annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Beeld problemen op Sony XR-65A83J

OPGELOST
profile.country.NL.title
Blueface1976
Ontdekker

Beeld problemen op Sony XR-65A83J

Beste Mensen,

 

Ben in het bezit van de Sony  XR-65A83J Oled TV. Schitterende TV. Ik heb alleen problemen met  de CI+ Module van Ziggo. 

 

Heb gewoon de optie Als provider Ziggo in het menu. Deze selecteer ik. Vindt daarna alle zenders. Ook de zenders in goede volgorde. Krijg goed beeld op de vrije kanalen (45 Stuks). Totdat ik de CI+ Module in de tv stop. Dan krijg ik storingen in beeld. 

- Volgende al geprobeerd:

 

- Ziggo gebeld, zeggen tv is niet gecerficeerd

- Voormalig UPC freqenties ingeven (Woonachtig in voormalig UPC gebied)

- Andere coax kabel besteld en geinstalleerd

- De tv rechtstreeks op het aop gezet

- AOP is begin dit jaar helemaal vernieuwd

- Andere module geprobeerd

- Optie LNA uitgezet

 

Beide modules doen het op het aop op andere merken tv's zonder problemen

Ook de signaalwaliteit is prima:

 

Signaalkwaliteit 100/100

Signaalsterkte 94/100

 

Alles in het groen dus. Geen dips wanneer er blokjesvorming optreed. Dit gebeurd vooral om bewegende objecten. 

 

De storingen vinden alleen plaats wanneer de module in de tv zit. Dan heb ik storing op alle zenders. 

Laaste firmware is erop gezet. (30-06-2021)

Ik weet het verder niet meer. Hebben jullie nog ideeen? 

Zou het komen omdat de tv nog niet door Ziggo gecertificeerd is? 

 

 

 

 

23 ANTWOORDEN 23
profile.country.NL.title
Blueface1976
Ontdekker

Vanavond nog alles is nagekeken. Dect Telefoon helemaal uitgeschakeld en accu verwijderd, basis station uitgeschakeld. Niets geholpen. Philips hue basisstation uitgeschakeld en ook alle lampen stroomloos gemaakt. Je raad het al helpt niets. Zelfs alleen de tv in huis aan, alle andere apparaten in huis stroomloos gemaakt door alles stekkers uit wandcontactdozen te verwijderen. het helpt allemaal niets, de storing komt gelijk terug als de module in de tv zit. Ook 4g telefoon uitgezet.  En zoals jullie al in het filmpje hebben kunnen zien, alleen blokjes om bewegende mensen of objecten. Bijvoorbeeld de weerman beweegt en daarom heen begint een blokken circus en de rest van het beeld zoals de landkaart blijft wel helder en mooi in beeld. Kan het een fout in de software zijn, die alleen via de module uit? Ik heb vaker slecht beeld en blokken in beeld gezien door kabels die slecht waren en dan zien de storingen er echt anders uit. Bijvoorbeeld op bepaalde kanalen en dan ook meestal helemaal blokken in beeld en ook echt dat het geluid wegvalt en stilstaand beeld. Bij mij gaat het om alle tv zenders! Ga in overleg met Ziggo, ik kan natuurlijk een mediabox Next is proberen, maar ik baal hier echt als een stekker van. Mede omdat alle andere fabriekanten zoals LG, Samsung wel gelijk hun Ziggo certificaat van de 2021 tv's op orde hebben. Als je erop Googled komen de meeste problemen voor met Sony tv's en CI+ Module. De winkel heeft ook al aangeboden om de tv op te halen en voor een ander merk om te ruilen. Dit zegt ook al genoeg. Ben er een stuk minder blij mee op dit moment. Begint er steeds meer op te lijken dat er echt een probleem met de TV is. Op tweakers heb ik het in het topic van Sony 2021 tv's gevraagd en hierop is ook onder andere gereageerd, met software issues van de Sony tv......Zucht. Out of options. 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Het heeft niks met het Ziggo certificaat te maken.

Ik zou gewoon contact opnemen met de verkoper, je hebt garantie, dus kunnen ze een monteur sturen die er eens naar kijkt.

Of omruilen voor een nieuw zelfde model, misschien is de poort voor de module niet goed. Je kan nu zeggen dat je alles hebt geprobeerd.

Ik heb zelf al jaren Sony’s en familie en vrienden ook en nog nooit software issues gehad.


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Blueface1976
Ontdekker

Laten repareren door een monteur zie ik niet zitten. Dit omdat het toestel 2 weken geleden gekocht is. Dan is ie voor mij niet nieuw meer. Zal nog is met de verkopende partij overleggen. Nogmaals bedankt voor jullie mee denken. 

profile.country.BE.title
chrisito49
Ontdekker

Vorige week een Sony xr-55a83j gekocht en heb hetzelfde probleem als jouw tv.

Altijd sony tv gehad  nooit problemen met een ci module.   Bij deze tv viel het mij meteen op .

Kijken ook vaak met een sateliet receiver en dan doet ie het niet.

Lijkt me inderdaad een verwerkingsprobleem van de ci module te  zijn.

 

 

 

 

profile.country.NL.title
Blueface1976
Ontdekker

Altijd goed om te zien dat ik niet de enige ben! Voor jou ook heel vervelend, maar het sluit nu ook uit dat het bijna niet aan de cam poort van de tv ligt. Dat zou wel echt heel toevallig zijn 2 dezelfde tv's en allebei de cam poort stuk. Hopen dat Sony hier nog eens een update voor uitrolt om de beelverwerking weer op orde te krijgen! 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het is dus geen storingssignaal op de Centraal antenne kabel.

 

Met dank aan @Blueface1976 en @chrisito49 , ondertussen is dit topic ook geëscaleerd naar een hogere afdeling binnen Sony.

 

 wordt hopelijk snel vervolgd,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Blueface1976
Ontdekker

@pa3eia 

Jij bedankt voor de terugkoppeling, serieus nemen van het probleem en doorgeven aan hogere hand van Sony. 

profile.country.BE.title
chrisito49
Ontdekker

Zal wel ergens een chip probleem zijn.. 

Had al een nieuwe antenne kabel gekocht... .

Aangezien ik sony freak ben... hier al 5 stuks gekocht.. mijn eerste led tv staat hier zelfs nog... 2000euro betaald..  nooit geen problemen gehad met sony toestellen... van psp tot playstation van headsets tot av receivers... 

Hopelijk is het een software probleem en is het op te lossen. 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Contact opnemen met de support van Sony;

 

https://services.sony.nl/supportmvc/nl/Contact/Email?cat=televisions-projectors2


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@Blueface1976 

@chrisito49 

 

De oorzaak wordt door macroblocking veroorzaakt, men doet hun best in de eerst volgende update het op te lossen.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!