reclame. Op head-fi is ook getest met gedegen metingen en deze laten ook grote verschillen zien. De community heeft dus het voorwerk al gedaan voor sony nu alleen de oplossing nog.

 

Voor de mensen wie het nog kunnen, ik heb 1 van de 2 XM3's geretourneerd en een BOse QC35 aangeschaft. Ik heb de 2 appararten gisteren dus uitgebreid kunnen testen. De ANC van de BOSE is daadwerkelijk beter dan de Sony met 4.1.1. Dit i.c.m. de comfortabelere oorschelpen is omruilen wanneer mogelijk serieus het overwegen waard.  Voor de rest hopen dat er z.s.m. een nieuwe firmware komt welke de problemen oplost. 

profile.country.NL.title
JDynos
Lid

Iemand hier al wel een update gehad? Probleem begint bij steeds meer mensen te spelen. Zie ook dit topic https://community.sony.co.uk/t5/portable-audio/sony-wh-1000xm3-v4-1-1-firmware-failure/td-p/2564068/...

 

bijzonder dat dit genegeerd wordt. 

profile.country.BE.title
Macifer007
Ontdekker

Het grote probleem lijkt, dat het fenomeen zich niet voordoet op alle toestellen. Zijn er dan 'latere' versies van hetzelfde apparaat?

 

Langs de andere kant, doet het zich dan ook weer voor op de WH-1000XM2.

 

 

Zie ook verschillende fora en youtube kanalen:

 

https://community.sony.co.uk/t5/portable-audio/wh-1000xm3-issues-after-update-to-4-1-1/td-p/2563348

https://www.youtube.com/watch?v=BRNZ6ESTyig

http://www.gymcaddy.net/fitness-product-review/2019/2/7/e78384n5vrtkopv0rkos5wle0enhqa

https://www.reddit.com/r/headphones/comments/ah5pb8/wh1000xm3_update_411_with_amazon_alexa_is_live/

https://community.sony.se/t5/portable-audio/wh-1000xm3-issues-after-update-to-4-1-1/m-p/2564276

https://community.sony.de/t5/tragbare-audiogerate/wh-1000xm3-update-4-1-1-nc-problem/td-p/2566473

 

Ik blijf erbij dat het handig zou zijn om een oudere firmware terug te kunnen installeren, of op zijn minst een rollback te kunnen doen.

 

 

 

Mark

 

 

profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Hi allemaal,

 

Wij hebben kort geleden een headphone ontvangen van een community-lid. Hier zijn we erg blij mee, omdat we nu het apparaat kunnen testen en achterhalen waar het probleem zit. Zodra ik een nieuwe update ontvang, deel ik deze uiteraard gelijk op de community.

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
JDynos
Lid

We zijn weer 2 weken verder, is er al nieuws? Anders dan terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw calibreren? 

DespaitLord
Ontdekker

Ik heb 26-2-2019 een spiksplinternieuwe WH-1000XM3 besteld en 28-2-2019 ontvangen. Deze had firmware versie 4.1.0 met ook matige ANC. Ik was best teleurgesteld want bij het van tevoren uitproberen was dit apparaat subliem. (Niet op firmware versie gelet van diegene die ik geprobeerd heb.)

Via de app vernam ik dat een firmware update beschikbaar was. "Ha", dacht ik, "Dat zal het euvel zijn".

Maar helaas. Gelijk na het uitvoeren van de update viel de headset uit: batterij leeg. Na opnieuw aanzetten weer 100%, maar de ruis bleef en ANC belabberd. Het geluid van de ventilator van mijn desktop onder m'n bureau (en da's niet echt hard) is nog steeds te horen. Ook het suizen van de gashaard, een meter verder, haalt ie er niet uit. Het suizen van de airco op kantoor is wel weg, maar heb wel constant hoorbaar geruis.

Ik speel geen muziek af en heb het apparaat niet gekoppeld via bluetooth. Echt voor de ruisonderdrukking aangeschaft.

Nu: wachten op nieuwe firmware of terugsturen?

 

 

 

profile.country.NL.title
JDynos
Lid

Je geeft zelf aan dat je alles behalve tevreden bent. Sony onderkent het probleem op geen enkele wijze en wanneer maar vooral of er een firmware update komt is ook niet bekend. Mocht die er komen dan weet je nog niet of dat het probleem verhelpt. Doe de rekensom en stuur hem terug. Koop jezelf een bose of b&w. Ik heb hetzelfde gedaan met 1 van de 2 en geb spijt dat ik de ander ook niet heb geretourneerd. 

profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Beste,

 

In dit artikel staat beschreven hoe de noise-cancelling het beste aan jouw voorkeuren kan worden aangepast. De juiste instellingen zijn belangrijk voor een optimale noise-cancelling ervaring. Tevens zijn wij intern aan het onderzoeken waar de klachten in dit topic precies vandaan komen. 

 

https://www.sony.co.uk/electronics/support/articles/00224928 

 

Met vriendelijke groet,

Bibi