Deel jouw ervaring!
Gisteren is mijn TV 55XF9005 ge-update naar Versie 6.6.520. Daarna werkte Chromecast niet meer. Dit is in twee stappen op te lossen. Als eerste moet er een update worden uitgevoerd van de interne Chromecast plugin. Dit doe je door te gaan naar het home menu, Apps, My Apps, Playstore. Daar staan een aantal apps die moeten worden ge-update. Update ze allemaal.
Het echte probleem met Chromecast is een tijd probleem. Als de TV opstart is de tijd niet goed. Bij mij staat de tijd bv op 05:30. De tijd wordt gesynchroniseerd met het kabel signaal. Je moet dus eerst je TV een keer op een kabelkanaal zetten, b.v. nederland1. (En dan bedoel ik via een CI+ kaart aangesloten tv.Heb je b.v. alleen een op HDMI aangesloten Ziggo Horizon of Next Box dan werkt dat niet en blijft de tijd van de TV verkeerd staan.) Daarna staat de tijd goed. Je zal zien dat Chromecast het dan ook doet. De tijd instelling in deze Firmware is niet goed. Je kan alleen de tijd in 12 of 24 uurs mode zetten. Het is niet mogelijk om andere bronnen te kiezen voor de tijd synchronistatie, b.v. het netwerk. @Sony, doe hier iets aan! Er zijn op verschillende fora meldingen over dit probleem. Het niet werken van Chromecast en b.v. de PLEX app hebben hier mee te maken.
Opgelost! Ga naar oplossing.
suc6 ermee,
73's
Bedankt voor deze workaround. Heb je oplossing gedeelt in verschillende topic's.
73's
Aanvulling vanuit een ander topic:
@HansSchouten schreef:
Mijn workaround werkt zolang je de tv aan laat of standby zet. Als je de spanning er helemaal afhaald is hij de tijd weer kwijt. Sony moet iets doen aan de geblokkeerde tijd instelling. Als deze niet geblokkeerd zou zijn dan kan je het ip netwerk kiezen als tijdbron en is het probleem opgelost. SONY ik hoop dat jullie meelezen en deze firmware bug snel oplossen.
73's
suc6 ermee,
73's