annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Work around: CI+ problemen na update 17-02-2016

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Work around: CI+ problemen na update 17-02-2016

   

Zet de TV uit. Haal de stekker er uit, wacht een minuut. Stekker er in en TV weer aan. 

 

 - Home -> Zender installatie -> Digitale setup

 - Laatste optie instellingen interactieve toepassing, alles uitschakelen
 - Instellingen CA-Module -> On demand rode knop instellingen. alles uitschakelen

 - Toestel opnieuw opstarten

 

Met dank aan o.a. Soullancer.

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
64 ANTWOORDEN 64
profile.country.NL.title
PascalQR
Lid

De workaround lijkt maar tijdelijk te werken?

Zodra mijn TV uit is geweest, staat het interactieve deel vaak weer 'aan'.

Hebben meer mensen hier last van? 

 

Is er een oplossing om het echt permanent uit te zetten? Ik heb geen zin om elke keer het itv deel uit te moeten zetten of om geconfronteerd te worden met vastlopers. 

profile.country.NL.title
DaniR6
Ontdekker

Let er iig op dat je geen usb stick/apparaat hebt aangesloten want daardoor liep mijn tv ook steeds vast. En on demand uitschakelen.

profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

 @JoshT1302 Ik heb het volgende qua instellingen:

 

Home > Zender installatie > Digitaal Set-up > Instellingen CA-Module > On Demand (rode knop) instellingen > Activeren/Deactiveren > AAN  -> Heb ik ook zo

Home > Zender installatie > Digitaal Set-up > Instellingen CA-Module > On Demand (rode knop) instellingen > Rode knop waargave > 2 maal  -> Heb ik ook zo

Home > Zender installatie > Digitaal Set-up > Instellingen interactive toepassing > interactive toepassing > Aan  -> Heb ik ook zo

Home > Zender installatie > Digitaal Set-up > Instellingen interactive toepassing > Toepassing automatisch starten > Aan  -> Weet ik zo niet uit m'n hoofd, moet ik vanavond even nakijken

Home > Zender installatie > Digitaal Set-up > Instellingen interactive toepassing > Applicatie voor (Prog. *) > Aan  -> Weet ik zo niet uit m'n hoofd, moet ik vanavond even nakijken

 

Wat betreft het Ziggo on demand symbool (rode knop figuurtje), dit is bij mij ook af en toe wat vaag, de ene keer zie ik het wel voorbij komen en de andere keer weer niet. Maar het werkt bij mij wel altijd gewoon als ik op de rode knop druk.

Jaccoes
Ontdekker

@PascalQR: ja, hier heb ik ook last van.

 

Gisteren nieuwe tv gekocht en helaas de update geïnstalleerd. Niets dan ellende. Toevallig had ik het nieuwsbericht over Sony zijn uitrol van de gebrekkige update eerder al langs zien komen dus wist me te herinneren dat dit te verhelpen was. Nou ja en nee... gisteren hielp het voor even, maar vannochtend liep de tv weer volledig vast. Dit moet nu dus iedere keer denk ik.

 

Geen beste sony-ervaring dit. Veel te slecht getest natuurlijk, maar als het probleem al bekend is... hoezo blokkeert Sony de update niet onmiddelijk? Zodat niet nóg meer gebruikers hier last van krijgen. Een hotfix durrt misschien even, maar een update tegenhouden moet toch niet teveel moeite zijn?

profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

@Jaccoes

 

Je hebt gisteren een nieuwe tv gekocht maar toch de update kunnen installeren? Deze is een aantal dagen geleden al offline gehaald...

Jaccoes
Ontdekker

@Supernovasx: Ja! Maar...

 

Als je het zo stelt denk ik dat ik te snel een conclusie heb getrokken! De tv die ik gekocht heb heeft in de winkel als demo op de plank gestaan. Zodoende is de update denk ik op de tv gekomen, maar nooit écht geïnstalleerd. Die laatste klap heb ik zelf gegeven door "Ja" aan te klikken.

 

Kortom: mijn beschuldiging dat Sony de update blijft aanbieden is niet correct. Maar een update die al gedownload is blijft wel als optie aangeboden worden om te installeren. Dat is uiteraard een essentieel verschil tov van mijn eerste bewering. Echter zou Sony óók dat moeten blokkeren!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Sorry hoor, maar in de nieuwsbericht die je langs heb zien komen staat dat v3317 vanwege problemen in bepaald gedeelte van NL kunnen voordoen met de Smit module houder, jij klikt zelf op ja terwijl in het scherm staat ofdat v3317 geinstalleerd mag worden. En nu ga je Sony de schuld geven dat ze dit had moesten blokkeren, dat was toch zo met de keuze tussen ja/nee.

 

Voorspelling: we gaan heelveel klachten hier van je hoogstwaarschijnlijk zien.

 

Advies: lekker terugbrengen dat demo model, voorkomt heelveel boosheid.

 

suc6 ermee,
73's

 

Edit: email vervangen door nieuwsbericht.

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Jaccoes
Ontdekker

@pa3eia:

 

Ik heb waarlijk geen idee over wat voor email je hebt. Ik heb de tv 1 dag en ben sinds een paar uur lid van dit forum. Wie heeft mij een mail gestuurd?

 

Je hebt gelijk dat ik "ja" heb aangeklikt, maar dat ontslaat Sony niet van haar plicht om juist werkende software aan te bieden en fouten te minimaliseren. De praktijk leert natuurlijk ook dat als er een udate beschikbaar is op wat voor platform dan ook dat de meeste mensen de update accepteren en niet het internet gaan uitpluizen om te bekijken wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn. Doe jij dat met iedere update op bijv. je telefoon? Tuurlijk moet Sony er alles aan doen om erger te voorkomen. Dat is geen onredelijke verwachting als het om een update gaat die de tv volledig plat legt.

 

Ten aanzien van je advies en voorspelling: ik vind dat je een onfatsoenlijke toon aanslaat en ervaar dat als zeer onprettig. Je bent nota bene als expert aangemerkt op dit forum. Je kent me niet en als je dat wel deed had je geweten dat je er niet verder naast had kunnen zitten met je voorspelling. Het is frustratie over een zojuist aangeschafte tv die compleet plat ligt. 

 

 

 

 

profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

@Jaccoes

 

Dat verklaart een hoop ja. Ik denk dat het senario wat je schetst aardig klopt. Ik denk dat het niet mogelijk is voor Sony om mensen te weerhouden van de update als deze eenmaal op hun tv staat. Toevallig zat ik vorige 17 februari te kijken naar mogelijke updates. Deze  beschikbaar en heb ik dit zelf direct uitgevoerd op de tv.

Pas later las ik dat er veel problemen waren. Gelukkig ben ik zelf niet een van deze mensen. Ondanks alle problemen heb ik vorige week bij Ziggo een CI+ Module aangeschaft en deze werkt in mijn geval prima

 

Ik heb de tv pas 2 weken en ik denk dat als mijn tv problemen zou hebben dat ik ook aardig gefrustreerd zou zijn en de tv terug zou brengen.

 

 

profile.country.NL.title
DaniR6
Ontdekker

Vandaag wederom een zwart beeld en vastloper na het zappen en dat tot 3 maal toe. Kben er wel klaar mee nu, maar gelukkig heb ik mijn Quantis module weer teruggevonden dus die er maar snel weer in geplaatst en tot nu toe gaat het, behalve dat interactieve tv niet werkt, nog goed!