annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD55XH9299 icm met Ziggo CI+ module, storing

OPGELOST
profile.country.NL.title
a3deroo
Ontdekker

KD55XH9299 icm met Ziggo CI+ module, storing

Sinds enkele weken last van enorme storingen bij het gebruik van de Ziggo CI+ module, kwam hier al een onderwerp tegen van iemand met dezelfde problemen, en ik heb maandag de laatste update geïnstalleerd ,

v6.1288

(https://community.sony.nl/t5/android-tv/beeld-problemen-op-sony-xr-65a83j/m-p/3816854#M11370) .

 

Maar de storing is er nog steeds, er is niets veranderd in de bekabeling e.d. Wanneer ik de module verwijder en net 1,2 of 3 bekijk, geen storing, stop ik m terug dan strak beeld op deze netten, tot ik naar RTL4 e.d. ga, storing en dan ook weer op 1,2 en3.IMG_20211002_082053.jpg

De mediabox XL geeft geen enkel probleem, zit op dezelfde aansluiting.

LNA staat ook uit.

27 ANTWOORDEN 27
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

@BGeuse5 Als tijdelijke oplossing kun je deze App op je TV installeren;

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lgi.ziggotv&hl=nl

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
BGeuse5
Ontdekker

@HereIsTom schreef:

 

@BGeuse5 Als tijdelijke oplossing kun je deze App op je TV installeren;

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lgi.ziggotv&hl=nl

 

Bedankt voor de reactie, maar zoals ik al eerder heb aangegeven werkt dit niet voor mij.

Ik heb alleen televisie van Ziggo en internet via een andere aanbieder. De Android TV App werkt alleen als je ook internet  van Ziggo gebruikt. Ik kan de app wel installeren en inloggen, maar zodra ik probeer een zender te kijken krijg ik melding:

 

Helaas, je kan deze video volgens afspraak met de content aanbieder vanaf dit IP netwerk niet bekijken.

 

profile.country.NL.title
Viraxxx
Ontdekker

Hallo allemaal, hier nog iemand met klachten! Heb al zoveel geprobeerd, dat ik ergens blij ben bevestiging te zien dat het een bekend probleem is waar meer mensen last van hebben.

 

Tv: XH9096

Software: PKG6.1554.0178EUA

 

Heb de tv nu een jaar. Had in het begin heeeeeel zelden wat blokjes. Dacht aan Ziggo. Gedurende het jaar leek het steeds iets vaker te gebeuren. Elk kwartier. Elke 10 minuten. Elke 5 minuten. En toen was ik er klaar mee. Was via Ziggo Go gaan kijken, maar het zat me toch niet lekker.

 

Heb alle kabels vervangen. Splitters verwijderd. Versterker ertussenuit. Modem/routers uit. Alle stekkers van andere apparaten in de buurt eruit gehaald. Werkelijk niets hielp. Inmiddels meerdere keren per minuut blokjes, op alle zenders!

 

Signaalkwaliteit 100/100

Signaalniveau: stabiel tussen de 94/100 en 97/100.

 

Dacht de hele tijd dat het Ziggo was. Vandaar dat ik eerst alles probeer uit te sluiten thuis, want daar wordt natuurlijk eerst naar gezocht. Heb twee andere tv’s geregeld, en deze vertonen geen probleem. Was toch gaan twijfelen of het niet tóch de Sony was.

 

Een vriend zei dat het met de CI module te maken had. Kon het niet geloven, maar is makkelijk te testen. Dus ik haalde de module eruit, en ja hoor: loepzuiver beeld. Geen blokjes meer! Helaas kan ik dan alleen ned 1, 2 en 3 kijken.

 

Heb de module weer in de tv gestopt ZONDER uberhaupt het ziggokaartje erin te hebben, en de blokjes keerden snel terug. En verdwenen direct toen ik de module eruit trok. Heb een Quantis Ci 1.3 module.

 

Wilde dit in ieder geval even delen. We zijn niet alleen. Wat adviseren jullie? Gewoon rustig wachten en ziggo go gebruiken? Ik wil liever geen mediabox door de extra afstandsbediening. Of Sony ook maar gaan mailen? Hoe meer meldingen, hoe meer focus het krijgt? Groet.

profile.country.NL.title
Viraxxx
Ontdekker

@pa3eia 
Excuses. Als ik de berichten zo lees, dan gaat het over blokjesproblemen op sony tv’s in combinatie met ci module van ziggo. Vandaar dat ik wat wilde bijdragen.

 

Ik heb inmiddels contact gehad met Sony en ze geven mij hetzelfde antwoord: “Indien dit probleem niet zichtbaar is zonder module maar wel wanneer u het module terug aansluit, dan spijt het ons te horen dat u deze problemen ondervindt. Onze technici werken momenteel aan een software-update om dit probleem op te lossen. De software-update zal naar verwachting over een paar weken beschikbaar zijn. Wij verontschuldigen ons voor het ongemak en danken u voor uw geduld.”

 

Het kan natuurlijk zijn dat Sony support het fout heeft. Dan moet ik een andere ci+ module gaan scoren om te testen (maar mijn module doet het wél prima in andere tv’s). Modem heb ik al helemaal losgekoppeld en uitgeschakeld dus dat met het retoursignaal lijkt me daarmee uitgesloten.

 

Maar goed, als je denkt dat dit echt iets anders is, dan wacht ik gewoon even af wat er gebeurt en neem ik weer contact op met sony als de update niet helpt. Is niet mn bedoeling om dit topic te kapen, wilde simpelweg een bijdrage leveren :slight_smile:

profile.country.NL.title
Viraxxx
Ontdekker

@pa3eia 

ik post het toch maar hier, aangezien de titel ‘Blokkerig beeld icm Ziggo CI+ Module’ is. Zo vond ik dit topic op Google. Zo is mijn probleem ook. Dus wil andere mensen die hier naar op zoek zijn bekend maken met mijn bevindingen.

 

Heb contact gehad met Sony Support en gevraagd of het software probleem niet alleen gerelateerd is aan de 2021 modellen zoals ik hier hoorde. Hun antwoord: “Het software probleem is inderdaad gerelateerd aan de 2021 modellen, en aan de XH90/92 modellen vanuit 2020.”

profile.country.NL.title
a3deroo
Ontdekker

Even een update van mijn kant, de laatste update van december heeft nog steeds niet geholpen... sterker nog, het is eigenlijk nog erger geworden. In plaats van blokken e.d. Zegt de TV nu dat er op de gecodeerde kanalen helemaal geen signaal is. Trek je de CI+ module er uit, dan is er ineens signaal. NED1, 2 en 3 geven beeld, ook als je de module terugplaatst, ga je dan weer naar een gecodeerd kanaal, dan geen signaal, terug naar NED1, 2 of 3, dan ook geen signaal meer totdat je de module er weer uit trekt.

Module is al gewisseld met 1 uit een TV boven, zelfde resultaat.

 

Het echt een drama met CI+ en deze TV's , terwijl het gewoon maanden gewerkt heeft.

Ik ga vanmiddag nog 1 ding proberen, en dat is om de hirschmann versterker in de meterkast te bypassen door de TV rechtstreeks op de hoofdaansluiting aan te sluiten met een spikplinternieuwe dubbel afgeschermde kabelkeur COAX kabel.

profile.country.NL.title
BGeuse5
Ontdekker

@a3deroo 

 

Bij mij was het ook een drama (en ik vond het niet acceptabel). Ik heb contact opgenomen met de verkoper en die hebben mij in contact gebracht met de technische dienst van Sony. Er is (onder garantie) een onderdeel vervangen en de problemen zijn bij mij nu opgelost. Misschien moet jij ook een probleem melden bij de verkoper van de televisie.

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@allemaal

De update zal eerder (deze maand nog) op de ondersteuning pagina te downloaden te ziin..

 

Link 

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@all

 

Er is nu een update beschikbaar.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
a3deroo
Ontdekker

Top, het probleem is opgelost met deze update! 🙂
Kan die mediabox van Ziggo eindelijk weer uit