annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

WH-1000XM3 probleem na update firmware 4.1.1

profile.country.NL.title
Gijsph
Lid

WH-1000XM3 probleem na update firmware 4.1.1

Sinds de update naar firmware 4.1.1 is de kwaliteit van de noise cancelling flink achteruit gegaan.

NC staat in de app op maximaal. Geluiden die voor de update niet te horen waren, komen nu wel binnen.

Op de Duitse site staan hierover al meerdere berichten.

Zie als voor beeld: https://community.sony.de/t5/portable-audio/wh-1000xm3-issues-after-update-to-4-1-1/m-p/2563348#M585...

Wie heeft hier nog meer last van?

 

SONY: is er een mogelijkheid om terug te gaan naar versie 2.0.1 ?

70 ANTWOORDEN 70
profile.country.NL.title
Nakazen
Ontdekker

Macifer,

Als ik de mijne nog terug kon brengen had ik het gedaan. Weinig tot geen reactie van Sony en niemand lijkt het serieus te nemen.

Erg jammer dat de support op een headset van deze prijzen zo slecht is. Tot versie 4.1.1 was het echt een geniale headset.

Na de update is die zo matig geworden dat hij het niet eens haalt bij headsets van de helft van de prijs.

 

profile.country.NL.title
Gijsph
Lid

Sony doet inderdaad niets!

Zit hier met twee WH-1000XM3 koptelefoons die voorheen een prima NC hadden.

Na de update is het veel slechter geworden.

Kan ze helaas niet meer terugbrengen.

profile.country.BE.title
Macifer007
Ontdekker

Ik blijf het erg vreemd vinden dat Sony nergens bevestigt of ontkent dat er uberhaupt een probleem is.

 

Ofwel zijn het maar een select aantal toestellen waar er iets is misgelopen met de update, en moeten de toestellen vervangen worden.

Ofwel is er effectief een probleem met de firmware en moet er een nieuwe firmware gereleased worden.

 

Voor mij zou gewoon het berichtje: 'We're working on it' voldoende zijn. Ik heb geduld om te wachten op een volgende firmware die het probleem oplost. In het andere geval, moet de headset vervangen worden.

 

Trouwens, een andere makkelijkere oplossing zou zijn om via de app de mogelijkheid te geven om oudere firmwares in te laden. Dit zou eigenlijk altijd een optie moeten zijn, voor het geval er iets misloopt met de nieuwere versies. Zo zouden we ook kunnen nagaan of er hardwarematig iets met de headsets is misgelopen bij de upgrade naar de nieuwere firmware nl. dan zou de oude ook slechte NC moeten geven.

 

 

Ik heb nog twee weken tijd om om te ruilen ...

 

Mark

 

profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemorgen Gijsph,

 

Ik heb je afgelopen week een privébericht gestuurd. We zouden graag jouw headphone willen testen, om erachter te komen waar het probleem precies zit. 

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
Gijsph
Lid

In antwoord op bovenstaande heb ik Bibi het volgende laten weten:

"Geachte Bibi,

Dank voor uw mailtje.
Excuses dat ik uw bericht niet eerder in het forum heb gelezen.
Ik stel uw pogingen om de oorzaak van een verminderde NC zeer op prijs.

Aangezien mijn vrouw en ik binnenkort op een buitenlandse reis gaan, kan ik de koptelefoon(s) niet missen.
Ik heb beide koptelefoons juist aangeschaft vanwege de NC tijdens vliegreizen.
Mogelijk dat u een andere klant kunt vinden die gelegenheid heeft de koptelefoon af te staan.
Op de Engels / Duitse Sony site staan overigens nog veel meer berichten hierover: https://community.sony.de/t5/portable-audio/sony-wh-1000xm3-v4-1-1-firmware-failure/td-p/2564068

Graag verneem ik de uitkomsten van het onderzoek.
Met vriendelijk groet,"

 

 

Mogelijk dat iemand anders gelegenheid heeft zijn koptelefoon voor een test af te staan?

profile.country.NL.title
JDynos
Lid

Ik heb onlangs ook een 1000xm3 gekocht. Voornaamste reden om voor de Sony te kiezen was de ANC. Deze was echt helemaal top! Echter ook ik ervaar na de firmware update dat de ANC dramatisch is geworden. De meeste geluiden worden nog steeds gefilterd maar een aantal zeker voor de helft minder. Met name stemmen van mensen zijn opeens enorm goed te horen waar je deze voorheen niet tot nauwelijks hoorbaar waren.

 

Met andere woorden de hoofdtelefoon is waardeloos geworden waar het om de ANC gaat. Dit kan natuurlijk gebeuren, waar gewerkt wordt.....  maar je mag dan wel verwachten dat een bedrijf als Sony welke een product verkoopt van 370!!!! Euro een passende reactie geeft in plaats van zich in stilzwijgen te verhullen. Hetselfde op de fora van andere landen. Om zeker van mij zaak te zijn heb ik in de mediamarkt de QC35 en die van mijzelf ook meegenomen. De Bose QC35 doet het significant beter waar dat voorheen niet zo was. Een andere Sony daar geprobeerd met de oude firmware deed het dan weer beter dan de Bose. Lijkt me een duidelijke zaak dan toch? Iets wat Sony zelf in een handomdraai ook kan testen. 

 

Ik heb nog 10 dagen om het apparaat te retourneren wat ook zeker gaat gebeuren, samen met die van een familie lid, mocht er binnen een week niet meer bekend zijn want de angst bij mij is dat dit dan wellicht niet de laatste keer zal zijn dat er slechte support wordt geleverd. Ik zou er wel van balen want het was voor de firmware update een geweldig product.

profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemiddag Gijsph,

 

Bedankt voor je bericht. Ik zal het aan iemand anders vragen. We willen namelijk graag onderzoeken waar het probleem precies zit, zodat dit zsm opgelost kan worden.

 

Alvast veel plezier op vakantie!

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Beste allemaal,

 

Ik krijg zojuist te horen dat de headphone door de update waarschijnlijk terug is gezet naar de fabrieksinstellingen. Om de noise cancelling opnieuw in te stellen moet de Noice Cancelling-knop 3 seconden ingedrukt gehouden worden. Je zult dan wat gekke geluiden horen, omdat de headphone de noise cancelling opnieuw instelt. Dat duurt enkele seconden, waarna de noise cancelling weer naar toebehoren moet werken. 

 

Dit zou de oplossing moeten zijn. Uiteraard hoor ik graag of dit wel of niet bij jullie gewerkt heeft.

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
Nakazen
Ontdekker

Dag Bibi,

Dat lijkt inderdaad iets te helpen, maar ik hoor nog steeds mensen praten op afstand in het kantoor.

Dat was voor de laatste update niet het geval.

Als je nog op zoek bent naar een headset ben ik bereid de mijne op te sturen. Regelen jullie het verzenden heen en weer dan.

Kan je aangeven hoe lang ik hem ongeveer kwijt ben?

Groet,

Boyd

profile.country.NL.title
JDynos
Lid

Hallo Bibi,

 

Bij mij heeft de optimalisatie niets geholpen. Ik had dit overigens reeds uitgevoerd. 

 

Groet Johan