annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wel wifi geen internet

alexserina
Nieuw

Wel wifi geen internet

Zo te lezen een probleem op alle android bravia tv's.

Wel verbonden met wifi en geen internet. Geen enkel ander toestel in huis heeft dit probleem behalve de tv. Lees je iets over het kanaal is te hoog lager dan 13 kiezen maakt niet uit. Ook niet 2.4 of 5 ghz netwerk. Ik kwam er achter dat het wel werkte na een Android update en toen ineens weer niet. Altijd was het zo dat Netflix het wel doet en YouTube niet. Netflix werkt echt niet zonder internet hoor. Wat ook wel eens helpt is een harde reset. Niet fabrieksinstellingen terug zetten maar de power knop 5 sec ingedrukt houden en dan weer aanzetten. Ik denk dus een software probleem maar sony weet nog niet wat het is. 

 

212 ANTWOORDEN 212
profile.country.NL.title
HeMan_NL
Nieuw

Gisteren mijn nieuwe KD-49XG9005 binnen.

 

En ja zelfde geklier hier 😞 Netflix werkt maar zegt geen internet verbinding. Een reset helpt even en dan weer gedoe.

 

Ik ga zo maar eens Belgische truc en alleen kabel testen (dus WiFi uit). Kijken of dat helpt.

 

Hoop dat iemand een blijvende oplossing heeft. Benieuwd of alleen kabel of WiFi echt de langdurige oplossing is....

profile.country.NL.title
Wimenjoke
Lid

De Belgische methode heeft geen meerwaarde. De updateversie is 6555 en dat is een Europese.

Dan helpt alleen bij GEEN WiFi dat de vaste aansluiting los moet.

Indien u de vaste aansluiting gebruikt werkt WiFi niet.

 

profile.country.NL.title
HeMan_NL
Nieuw

Ok,  nu met kabel aangesloten. Klok staat op netwerk. En WiFi is uit.

 

We gaan het meemaken....

profile.country.NL.title
rkuipers
Ontdekker

Let op, we halen twee bijna dezelfde onderwerpen toch door elkaar, namelijk

1. Uw oplossing heeft betrekking op GEEN WIFI en dus GEEN internet. (Fijn dat dit is opgelost)
2. De “Belgische oplossing” heeft betrekking op WEL verbinding, maar GEEN internet (zoals youtube).

Het zijn twee verschillende onderwerpen. Het laatste onderwerp betreft eigenlijk dit forum.

Groeten Ramon
profile.country.NL.title
Ingepolmann
Ontdekker

Beste allemaal,

 

wij hebben twee sony-tv’s in huis de gene in de woonkamer blijft aangeven een internet toegang te hebben terwijl de WiFi perfect is. 
alles al geprobeerd fabrieksinstellingen terug gezet meerdere malen, tijd kan ik niet aanpassen blijft op grijs staan alleen de 24-uurs zone kan ik aanklikken. Hulp gevraagd dus.

 

groetjes Inge 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Na de fabrieksinstellingen niet "Belgie" als land gekozen?

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Rolandtoscani
Lid

Weten jullie wat nog het ergste is?

 

Ik mail de klantenservice hoe het na ruim 2 maanden er mee staat....

En ik krijg vervolgens als antwoord de uitleg over de Belgie uitleg.....

 

Dus ik mail terug dat is geen antwoord op mijn vraag!

 

En ze mailen terug of ik een foto kan maken van mijn datum en tijdstip van mijn TV.
Zijn die gasten gestuiterd daar????

profile.country.NL.title
rkuipers
Ontdekker

Opnieuw de oplossing. 

 

-Terug naar fabrieksinstelling.

-niet instellen via bestaand google account ( overslaan )

-bij landen keuze voor BELGIË kiezen.


-de tijd van de tv klopt dan ook weer.

stel de klok van de TV hiervoor wel in op netwerktijd.

Ga naar Instellingen van de tv 

 → blader omlaag naar Systeemvoorkeuren) → selecteer Datum en tijd → selecteer Netwerktijd gebruiken 

BvanE73
Ontdekker

Wat een belachelijk gebeuren dit zeg. Ben uren bezig geweest, alles overhoop gehaald en dan blijkt dat je de tv op België moet zetten. Ik ga die België oplossing maar eens proberen, maar het is lachwekkend

profile.country.NL.title
Wimenjoke
Lid

Even terug naar af.

In mijn geval was de tijd gewoon de tijd van internet via een vaste aansluiting.

Controleer eerst of u een vaste aansluiting heeft en zo nee probeer die dan eerst.

U zal nu de juiste tijd zien.

WiFi zal bij de instellingen aangeven dat u bent bent verbonden.

Verder dan geen aandacht aan schenken want die doet niet mee bij een vaste verbinding zoals bij mij is gebleken.

Nogmaals is de update voor nagenoeg heel Europa dezelfde, 6555.

Waarom er voor België gekozen moet/gaat worden is mee geheel onduidelijk daar de update exact dezelfde is.

Ik snap best dat Sony niet weet wat ze moeten antwoorden daar er mensen zijn zonder problemen en mensen welke wisselende problemen hebben.

 Bij een goede internetverbinding, WiFi of vast moet de tijd goed komen, deze kan men niet apart instellen in het menu.