annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD55XH9299 icm met Ziggo CI+ module, storing

OPGELOST
profile.country.NL.title
a3deroo
Ontdekker

KD55XH9299 icm met Ziggo CI+ module, storing

Sinds enkele weken last van enorme storingen bij het gebruik van de Ziggo CI+ module, kwam hier al een onderwerp tegen van iemand met dezelfde problemen, en ik heb maandag de laatste update geïnstalleerd ,

v6.1288

(https://community.sony.nl/t5/android-tv/beeld-problemen-op-sony-xr-65a83j/m-p/3816854#M11370) .

 

Maar de storing is er nog steeds, er is niets veranderd in de bekabeling e.d. Wanneer ik de module verwijder en net 1,2 of 3 bekijk, geen storing, stop ik m terug dan strak beeld op deze netten, tot ik naar RTL4 e.d. ga, storing en dan ook weer op 1,2 en3.IMG_20211002_082053.jpg

De mediabox XL geeft geen enkel probleem, zit op dezelfde aansluiting.

LNA staat ook uit.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@all

 

Er is nu een update beschikbaar.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

27 ANTWOORDEN 27
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De beeld storing i.c.m. een CI+ module is met de laatste Europese firmware nog niet bij sommige Sony Bravia's helaas nog niet opgelost.

 

Heb geduld,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
a3deroo
Ontdekker

Thanks, maar langer wachten dan, had ook niet echt de release notes bekeken van de nieuwe FW. Neem aan dat het er in vermeld staat.

Gekke is eigenlijk dat ik bijna een jaar zonder problemen heb kunnen kijken, maar dat het de laatste weken steeds erger is geworden tot nu gewoon totaal niet te kijken. Heb de Mediabox XL nog, dus die gebruik ik zo lang wel, maar het stroomverbruik van dat ding is gewoon niet grappig.

 

Heeft Ziggo iets aan het signaal gedaan waardoor dit veroorzaakt word?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@a3deroo  schreef:

 

Heeft Ziggo iets aan het signaal gedaan waardoor dit veroorzaakt word?


Het kan natuurlijk ook wel aan het signaal liggen. Verbindt de XH9299 eens direct (dus zonder de XL in de coax verbinding) op het AOP aan en bekijk de signaalsterkte/signaalkwaliteit.

 

Over geheel Europa is het een wisselend resultaat wat betreft de laatste firmware m.b.t. de beeldstoring die zou zijn opgelost, de meeste klachten komen uit .de in de XH90 en XH92.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
BGeuse5
Ontdekker

 

Ik was  blijkbaar laat met het installeren van de nieuwe firmware, maar heb sinds kort ook last van dit probleem.

Omdat ik niet wist wat het probleem was heb ik mijn  AOP al vervangen, maar dat hielp dus niet.

Is er al wat nieuws te melden ? Op welke termijn kunnen wij een oplossing verwachten (en waarom ging Sony vrolijk verder met het versturen van deze update terwijl er al duidelijk was dat deze problemen veroorzaakte) ?

Is er een mogelijkheid om ergens de oude firmware te downloaden en (via USB  stick ?) te installeren ?

 

Nog een andere vraag over de KD55XH9299: ik heb ook al enige tijd last van het feit dat de CI+ module niet altijd wordt herkend als ik de televisie aanzet. Ik moet de TV dan opnieuw opstarten en dan wordt de module wel herkend (dit probleem lijkt veel erger sinds de update naar Android TV 10). Zijn er anderen die dit probleem ook hebben en komt hier een oplossing voor ?

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@BGeuse5  schreef:

Op welke termijn kunnen wij een oplossing verwachten (en waarom ging Sony vrolijk verder met het versturen van deze update terwijl er al duidelijk was dat deze problemen veroorzaakte) ?

Is er een mogelijkheid om ergens de oude firmware te downloaden en (via USB  stick ?) te installeren ?

 

Nog een andere vraag over de KD55XH9299: ik heb ook al enige tijd last van het feit dat de CI+ module niet altijd wordt herkend als ik de televisie aanzet. Ik moet de TV dan opnieuw opstarten en dan wordt de module wel herkend (dit probleem lijkt veel erger sinds de update naar Android TV 10). Zijn er anderen die dit probleem ook hebben en komt hier een oplossing voor ?

 


Wat is de waarden van de signaalsterkte en signaalkwaliteit?

 

Het is niet mogelijk om de firmware te downgraden.

 

De work-around m.b.t. de CI-module is  het volgende, de TV uitzetten of naar een andere modus te gaan op een FTA-kanaal (NPO1,2 of 3), zo krijgt de software later bij het teruggaan naar de DVBc mode de tijd om de kanalen vrij te geven.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
BGeuse5
Ontdekker

 

@pa3eia Expert schreef:

 

Wat is de waarden van de signaalsterkte en signaalkwaliteit?

 

Als  ik de televisie rechtstreeks met kabel aansluit op het AOP dan  heb ik sterkte 95 en  kwaliteit 100 (normaal gesproken zit er een Hirschmann versterker tussen omdat er een tweede aansluiting naar de slaapkamer gaat).

Zowel rechtstreeks, met versterker en met splitter komt de kwaliteit op 100 maar in alle gevallen heb ik last van storingen (soms niet, maar soms ook perioden vrij erg).

 

De work-around m.b.t. de CI-module is  het volgende, de TV uitzetten of naar een andere modus te gaan op een FTA-kanaal (NPO1,2 of 3), zo krijgt de software later bij het teruggaan naar de DVBc mode de tijd om de kanalen vrij te geven.

 

Wat bedoel je met naar een andere modus gaan ? Is dit een aparte handeling of gebeurt dat vanzelf als je naar NPO 1, 2 of 3 gaat ? Bij ons staat de televisie 9 van de 10 keer op NPO 1 als we hem aanzetten. Bij het aanzetten komt er dan soms wel en soms niet onder in beeld dat de module gevonden is. Is er een manier om de module alsnog te activeren (zonder opnieuw opstarten) als deze bij het aanzetten niet meteen is gevonden ?

 

Bedankt voor de snelle reactie !

 
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

je signaalwaarden en signaal kwaliteit zien er goed uit.

 

Met de andere modus bedoel ik een applicatie opstarten of een HDMI-ingang kiezen, zodat je als je terug gaat naar de DVBc mode (tuner) de CI+ module tijd nodig krijgt op de kanalen te decoderen die in je abo zitten.

 

De gebruikte CI+ module is dat een Ziggo huur module of een zelf aangeschafte? 

 

Wat je tijdelijk kan doen is de ZiggoGO Tv applicatie te installeren of tijdelijk naar de FTA-kanalen (andere provider kiezen met 474Mhz en 04444 netwerkID) te kijken tot dat het Europese probleem in de firmware opgelost is om de CI= module niet hoeven te gebruiken.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
BGeuse5
Ontdekker

@pa3eia Expert schreef:

 

je signaalwaarden en signaal kwaliteit zien er goed uit.

 

Met de andere modus bedoel ik een applicatie opstarten of een HDMI-ingang kiezen, zodat je als je terug gaat naar de DVBc mode (tuner) de CI+ module tijd nodig krijgt op de kanalen te decoderen die in je abo zitten.

 

Een app opstarten helpt volgens mij niet. We kijken regelmatig Netflix en als we na afloop teruggaan  naar TV kijken is de situatie weer hetzelfde als voor het kijken naar Netflix. De volgende keer als het probleem zich voordoet zal ik proberen te schakelen naar een van de HDMI kanalen.

 

De gebruikte CI+ module is dat een Ziggo huur module of een zelf aangeschafte? 

 

Dit is een module van UPC (Ziggo).

 

Wat je tijdelijk kan doen is de ZiggoGO Tv applicatie te installeren of tijdelijk naar de FTA-kanalen (andere provider kiezen met 474Mhz en 04444 netwerkID) te kijken tot dat het Europese probleem in de firmware opgelost is om de CI= module niet hoeven te gebruiken.

 

De ZiggoGO TV app werkt niet bij mij, ik heb alleen televisie en geen internet van Ziggo.

Als NPO 1, 2 en 3 FTA zijn, waarom heb ik daar dan toch problemen ? Gaan die problemen over als ik overschakel naar 474Mhz en netwerkId 04444 ?

 


suc6 ermee,
73's

 

Nogmaals dank voor de snelle reacties.

 

 

profile.country.NL.title
BGeuse5
Ontdekker

@pa3eia schreef:

 

Wat je tijdelijk kan doen is de ZiggoGO Tv applicatie te installeren of tijdelijk naar de FTA-kanalen (andere provider kiezen met 474Mhz en 04444 netwerkID) te kijken tot dat het Europese probleem in de firmware opgelost is om de CI= module niet hoeven te gebruiken.

 

Overschakelen naar 474Mhz en netwerkID 04444 helpt niet. Ik krijg nog steeds 'blokjes' op NPO 1, 2, 3 en Ziggo sport. Dit zijn de kanalen in 1080i, de overige kanalen lijken minder (of geen) last van storing te hebben, maar zijn wel duidelijk van minder kwaliteit (576p op een 4K scherm is niet echt geweldig). Bovendien mis ik met deze instellingen een aantal zenders.

Mijn indruk is dat het probleem zich voordoet als je een kabel aansluiting gebruikt (in tegenstelling tot een kastje dat een HDMI aansluiting van de TV gebruikt) en dat de CI-module er weinig toe doet.