annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wel wifi geen internet

alexserina
Nieuw

Wel wifi geen internet

Zo te lezen een probleem op alle android bravia tv's.

Wel verbonden met wifi en geen internet. Geen enkel ander toestel in huis heeft dit probleem behalve de tv. Lees je iets over het kanaal is te hoog lager dan 13 kiezen maakt niet uit. Ook niet 2.4 of 5 ghz netwerk. Ik kwam er achter dat het wel werkte na een Android update en toen ineens weer niet. Altijd was het zo dat Netflix het wel doet en YouTube niet. Netflix werkt echt niet zonder internet hoor. Wat ook wel eens helpt is een harde reset. Niet fabrieksinstellingen terug zetten maar de power knop 5 sec ingedrukt houden en dan weer aanzetten. Ik denk dus een software probleem maar sony weet nog niet wat het is. 

 

212 ANTWOORDEN 212
profile.country.NL.title
rowgee
Lid

Ik kan niet eens terug naar fabrieks instellingen, als ik die aanklik dan gebeurt er niks en ik kom terug in het HOME scherm. 
Iemand een idee ?

Ik heb al duizend en een keer tv herstart, power plug reset gedaan, cache geheugen leeg gemaakt en bij mij blijft het tijdinstellen ook grijs en als je erop klikt gebeurt er niks.
De enige manier om de tijd weer synchroon te krijgen is door mijn ziggo C+ kaartje weer in mijn tv te doen, de coaxkabel rechtstreeks vanuit de muur in mijn tv te steken (dus niet via ziggo mediabox laten lopen) en switch de input op Sony tv naar Digitaal , zo krijg ik weer tv via de c+ kaart en staat de tijd weer goed.
Helaas dat neemt niet weg dat ik dan nog steeds niet handmatig de tijd kan wijzigen, die blijft grijs en kan ik nog steeds niet terug naar factory defaults.(hij doet gewoon niks als ik erop klik)

Echter doet mijn ethernet kabel en de internet verbinding het gewoon weer en kan ik weer de tv apps, zoals bijv. youtube,  gebruiken

profile.country.NL.title
Wimenjoke
Lid

Even een paar dingen om de zaak te verduidelijken;

Type tv en versie update.

Wi-Fi-gecertificeerd 802.11a/b/g/n/ac

zowel de 2,4 als 5 GHz worden ondersteund.

Kanaal 11 is standaard.

De laatste update V6.6555 dateert van 22-04-2020. er is nog geen andere.

Dit is een versie voor alle Europese Sony Bravia tv's.

Gebruikt u een vaste aansluiting dan wordt WiFi automatisch uitgeschakeld.

 

profile.country.NL.title
olden002
Ontdekker

Even mijn frustratie kwijt, ik had dacht ik dit probleem ook en dacht dat het aan mijn netwerkkabel lag. Dus tv van de muur om te vervangen.

Ongelukkig mijn paneel beschadigd, tv in de prullenbak 😞

profile.country.NL.title
Wimenjoke
Lid

Vanochtend een tijdje bezig geweest om kijken waar het probleem vandaan komt dat de klok niet op tijd loopt bij opstarten en dat de apps niet functioneren.

Kwam er achter dat de tv goed functioneert wanneer na het kijken op stand-by wordt gezet.

Dan blijft hij alles onthouden wat u heeft ingesteld.

Wanneer de tv spanningsloos is gezet wordt het gehele geheugen gewist alsof er GEEN back-up batterij /Prom aanwezig is.

Bij opnieuw opstarten is de klok van slag dus terug naar de fabrieksinstellingen. Ik heb beide geprobeerd, zowel de Nederlandse poging als de Belgische.

Geen verschil. Beiden werken gewoon goed. Tijd goed, internet goed, apps downloaden goed.

Grootste ergernis is het telkens opnieuw de apps binnenhalen en inloggegevens en wachtwoorden invoeren. Je bent zo een half uur bezig.

Wie gaat er antwoord geven op de vraag waarom de tv de gegevens niet opslaat!!!

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Eindelijk is de firmware update online voor het probleem met de synchronisatie van de tijd.

Helaas is als Belgie als land is gekozen, weer een fabrieksreset uit te voeren om daarna Nederland als land te kiezen.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
hansm2013
Lid

Doet ie het vanaf de TV, de update of moet het via USB?

Vorige keer dat ik het via USB deed had ik geen TV meer (brick).

Ik zal vanavond eens kijken of de software update via de TV het doet.

profile.country.NL.title
Wimenjoke
Lid

Ik heb de update gedownload en de usb stick in de tv gestoken.

deze begon gelijk de tv bij te werken.

na een 10 minuten een autostart en e.e.a. bijgewerkt.

daarna heb ik de tv spanningsloos gemaakt en even gewacht.

na de opstart stond de tijd onjuist maar het duurde slechts enkele seconden en daar was de internet juiste tijd.

Ook al mijn gedownloade apps waren er nog, inclusief inlog- en wachtwoordinfo.👍

 

P.S. Via de tv gaat het NOG niet.

profile.country.NL.title
rijzermans
Ontdekker

Sinds kort is het probleem opgelost met softwareversie v6.6575. Deze moest ik wel eerst via mijn pc downloaden en uitpakken. Vervolgens het uitgepakte bestand op een USB-stick gezet en deze in de USB poort van de tv gestopt. TV herkent direct de software en gaat updaten. Daarna was het probleem opgelost. Het updaten werkte niet via wifi. Hierbij werd steeds aangegeven dat de meest recente versie op de tv stond geïnstalleerd, maar doordat je geen internet verbinding had, werkte dat niet. Via USB stick werkte het prima.

profile.country.NL.title
Wimenjoke
Lid

Had ik hierboven al aangegeven.

profile.country.NL.title
rijzermans
Ontdekker

Zag het zojuist, omdat ik mijn antwoord niet terug kon vinden. Had verwacht dat de laatste reacties bovenaan zouden staan, blijken dus achteraan te staan.