annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sateliet instalatie

profile.country.NL.title
Erikven
Ontdekker

Sateliet instalatie

Hallo,

Ik heb een nieuwe tv Sony KD 65xg8096  Wij willen graag astra 2 ontvangen  het gignaal en kwaliteit zijn goed ( gemeten door een vakman) ook de tv geeft aan dat het signaal goed is maar als we de tv laten zoeken vind hij maar 17 zenders terwijl we op zoek zijn naar al de Engelstalige zender, astra 1 en 3 vind hij wel alle zenders en ook op onze vorige tv was ontvangst van astra 2 geen probleem. Ik heb de tv al factors reset maar geen resultaat, wie kan me helpen?

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wel een volledige scan laten uitvoeren?

 

Satelliet afstemmen 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Erikven
Ontdekker

Ik heb een volledige scan door gevoerd ook via canaal digitaal maar krijg voor astma 2 bericht dat er geen signaal is de ander satellieten werken wel dit terwijl tv aangeeft dat signaal goed is en ook gemeten door expert aan de kabel goed signaal

profile.country.NL.title
Erikven
Ontdekker

Tv zoekt eerst op astra 2 to 2% met 17 zenders en schakeld dan over op astra 1 en vind daar vervolgens meer dan 1000 zenders maar ik heb de Engels talige zender op astra 2 nodig

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als er een "vakman" bij is geweest moet toch bekend zijn dat Astra 1 op 19.2 Astra 2 op 28,2 en Astra 3 op 23,5 graden ligt. In de LNB wordt d.m.v. DiSEqC geschakeld tussen 2 satellieten. Via de automatische Canal Digital configuratie is DiSEqC nog niet actief.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Erikven
Ontdekker

Hallo,
We hebben dit allemaal geprobeerd.Ook als via generaal satelliet gaan en ik zet op satelliet 1 astra2 zoek hij daar tot 2% heeft dan 17 zenders en schakelt dan weer over op extra 1 en zoekt verder via extra 1

Sent from Yahoo Mail on Android
profile.country.NL.title
hendrie1963
Ontdekker

Hallo, Is de schotel rechtstreeks aangesloten op de tv of zit er nog een satellite ontvanger tussen? Welke grote van schotel heb je. Heb je gezocht op canal digitaal. Ik heb geen abonnement op canal digitaal maar je moet er wel op zoeken. Dan heb je meteen alles op volgorde staan. Je kunt ook zoeken op alle satelietten maar dat duurt vrij lang en je hebt alles door elkaar staan.  Bij mij is de signaalkwaliteit 100 % en signaalniveau 100 % op Astra 2. Om dat te zien kun je het volgende doen. Druk op options en ga naar systeem informatie. Is de triple LNB wel bevestig op astra 3. ( Dat is de middelste astra van de lnb). Voor zenders zoeken doe het volgende.

Druk op home; Ga naar instellingen; Ga naar system settings; Scroll naar zenderinstallatie; Dan digitaal set up;

Scroll naar satelliet instelling; Dan digitale satelliet afstemming; Druk op "ja"; Volgende; Normale scan; Canal digitaal HD.

Nu gaat hij de satelliet scan doen en zie je meteen welke satellieten je ontvangt. Bij zie ik astr3, astra 1 en astra 2

en ze moeten allemaal aanstaan.

Dan druk je op start.

Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Groetjes Hendrie

 

 

profile.country.NL.title
Erikven
Ontdekker

Hallo Hendrie,
Bedankt voor je reactie, ik heb een schotel van 60cm en een lnb voor astra 1 en 3 maar deze staan zo afgesteld dat astra 2 sterk binnen komt ( tv geeft aan signaal 80% kwaliteit 100%) deze zijn afgesteld door een installateur van canaal digitaal.De tv is nieuw de vorige tv had normaal ontvangst van astra 2
ik heb geen canaal digitaal en de schotel is rechtstreeks  aangesloten op de tv.Als ik laat zoeken op algemeen sateliet krijg ik alleen zender van astra 1 binnen , zet ik via netwerkscan de sateliet op astra 2 dan zoekt hij tot 2%  vind 17 zenders en schakeld dan over op astra 1 en zoekt verder.Het gaat on alleen  on de Engelse zenders op astra 2.Ik zou denken dat als het signaal goed is hij via algemene sateliet hij toch alle zenders van astra2 zou moeten vinden en ik geen trippel lnb  van canaal digitaal nodig heb.???

Sent from Yahoo Mail on Android
profile.country.NL.title
hendrie1963
Ontdekker

Hallo,

heb je ook al geprobeerd te scannen op "andere" (algemene satelliet). Die scant alles en duurt ook langer en gooit alle zenders door elkaar maar dan zou je een favorietenlijst aanmaken. En anders kun je ook gratis aanmelden bij

https://www.sat4all.com/forums/ daar weten ze bijna alles.

profile.country.NL.title
Erikven
Ontdekker

Hallo Hendrie,
Ik heb ook algemene scan gedaan ook hier geen resultaat ik ga eens bij sat4all kijken wie weet, Bedankt
Erik

Sent from Yahoo Mail on Android