annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-65XF9005 update (tijdsaanduiding)

OPGELOST
profile.country.NL.title
umut.bayrak
Lid

KD-65XF9005 update (tijdsaanduiding)

Beste heren/dames,

Tot gisteravond ging alles oke, tot ik de nieuwste update heb gedownload op mijn tv. Ik hinkel tegen een tweetal problemen aan, de eerste is zoals de titel het al een beetje verklapt, dat ik geen juiste tijd te zien krijg. Ondanks enkele resets blijft dit aanhouden! Zeer storend, heb zowel wifi als de kabel gebruikt zonder resultaat.

Sinds de nieuwe update zijn er ook soortvan sub categorien waar videos en liedjes worden aanbevolen. Nu is het zo dat de netflix titels er wel staan maar geen foto uploaden, wat wel hoort. Dit geld overigens ook voor de spotify liedjes. Geen covers te zien, wel titels.

Youtube laat wel alles zien. Ik zal proberen fotos te uploaden!

Kan iemand mij helpen?!

Groetjes! Umut
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Tijdelijk Work-around

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

19 ANTWOORDEN 19
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Hoe is de verbinding met het thuisnetwerk (LAN/WiFi)?

Al de cache van de desbetreffende app's al eens geleegd?

 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
umut.bayrak
Lid

He,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb zeker de cache verwijderd bij beiden apps, heb zelfs de tv gereset tot 2x toe.

Ik heb internet zowel via kabel als wifi, er is een kabel aangesloten maar zodra ik Sony Select open dan zegt de app dat ik verbinding nodig heb, maar ik kan wel gewoon op Youtube, Netflix en Spotify etc.

De tijd blijft overigens ook de verkeerde tijdzone aanhouden en is niet aan te passen.

Ik word er gek van..
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Beetje overbodig om naast de LAN verbinding om ook een wifi verbinding te gebruiken.

Als de Wifi adapter wordt uitgeschakeld, voer dan ook een "Powerreset" uit.

 

Waarschijnlijk krijg ik komende week een feedback over waar de tijdsaanduiding eigenlijk opgehaald wordt.

 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
umut.bayrak
Lid

Dat ik naast de lan ook de wifi had ingeschakeld was puur om te testen of het aan 1 van beiden lag. Maar dat was dus niet het geval.
profile.country.NL.title
umut.bayrak
Lid

Mijn probleem is dus dat ik geen wifi verbinding heb, ik dacht die wel te hebben maar dat is dus niet zo. Na de update kan ik niet meer de wifi op met mijn tv en chromecast werkt ook niet.
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Waarom zou je nu de WiFi gebruiken, als de XF9005 een LAN verbinding heeft met het thuisnetwerk?

Was toch alleen om te testen?

 

De Chromecast applicatie werkt ook via het LAN thuisnetwerk (kabel).

 

Het is mogelijk dat ook bij jouw je WiFi kanaal te hoog (>11) nu uitzend.

 


73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
umut.bayrak
Lid

Klopt, ik ging testen of beide het deden. Kabel doet het wifi niet, maar niet alles werkt ook via de kabel niet. De wifi van de tv moet het gewoon doen, daar is voor betaald en dat is 1 van zijn functies. Hij werkt niet naar behoren en dat hoort niet. Chromecast werkt op beide verbindingen niet. En nee mijn kanaal staat niet op 11, maar gewoon 1.

profile.country.NL.title
umut.bayrak
Lid

Zowel met kabel as wifi heb ik last van Chromecast verbindingen, verkeerde tijdszone en het niet laden van afbeeldingen op voorpagina. En dit heeft waarschijnlijk iets te maken met een internet instelling wat ineens anders is na de mooiste update ever (not). Het is sowieso ten zotte dat ik hier achteraan moet zitten om een tv verbinding te fixen, gaat helemaal nergens over. Kan er erg boos om worden, het liefst vliegt die tv ook per direct de raam uit.
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Een mogelijke oplossing:

@HansSchouten  schreef:

Gisteren is mijn TV 55XF9005 ge-update naar Versie 6.6.520. Daarna werkte Chromecast niet meer. Dit is in twee stappen op te lossen. Als eerste moet er een update worden uitgevoerd van de interne Chromecast plugin. Dit doe je door te gaan naar het home menu, Apps, My Apps, Playstore. Daar staan een aantal apps die moeten worden ge-update. Update ze allemaal.

Het echte probleem met Chromecast is een tijd probleem. Als de TV opstart is de tijd niet goed. Bij mij staat de tijd bv op 05:30.  De tijd wordt gesynchroniseerd met het kabel signaal. Je moet dus eerst je TV een keer op een kabelkanaal zetten, b.v. nederland1. (En dan bedoel ik via een CI+ kaart aangesloten tv.Heb je b.v. alleen een op HDMI aangesloten Ziggo Horizon of Next Box dan werkt dat niet en blijft de tijd van de TV verkeerd staan.) Daarna staat de tijd goed. Je zal zien dat Chromecast het dan ook doet. De tijd instelling in deze Firmware is niet goed. Je kan alleen de tijd in 12 of 24 uurs mode zetten. Het is niet mogelijk om andere bronnen te kiezen voor de tijd synchronistatie, b.v. het netwerk. @Sony, doe hier iets aan! Er zijn op verschillende fora meldingen over dit probleem. Het niet werken van Chromecast en b.v. de PLEX app hebben hier mee te maken.


Bij gebruik van een Ziggo mediabox kan je de coax uit de mediabox in de TV doen om de tijd te synchronseren op NPO1


suc6 ermee,
73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!