annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Levensduur Sony TV??

vanb369
Nieuw

Levensduur Sony TV??

Mijn Sony TV (KDL55W805C) is onlangs 'overleden' aan een helaas bekend Sony euvel het zogenaamde continu opnieuw opstarten (bootloop). TV is ruim 3 jaar oud, en ja het defect is opgetreden buiten de garantieperiode. Echter ruimschoots binnen de periode die je mag verwachten van een deugdelijk product. Mijn vorige TV (ander merk) was na meer dan 10 jaar nog prima.

Offerte voor reparatie (vervanging mainboard) is 360 EUR (!). Op mijn vraag om coulance regeling vanwege het wettelijke recht op een deugdelijk product tot op heden geen reactie.

Beste Sony, hoe nu verder?

 

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom bij de Europese bootloop club van de  KDL-xxWxxxC, helaas ben je niet de enigste met dit euvel.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @vanb369, het beste wat je kunt doen hier is contact opnemen met de winkel waar het product aangeschaft is. 
Electronica heeft een langere verwachte levensduur dan 3 jaar, dus je kunt daar prima om service vragen. 
Als je geen oplossing krijgt waar je wat aan hebt, kun je aangeven dat je de koop wilt ontbinden. Mocht dat ook niet serieus genomen worden is dit een zeer makkelijke zaak voor het kantonrecht. Of dat laatste in deze tijd nu vlot kan gebeuren is een tweede, maar normaliter is dit het meest effectief.