annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Work around: CI+ problemen na update 17-02-2016

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Work around: CI+ problemen na update 17-02-2016

   

Zet de TV uit. Haal de stekker er uit, wacht een minuut. Stekker er in en TV weer aan. 

 

 - Home -> Zender installatie -> Digitale setup

 - Laatste optie instellingen interactieve toepassing, alles uitschakelen
 - Instellingen CA-Module -> On demand rode knop instellingen. alles uitschakelen

 - Toestel opnieuw opstarten

 

Met dank aan o.a. Soullancer.

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
64 ANTWOORDEN 64
Jaccoes
Ontdekker

@Supernovasx

 

Ik denk inderdaad ook dat dat het probleem is geweest. Al denk ik ook wel weer dat Sony een stuk code had kunnen schrijven en uitrollen dat voorkomt dat de update nog voor installatie werd aangeboden. Maar ja, die categorie mensen zullen er misschien niet veel zijn geweest (dus ook niet de allerhoogste prio).  Mooi dat het bij jou gewoon werkt. Houden zo! :slight_smile:

 

Ik heb net alleen alles onder CA-module weer uit moeten zetten en toen deed alles het weer. Relatief kleine inspanning om de boel toch weer werkend te krijgen. Wellicht dat dit voor anderen ook voldoende is om de tv weer aan de praat te krijgen!? Dat kan ik nog wel heel even volhouden tot de fix zich aandient. Want deze jongen gaat mooi deze tv niet terugbrengen: prima stuk hardware! :wink:

profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Het uitzetten van de interactieve diensten is voor de meeste mensen met problemen op het moment de oplossing. Ben benieuwd wanneer Sony met een goed werkende update komt.

profile.country.NL.title
PascalQR
Lid

@DaniR6

 

Thnx! Geen usbdrive in het toestel lijkt nu een 'stabiele' oplossing. 

Sinds die eruit is, blijft ITV ook echt uit. 

 

 

Duidelijk iets waar Ziggo invloed op heeft... :tongue:

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@all,

 

Het issue (actief blijven van ITV na uitvoering van de Work around) aan Sony Europe gemeld, tevens de eventuele oplossig (remove HDD) van PascalQR.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
DbijZiggo
Ontdekker

Overigens was "rode knop weergave" al nooit te veranderen. Elke keer als ik hem op nul zette sprong ie toch weer automatisch naar "2 maal" terug. (oud Ziggo / Smit 1.3)

profile.country.NL.title
robbaltu
Ontdekker

@Jaccoes

 

"Ten aanzien van je advies en voorspelling: ik vind dat je een onfatsoenlijke toon aanslaat en ervaar dat als zeer onprettig. Je bent nota bene als expert aangemerkt op dit forum. Je kent me niet en als je dat wel deed had je geweten dat je er niet verder naast had kunnen zitten met je voorspelling. Het is frustratie over een zojuist aangeschafte tv die compleet plat ligt."

 

Ik ben het met je eens. Inhoudelijk én over de ongemanierde reactie van pa3eia. Dat hij op dit forum de zogenaamde expert status heeft bereikt komt alleen door het aantal reacties dat hij geeft; het zegt niets over zijn gemanierdheid, zo blijkt.

 

Sony is al driekwart jaar bezig om de software van hun nieuwe TV's uit de alpha-status te krijgen. Dat kost ze de grootst mogelijke moeite en bij de laatste poging hebben we hier in Nederland vooral last van bijwerkingen. Nee, werkelijk, om welke schuld dan ook bij de eindgebruiker neer te leggen is ronduit lachwekkend. Er is maar één partij verantwoordelijk te houden en dat is Sony.

Deze community heeft juist ten doel eindgebruikers elkaar te laten helpen; bij voorkeur op een constructieve manier. Of je nu ontdekker of expert bent.

 

Overigens reageer ik hier ook op omdat het helemaal niet zo simpel is als 'dan moet je de installatie maar niet bevestigen'. Tot nu heb ik deze update wel gedownload, maar installatie ervan kunnen voorkomen. Hiertoe moet ik mijn huisgenoten die geen/minder kaas van techniek hebben gegeten bij herhaling vertellen dat ze niet voor 'ja' moeten kiezen als die vraag weer wordt gesteld.

 

Sony moet haar eindgebruikers niet in deze positie brengen en dat wat ze markt in slingeren eerst fatsoenlijk testen...

 

My 2cts

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Met het uitbrengen vandaag (01-03-2016) van v3323 is hoogst waarschijnlijk deze work around niet meer van toepassing. Vergeet niet de instellingen terug te zetten.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

pffff begint toch wel eens wat irritant te worden dit soort dingen! Eigenlijk vanaf dag 1 constant wel irritaties gehad met deze TV en deze was meer dan irritant, want de TV was er bijna onbruikbaar door. Ik besefte me ook niet dat er een update geweest was (waarschijnlijk geinstalleerd zonder dat ik thuis was) en dan zit je weer te gissen wat dit is en heb ik weer een vriendin thuis die roept ""en nu ga je terug met die tv!!".... 

 

Maar gelukkig is er dit forum want ik had vanavond pas even tijd om te kijken of dit probleem bekend was en voila. Net die settings uit gezet en het lijkt nu weg. 

profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

@peterbravia Heb je de laatste update al wel geïnstalleerd dan? Deze lost namelijk al deze problemen ook op en dan is de workaround niet meer nodig.  Je kunt deze o.a. vinden op de Sony site bij de ondersteuning van  je tv type, deze update kun je alleen via usb installeren en is niet ota verkrijgbaar. 

profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

Nope, omdat ik ook niet wist dat deze update bestaat. In principe kom ik alleen op dit forum wanneer er een probleem is en dan is het eigenlijk al te laat ... Maar bedankt voor de tip. Nu nog even zoeken waar ik deze update kan vinden.