annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

TV update naar V6.6520 Probleem met Chromecast en Time settings

OPGELOST
profile.country.NL.title
HansSchouten
Ontdekker

TV update naar V6.6520 Probleem met Chromecast en Time settings

Gisteren is mijn TV 55XF9005 ge-update naar Versie 6.6.520. Daarna werkte Chromecast niet meer. Dit is in twee stappen op te lossen. Als eerste moet er een update worden uitgevoerd van de interne Chromecast plugin. Dit doe je door te gaan naar het home menu, Apps, My Apps, Playstore. Daar staan een aantal apps die moeten worden ge-update. Update ze allemaal.

Het echte probleem met Chromecast is een tijd probleem. Als de TV opstart is de tijd niet goed. Bij mij staat de tijd bv op 05:30.  De tijd wordt gesynchroniseerd met het kabel signaal. Je moet dus eerst je TV een keer op een kabelkanaal zetten, b.v. nederland1. (En dan bedoel ik via een CI+ kaart aangesloten tv.Heb je b.v. alleen een op HDMI aangesloten Ziggo Horizon of Next Box dan werkt dat niet en blijft de tijd van de TV verkeerd staan.) Daarna staat de tijd goed. Je zal zien dat Chromecast het dan ook doet. De tijd instelling in deze Firmware is niet goed. Je kan alleen de tijd in 12 of 24 uurs mode zetten. Het is niet mogelijk om andere bronnen te kiezen voor de tijd synchronistatie, b.v. het netwerk. @Sony, doe hier iets aan! Er zijn op verschillende fora meldingen over dit probleem. Het niet werken van Chromecast en b.v. de PLEX app hebben hier mee te maken.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Tidelijke work-around

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Bedankt voor deze workaround. Heb je oplossing gedeelt in verschillende topic's.

 


73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Aanvulling vanuit een ander topic:

@HansSchouten  schreef:
Mijn workaround werkt zolang je de tv aan laat of standby zet. Als je de spanning er helemaal afhaald is hij de tijd weer kwijt. Sony moet iets doen aan de geblokkeerde tijd instelling. Als deze niet geblokkeerd zou zijn dan kan je het ip netwerk kiezen als tijdbron en is het probleem opgelost. SONY ik hoop dat jullie meelezen en deze firmware bug snel oplossen.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Del369
Lid

What a joke I've just been trying t find an answer to this as well: https://community.sony.nl/t5/android-tv/wrong-time-greyed-out-time-options-bravia-2015-android-tv/td... Looks to be when you don't use local TV and just use HDMI, so get it working again just activate the TV Guide. /RANT Of course the fact that you have a SONY TV running Android 8 in 2019 that CANNOT even Manually set a Time and Timezone is just unfriggin believable, SONY likes to MICRO MANAGE their users experiences. wouldn't want you peasants enjoying all this new tech to much would we! /RANT Sorry I don't like wasting hours of Sunday time trying to figure this crap out, especially when date and time sync with Internet is a no brainer (unless you are looking for TOTAL CONTROL that is.
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Tidelijke work-around

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!