annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD43XF8599 TV wel internet maar geen verbinding

OPGELOST
profile.country.NL.title
bwmvanderheijden
Ontdekker

KD43XF8599 TV wel internet maar geen verbinding

Bovenstaande tv geeft het volgende aan "je hebt wel verbinding met een wifi netwerk dat geen toegang heeft tot internet". Netflix werkt wel maar bij youtube krijg ik bovenstaande melding.  internet verbinding op laptop werkt prima. 

Wat al gedaan.

- op nieuw wifi verbinding gemaakt via wps. lukt steeds.

- netwerkcontrole uitgevoerd . en dat was ok .

- troubleshooter van Sony geraadpleegd maar geen oplossing.

iemand oplossing?.

15 ANTWOORDEN 15
profile.country.NL.title
lindorin
Ontdekker

Ik had/heb na de laatstste firmwareupdate hetzelfde probleem met een 43XG8305. Het heeft te maken met de tijdinstelling van je tv. Als die niet klopt: geen internet. Waarschijnlijk heeft dat iets met netwerksynchronisatie te maken. Het probleem treedt op als de stekker uit het stopcontact is geweest. Als je de tv dan weer aanzet moet hij de tijd opnieuw instellen en dat gaat niet altijd goed.

 

Het eerste wat je doet is het controleren van de tijdsinstellingen in het instellingenmenu. Die moet op automatisch staan zodat de tv de tijd van het netwerk haalt. Als hij op handmatig staat moet je dat veranderen. De tv haalt zijn tijdsinstelling dan automatisch uit het tv-signaal (niet van het wifi-netwerk). Zodra de tijd goed staat zou je ook een internetverbinding moeten hebben.

 

Het kan ook zijn dat je de tijdsinstellingen niet kunt aanpassen (dat was bij mij het geval). In dat geval moet je controleren of de tv een tv-signaal krijgt. Let ook op doorlussen van het tv-signaal: ik had mijn tv aangesloten via een Humax en als die uit staat krijgt de tv ook geen signaal. 

Zet de tv vervolgens even gewoon op tv zodat hij zelf de tijd goed kan zetten. Eén of twee minuten zou voldoende moeten zijn. Als je dan weer naar het app-menu gaat kun je controleren of de tijd aangepast is en zou je ook internet moeten hebben.

 

Elke keer als hij van de stroom af is geweest moet je dit in principe opnieuw instellen. 

profile.country.NL.title
bwmvanderheijden
Ontdekker

Beste , heb een paar weken geleden nogmaals tv helemaal opnieuw geïnstalleerd met alle software updates en kreeg toen wel weer internet . Weet nu nog neit wat probleem is geweest maar hij werkt weer perfect. bedankt allemaal voor jullie reacties.

profile.country.NL.title
RoRoe29
Ontdekker

Definitieve, eenvoudige oplossing (zonder reset naar fabrieksinstellingen) staat hier:

https://community.sony.nl/t5/android-tv/wel-wifi-geen-internet/td-p/2577593/page/17

Kost 2 minuten...

 

Veel TV-internetplezier!

profile.country.NL.title
j.castellanos
Ontdekker

Op mijn televisie is de datum en tijd 6 januari 2019. Ik heb alles al geprobeer ( ook fabriek instellingen)

maar nog geen internet.

 

Kan iemand mij helpen?

profile.country.NL.title
bwmvanderheijden
Ontdekker

Na update van Sony weer hetzelfde probleem , uiteindelijk heeft het volgende geholpen. TV op nieuw installeren en landcode en taal op belgie selecteren en geen update meer laten uitvoeren. Deze oplossing ergens op internet gelezen.

stiaan
Nieuw

je gaf de gouden tip

mn tv heeft nu weer internet, dank je wel